Centrale vergrendeling spontane ontgrendeling
dirk cxprestige
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 02 augustus 2010 04:35 PM

Van mijn CX sluit het portier af dmv de centrale vergrendeling. Echter na een of meerdere malen de deurknop ingedrukt te hebben ontgrendeld dit portier. De overige portieren hebben hier (nog) geen last van. Iemand een idee en een oplossing? Wellicht de magnetisch vergrendeling te zwak, vervuild of versleten??

CX Prestige 1985
DS 23 Pallas 1973

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7588

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 10:41 PM
  [ # 1 ]

Handige optie voor als je zonder sleutel nog even iets uit de auto wilt halen. Eens een keer kijken of die van mij dat ook kan. Maar je hebt gelijk, raar is het wel. Geen idee wat dit veroorzaakt. Een antwoord waar je niets aan hebt dus.  Rolling Eyes

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 07 augustus 2010 11:19 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij stuurt de motor in de linker deur de rest aan. Als die gaar is, heeft die de neiging bij het minste of geringste schokte ongewenst eigen initiatief te vertonen. Had ik ook. Nieuw motortje in de linker deur en klaar.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Gepost: 08 augustus 2010 12:45 AM
  [ # 3 ]
Robin Visser schreef:

Volgens mij stuurt de motor in de linker deur de rest aan. Als die gaar is, heeft die de neiging bij het minste of geringste schokte ongewenst eigen initiatief te vertonen. Had ik ook. Nieuw motortje in de linker deur en klaar.

Hnm, ik kan mijn CX ook vergrendelen en ontgrendelen via de rechter deur, dus dan zou die theorie toch niet opgaan. Maar… er schuilt een kern van logica in.

De CV dient nooit te reageren op de deurknop zelf, want die staat daar -fysiek- los van. Er zou wel “iets” contact kunnen maken door de beweging van die knop…

Het CV-systeem is een gedeeltelijk mechanisch gebeuren. Aan het slotje zit een ijzeren staafje, beneden verbonden met het motortje van de CV. Staafje haalt een hendeltje over op ‘t motortje. Dit motortje stuurt dan via een draad een elektronisch signaal naar een regelunit (zit in je middenconsole). Deze unit opent vervolgens via een elektronisch signaal ook de andere portieren (en kofferklep + tankklep).

Du: deurpaneel verwijderen en kijken wat er precies gebeurt, zou ik mee beginnen. Laat desnoods iemand helpen die de knop bedient terwijl jij observeert.  search

Succes!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 08 augustus 2010 11:24 AM
  [ # 4 ]

Mijn CX ontgrendelt en vergrendelt niet centraal op het rechter slot. Wellicht zit daar het verschil in tussen onze auto’s Leontien. En dan zou volgens mij de logica van de kapotte aansturende motor nog steeds op kunnen gaan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook