uitlaat XM 2.0 en 2.0 turbo ct gelijk?
laatste auto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 23-09-2008

Gepost: 05 augustus 2010 01:04 AM

wie weet of uitlaatdelen uitwisselbaar zijn tussen een gewone 2 liter en een ct turbo 2 liter?

eens een xm, altijd een xm!!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 augustus 2010 02:35 AM
  [ # 1 ]

Alleen de laatste twee dempers, dacht ik.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 05 augustus 2010 05:26 PM
  [ # 2 ]

Op Service.Citroen.Com hebben ze verschillende onderdeelnummers, dus niet gelijk. De laatste dempers lijken wel erg op elkaar.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 05 augustus 2010 07:02 PM
  [ # 3 ]

Nee, alleen de 2e demper is hetzelfde bij TCT en 2.0i-16

Profiel  
 
laatste auto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 23-09-2008

Gepost: 05 augustus 2010 09:22 PM
  [ # 4 ]

bedankt voor jullie reacties; ik heb een 2de pot tweedehands gekocht( voor een 2 liter) en die wordt dit weekend gemonteerd.
je schrikt van de nieuwprijs die voor zo’n uitlaatdeel wordt gevraagd; varierend tussen de €150 en €230!!
is er nog een handige volgorde in het verwijderen van de oude en de montage van de nieuwe pot?

eens een xm, altijd een xm!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 augustus 2010 09:30 PM
  [ # 5 ]

ach, een complete pijp voor een V6 24v van ‘99 kost je minimaal 2000 euro…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 augustus 2010 11:15 PM
  [ # 6 ]

Maar dan heb je ook wat Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 augustus 2010 12:12 AM
  [ # 7 ]

ik ben al blij dat je ze nog gewoon kunt kopen Smile

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 augustus 2010 12:41 AM
  [ # 8 ]

Zonder bijtelling.

 

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 07 augustus 2010 07:50 PM
  [ # 9 ]

Om terug te komen op de vraag: nee, er is niet een echt handige methode want het is een domme constructie: de achterdemper hangt aan 2 rubbers. De middendemper rechts aan een rubber en links aan de achterdemper. En de voordemper hangt aan de kat en aan de middendemper.
Zelf haal ik eerst de voordemper los en laat ‘m hangen op het dwarsbeugeltje. Door die domme constructie moet je goed kijken hoe je moet stellen: de eindemper slaat makkelijk tegen de linker veerbol, de middendemper kan makkelijk tegen de reservewielhouder slaan en de kat slaat makkelijk tegen het beugeltje.
Maar met wat fröbelen lukt het wel. Succes!

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
laatste auto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 23-09-2008

Gepost: 11 augustus 2010 12:23 PM
  [ # 10 ]

weer wat geleerd; de achterste pot die ik gekocht had was voor een 2-liter eerste serie, en daarvan is de diameter van de aansluiting op de middelste demper kleiner dan die van een ct-turbo(of een latere 2-liter xm).
daarom bied ik te koop aan,een nieuwe einddemper (merk bosal) voor een 2-liter xm EERSTE SERIE!
vraagprijs €25,00.

eens een xm, altijd een xm!!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 augustus 2010 10:41 AM
  [ # 11 ]
waterman schreef:

ach, een complete pijp voor een V6 24v van ‘99 kost je minimaal 2000 euro…

Origineel achterdempertje van een C5 V6, 950 euro!

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook