wat heb ik nodig om een 2.0 in een 1.4 te krijgen
cituningbas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 27-04-2010

- ZX 1.4i Allure
Gepost: 05 augustus 2010 09:27 PM

wie kan mij vertellen wat ik nodig heb als ik een 2.0 v16 in een citroen zx 1.4 wil leggen? ik krijg bij de 2.0 versnellingsbak, kabelboom, computer.

gr bas

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 augustus 2010 09:28 PM
  [ # 1 ]

Heel veel geduld, doorzettingsvermogen, een schema van alle elektriek en vooral veel kennis van zaken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 augustus 2010 12:39 AM
  [ # 2 ]

De wielophanging van een TU is anders dan van een XU, dus veerpoten met wielnaaf, draagarmen, remklauwen en assen. Een andere radiateur, fan, koelslangen, etc etc, weet waar je aan begint, het is makkelijker om een ZX met 2.0i motor te kopen, of een ZX met kleinere XU motor en daarmee de motorwissel doen.

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 06 augustus 2010 06:00 PM
  [ # 3 ]

En als je een ZX met een kleinere XU motor zoekt, die van mij komt binnenkort vrij. Wink

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 augustus 2010 08:04 PM
  [ # 4 ]

Elke handige giechel krijgt elk motorblok passend, maar zoals al aangegeven is de complete voortrein van de 1.4ZX anders als die van een 1.6-2.0ZX…
Dat wordt dus flink sleutelwerk of een sloper kopen en de complete wielophanging etc overzetten…
Dan beter jouw 1.4 verkopen en een 1.6 of meteen een 2.0 16V kopen, lijkt me handiger èn uiteindelijk goedkoper…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 augustus 2010 08:30 PM
  [ # 5 ]

Ik neem ook aan dat je bij de ombouw van een TU5 naar een XU10 moet herkeuren…

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 augustus 2010 09:02 PM
  [ # 6 ]

Nee, de regelgeving is veranderd:
zolang het aantal cylinders gelijk is gebleven is er geen haan die kraait…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 augustus 2010 03:52 AM
  [ # 7 ]
EW schreef:

Ik neem ook aan dat je bij de ombouw van een TU5 naar een XU10 moet herkeuren…

Je bedoelt TU3, dat is de 1.4i TU motor Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 augustus 2010 09:19 AM
  [ # 8 ]

Damn, ik wist dat het getal 1 afweek van de motorinhoud.
Verkeerd gegokt.
Mag ik als excuus aanvoeren dat ik in deze meer van de XY/XW weet?

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 07 augustus 2010 08:18 PM
  [ # 9 ]

keuren is niet noodzakelijk….
Maar om een 2.0 16V in een 1,4 te leggen gaat wat ver, je kan beter een goede auto kopen met een XU motor
want dan klopt het voor subframe wel!

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 08 augustus 2010 09:00 AM
  [ # 10 ]

en ik zou ook een beetje aan de veiligheid denken de remmen want een 2.0 16v blok heeft toch wel een betere rempartij nodig dan een 1.4

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook