27 van de 32
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Het SM blok van blooper1963
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 10:27 AM
  [ # 391 ]

Moet de rode Bosch bobine met voorschakelweerstand gemonteerd worden?? Zo ja,weet jij welke?? Ik heb nl. Niks meer van mijn originele verdeler.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2010 10:29 AM
  [ # 392 ]

Geen voorschakelweerstand natuurlijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 10:38 AM
  [ # 393 ]

Ok! Bedankt!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 02:41 PM
  [ # 394 ]

In de RTA las ik het volgende voor de motor in BDP te zetten:
1) wagen linksvoor opkrikken en in zijn 5de versnelling zetten.
2) Bougie van cylinder 1 verwijderen en duim op het gat houden.
3) Aan het wiel draaien tot de duim door de compressie weggeduwd word,en dan stoppen.
4) Dan kijken naar het gat in de bak en stilletjes verder draaien tot het merkteken"PMH” op het vliegwiel gelijk staat met het vaste merkteken op het blok.
5) Cylinder 1 staat nu in BDP.
Klopt dit of kunnen er nog addertjes onder het gras schuilen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2010 03:54 PM
  [ # 395 ]

Dit klopt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 04:46 PM
  [ # 396 ]

Waarvoor wederom dank! Nu nog het materiaal in ontvangst nemen… sick
Die douane beamten hebben steeds tijd genoeg. idiot
@jantje1948: klopt wat betrefd de markeringen op het vliegwiel. Voor mensen van onze ouderdom is dit slecht leesbaar. Ik heb zowizo een bril nodig voor te lezen. Dus ga ik voor ik de ontsteking vervang,de wagen op krikken en het “BDP” en het,in mijn geval (2.7 carb),29 graden merkteken verven met fluo verf voor een betere zichtbaarheid,alsook het vaste merkteken op het blok. Dat zal dan beter zichtbaar zijn met de strobo lamp.  cheese

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 augustus 2010 06:21 PM
  [ # 397 ]

Je zou het beste het 29 graden teken geel maken en de PMH ( BDP) wit : Dan kun je ze beide goed zien.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 06:39 PM
  [ # 398 ]

Klopt!

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 07 augustus 2010 09:57 PM
  [ # 399 ]

Ik volg dit topic al een tijdje met argusogen, waarom monteer je niet eens een compleet orginele contact-punt-cassette ontsteking?
Loopt hij hier goed op, kun je je conclusie trekken lijkt me…

Ik ben toch van mening dat er een goede,degelijke analyse van het probleem gesteld moet worden. Dan kun je wel met allerlei verschillende onstekingen gaan testen, maar het blijft testen en niet zuiver het probleem vast pakken.
Iedereen gist nu of het in de onsteking zit of in de carburateurs…(wat ik overigens een zeer sterke opmerking vond van de 2 de en de 5de cilinder is de zelfde carburateur !!! sterk)

Hier uit blijkt dus nog steeds dat het alle kanten op kan

begin bij het begin Bloop, monteer een orginele ontsteking en sluit de ontsteking uit als hij dan de zelfde symptomen heeft, zoek dan verder in iets anders

succes

als je een ontsteking nodig hebt om te proberen, hier ligt er een die zeker goed is (orgineel !!!)

gr Mark

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 10:21 PM
  [ # 400 ]

Men moet goed lezen:
Ik heb de bougiekabels één voor één van de bougies getrokken. Dan heb ik een losse bougie genomen en in elke kabel geprobeerd,door ze aan de massa te houden zoals dit reeds jaren gekend is,ok??Zo ontdekte ik dus dat deze bougie vonk geeft via kabel 1 van uit de 123,NIET via kabel 2, wel via kabel 3,ook via kabel 4,NIET via kabel 5 en wel weer via kabel 6. Ook heb ik andere kabels geprobeerd via uitgang 2 en 5 op de 123,zonder resultaat.Dat heeft niks met de middelste carb te maken,maar wel met de 123.Een carb geeft benzine en geen vonk. Ik hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoel?? Wink

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 07 augustus 2010 10:40 PM
  [ # 401 ]
Blooper1963 schreef:

Men moet goed lezen:

Ik lees heel goed, al twee maanden lang over de problemen met je ontsteking, maar je hebt nog steeds geen oplossing cq oorzaak gevonden.

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2010 10:43 PM
  [ # 402 ]

Ik heb sterk de indruk dat niemand die aan die auto werkt écht weet waar ie mee bezig is. Sorry dat ik dit zeg, maar dit klopt gewoon niet..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 augustus 2010 11:35 PM
  [ # 403 ]
Robin Visser schreef:

.....Ik snap het sleutelen als doel op zich. Toch moet op een zeker moment het ook worden opgelost en moet de auto goed gaan rijden, juist vanwege het rijden. Een SM heb je denk niet om alleen maar aan te sleutelen. Het genot is juist het rijden…

Op 13 schreef ik dit. En toen was het al een tijd aan de gang…. Ik zou er gesjoempeld van worden. ‘t Is dat ik geen navi in de SM heb, anders had ik mezelf vanochtend per SM naar Barneveld begeven. Lekker rijden….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2010 03:32 PM
  [ # 404 ]

Kijk nou eerst eens of de bobine hoogspanningeskabel netjes 6 vonkjes per rondje geeft! Dan weet je pas meer. Anders heb je nog je verdelerkap en rotor uit te sluiten….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 augustus 2010 12:23 AM
  [ # 405 ]

Met de strobo op de bobijn hoogspannings kabel aangesloten bedoel je dan?? Ga dat ten vroegste vrijdag kunnen testen. Ik zit voor een weekje aan zee.

Profiel  
 
 
27 van de 32
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook