8 van de 19
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
De DSuper van pascalvm
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 augustus 2010 12:24 PM
  [ # 106 ]

De deuren zijn trouwens “nieuw”;

Er wordt hiervoor gebruik gemaakt van een oude deur die wordt ontdaan van de buitenhuid en onderkant,
wat overblijft wordt gestraald en van een nieuwe onderkant en buitenhuid voorzien.
Het was kiezen tussen deze of deuren met een nieuwe onderkant;
met de laatste heb je altijd een groter risico op restanten roest in de randen waardoor ze sneller opnieuw gaan roesten (van binnenuit) daarnaast gaat er veel tijd zitten in de afwerken (strakmaken) daarom heb ik voor de “nieuwe” deuren gekozen.
Voor de rest van het plaatwerk heb ik erg getwijfeld tussen polyesther en gerestaureerd staal maar na veel getwijfel toch gekozen voor “origineel” omdat ik toch veel verhalen hoor over slecht passende delen (zelfs van de mensen die het spul verkopen).
Ik wil de het plaatwerk na het spuiten ook behandelen met Mike Sanders Fett (van binnen en de naden) zodat ze weer een tijd mee kunnen…

Dan straks de sierstrips er weer op;
Ik ben van plan ze te plakken omdat je dan geen gaten in het plaatwerk hoeft te maken, iemand hier ervaring mee?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 07 augustus 2010 07:19 PM
  [ # 107 ]

Ik ga ze ook plakken, met uitzondering van de voor en achterkant van de strip, dat wordt een gaatje. Ze blijven dan iig altijd aan de auto hangen. Maar de kleine strippen onder en boven (Pallas) zullen altijd gaatjes nodig hebben schat ik.

Waarom is nooit iemand op het idee gekomen om plaatdelen te maken van RVS?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43342
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2010 07:24 PM
  [ # 108 ]

Ik snap niet zo goed waarom mensen pallas-lijsten op een non-pallas plakken/schroeven eigenlijk. Een ds is pas mooi zonder lijsten OF met ALLE lijsten. Maar alleen de brede lijsten.. nee, dat is het weer “nét niet”

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 07 augustus 2010 07:38 PM
  [ # 109 ]

precies! net als bij een cx, geen lijsten, maar goed is een kwestie van smaak natuurlijk.
zelf doen wat je mooi vind!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 07 augustus 2010 08:36 PM
  [ # 110 ]

Ik kreeg de D Special ‘aangeleverd’ met puntgave deuren, maar twee ervan zijn Pallas en zitten dus vol met gaatjes. Dus zet ik er Pallas sierlijsten op.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43342
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2010 08:37 PM
  [ # 111 ]

Of je last die gaatjes netjes dicht Han Wink Dan gaat het ook niet meer rotten Wink waarom denk jij dat een Pallas deurtje altijd 10x zo erg verrot is haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 07 augustus 2010 08:40 PM
  [ # 112 ]

Maar ik vind die lijsten ook heel erg mooi staan en ik ben heel zuinig op mijn auto’s dus ik zorg er wel voor dat roest geen kans krijgt. Mijn Jaguar is in 34 jaar alleen maar beter en mooier geworden, dat lukt met een DS ook.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43342
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 augustus 2010 08:41 PM
  [ # 113 ]

O, maar dat het mooi gaat worden was me al duidelijk hoor Wink Daarbij: over smaak kan men eigenlijk niet twisten…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 07 augustus 2010 08:55 PM
  [ # 114 ]
waterman schreef:

O, Daarbij: over smaak kan men eigenlijk niet twisten…

Juist wel….Zolang het maar netjes gebeurd en iedereen blijft doen wat ‘ie mooi vind.

Daarom is dit forum ook zo leuk.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 07 augustus 2010 08:55 PM
  [ # 115 ]

Tixophalte van Shell is een kit welke wordt gebruikt voor het afkitten van de daktrim van platte daken, om een toepassing te noemen. Het is een zeer kleverige zwarte kit dat zelfs onder water hecht. Als je het op je handen krijgt heb je een probleem want je krijgt het alleen weg met oplosmiddelen die je liever niet op je huid krijgt.

Ik gebruik dat al jaren op de auto, op plaatsen waar geen water mag komen. De striphoudertjes gaan met Tixophalte in de gaatjes en de achterkant wordt afgekit met…..juist. Het moet heel gek gaan als daar nog vocht bij kan komen en dus roest.

Het is te koop bij de bouwmaterialen handel of installatiebedrijven, niet in de bouwmarkt want daar heb ik het nog niet gezien.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 augustus 2010 11:15 PM
  [ # 116 ]
pascalvm schreef:

De deuren zijn trouwens “nieuw”;

Er wordt hiervoor gebruik gemaakt van een oude deur die wordt ontdaan van de buitenhuid en onderkant,
wat overblijft wordt gestraald en van een nieuwe onderkant en buitenhuid voorzien.
Het was kiezen tussen deze of deuren met een nieuwe onderkant;
met de laatste heb je altijd een groter risico op restanten roest in de randen waardoor ze sneller opnieuw gaan roesten (van binnenuit) daarnaast gaat er veel tijd zitten in de afwerken (strakmaken) daarom heb ik voor de “nieuwe” deuren gekozen.
Voor de rest van het plaatwerk heb ik erg getwijfeld tussen polyesther en gerestaureerd staal maar na veel getwijfel toch gekozen voor “origineel” omdat ik toch veel verhalen hoor over slecht passende delen (zelfs van de mensen die het spul verkopen).
Ik wil de het plaatwerk na het spuiten ook behandelen met Mike Sanders Fett (van binnen en de naden) zodat ze weer een tijd mee kunnen…

Dan straks de sierstrips er weer op;
Ik ben van plan ze te plakken omdat je dan geen gaten in het plaatwerk hoeft te maken, iemand hier ervaring mee?

Deze deuren heb ik gezien in het magazijn. Ze zijn gewoon nieuw!

De sierstrips op mijn auto heb ik ook vast gezet met dubbelzijdige tape. Wel ervoor zorgen dat de strips de vorm van de deur hebben voor je ze vastzet (moeten niet onder spanning gemonteerd worden).

Citroen!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 08 augustus 2010 02:38 PM
  [ # 117 ]

Gisteren de bodem goed schoongemaakt zodat deze in de RX5 kan.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 08 augustus 2010 10:42 PM
  [ # 118 ]

Ziet er geweldig schoon uit!
Zit er aan te denken om dit van de week ook te gaan doen.
Wat voor gereedschap heb je hier voor gebruikt.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 08 augustus 2010 10:55 PM
  [ # 119 ]

Eerst alle bitak eraf gestoken met een plamuurmes en verfstripper m.b.v. een verfföhn,
vervolgens met de staalborstel op de slijptol grof schoongemaakt en daarna met een ontlakschijf (hiermee beschadig je het staal minder dan met een staalborstel) op de boormachine de klus afgemaakt.
Ik ben er alles bij elkaar wel zo`n 2 volle dagen mee bezig geweest, maar ben blij dat ik het gedaan heb, want ik ben toch nog wel wat roest tegengekomen, ook onder de lak. Niet heel erg, maar wel potentiële nieuwe gaten…

@ waterman;
Volgens mij waren de sierlijsten ook als optie leverbaar op de andere modellen?
En ik ben met je eens dat het zonder de lijsten mooier is, zeker met de deuren die er nu inkomen, als de dame klaar is dan is alles superstrak. Alleen ben ik een bang voor parkeerschades en dan is zo`n dikke strip op de deur toch wel praktisch. Maar zo ver is het (helaas) nog niet;
Ik hoop haar voor het najaarsevenement weer op de weg te hebben, zeker nu dat bij mij om de hoek is…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 08 augustus 2010 11:00 PM
  [ # 120 ]

En als je niet wilt dat de boel gaat roesten kun je ook nog overwegen alles in polyesther aan te schaffen,
ik kwam net dit tegen;
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/113146732.htm?ca=12_s
Ik had er wel eens van gehoord (polyesther deurhuiden) maar ik zie ze nu voor het eerst…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
8 van de 19
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook