




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Dapper! Ik ga het ook een keer proberen.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben ook heel blij met de hier gegeven tips, dan weet je tenmiste waar je op kan letten.
Als je er dan even de tijd voor neemt dan vallen veel dingen best mee












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag even 60 km gereden.
Ik denk dat het schoonmaken van de LMM wel nut heeft gehad. Ik heb het idee dat de motor wat rustiger is onder de 2000 rpm. Het ploffen en schokken heb ik nog wel bij een koude motor.
Het schokken tijdens het rijden is zeker niet weg, maar misschien wel minder…
In zo’n klaverblad bocht op de snelweg reed ik even langere tijd in 3 achter een andere auto. Als er dan 1 schokje in komt dna blijft het ook gaan en wordt erger. Vaak als je dan van toerental wisselt dan gaat het wel weg. Dat komt dus eigenlijk vooral voor tussen de 2000 en 2500 rpm.
Ik denk ook dat de de arm niet goed in een andere baan heb gekregen.
Maar ja, ik weet natuurlijk ook niet zeker of de LMM wel de oorzaak van het probleem is…
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Goeie aktie, en bedankt voor de foto’s! Nu durf ik ook!
Waar ik aan dacht om de contactjes over een andere baan te krijgen, is het lossen van de 4 schroeven waarmee de printplaat vast zit. Wellicht kan je het printplaatje dan een fractie naar boven of beneden schuiven. Zo niet, het plaatje er uit halen en de gaten met de dremel een klein beetje groter maken in één richting.
Aan de bovenkant van de printplaat zie ik 4 of 5 contactjes die naar de connector gaan. Zijn dat veercontacten die op de print drukken (zo ja, eronder ook schoonmaken?) of zit dat vast aan de print?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, dat heb je goed gezien, die 5 puntjes drukken op de printplaat, die heb ik ook schoon gemaakt. Aan de buitenkant zitten 4 schroeven, hierdoor kan je de stekker een beetje los halen. Zo kon ik met het wattenstaafje de puntjes schoon maken. Ook hier kwam een beetje vuil vanaf.
De printplaat verschuiven klinkt idd goed, ik ben benieuwd of je dat lukt. Laat je het even weten? Dan ga ik hem nogmaals uit elkaar halen om dat ook te doen
Het is alleen zo’n drama om de LMM uit de auto te krijgen ivm alle turbo slangen die in de weg zitten
Dat gaat bij jouw vast makkelijker






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
par eXeMple! schreef:Goeie aktie, en bedankt voor de foto’s!
Nu durf ik ook!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na het kleppen stellen loopt de motor eigenlijk erg benauwd met een koude motor. Vooral in het begin als de auto nog omhoog moet komen en de LHM pomp zwaar meedraait. Als de pomp mee draait zakt het toerental af en toe tot zo’n 600 rmp, je hoort dat die dan bijna afslaat. Ook is er wat meer gerommel in de uitlaat te horen.
Als de CX in de rijstand staat moet ik ook echt even uitkijken met wegrijden dat die niet afslaat. Dan draait de motor nog zo’n 800-900 rpm met een koud blok.
Ik heb de stelschroef al wat hoger gezet, want in het begin was het zo erg dat zelf het accu lampje ging branden
Eenmaal warm dan loopt het allemaal prima, het grote nadeel is alleen dat het dan zo’n 1200 rpm stationair draait.
Ik kan zo snel even 3 oorzaken bedenken:
- Valse lucht
- LMM
- Luchtschuif
Weet iemand of deze schuif normaal gesproken in koude toestand (buiten temperatuur) helemaal open moet zijn?
Ik vind hem vrij dicht staat in koude stand. Als ik er 12 V op zet dan sluit die wel volledig.
In mijn zoektoch naar een reserve LMM ben ik de juiste nog niet tegen gekomen…
Mijn Boschnr eindigd op: 101.
Ik heb tot nu toe gezien: 06*, 099, 100.
Past dat allemaal, of moet je echt de juiste hebben?






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Na het kleppen stellen loopt de motor eigenlijk erg benauwd met een koude motor.
Ik kan zo snel even 3 oorzaken bedenken:
- Valse lucht
- LMM
- LuchtschuifIn mijn zoektoch naar een reserve LMM ben ik de juiste nog niet tegen gekomen…
Mijn Boschnr eindigd op: 101.
Ik heb tot nu toe gezien: 06*, 099, 100.
Past dat allemaal, of moet je echt de juiste hebben?
valse lucht lijkt me minder waarschijnlijk, aangezien je deze klachten niet hebt bij een warme motor.
is er bij het kleppen stellen ook iets afgesteld aan de LMM / CO emissie ?? kan het zijn dat ie te arm staat ?? een CX T2 moet niet te arm afgesteld zijn, vindt ie niet leuk
ik zou zeggen dan dat de LMM wel specifiek is voor het motor type…......
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wie heeft de kleppen afgesteld?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een monteur bij vdL.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het klinkt een beetje of de klepjes wat strak staan namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, ik moet er wel bij zeggen dat de CX altijd koud al lager stationair liep dan warm. Dat lijkt me al niet normaal.
Ik wil eigenlijk dat die koud zo’n 1200 rpm loopt en warm rond de 800. Nu is het precies andersom.
Ik dacht dat die luchtschuif dit juist moet regelen. Maar ik weet niet of het normaal is dat die maar een beetje open staat zo’s op de foto te zien is.
Waar zijn die vacuumslangetjes te koop? Ik zou graag een meter of 3 hebben, om al die dunne te vervangen, ik zie dat sommige toch wel slechter worden.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gewoon bij brezan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Arjan Verkade schreef:
In mijn zoektoch naar een reserve LMM ben ik de juiste nog niet tegen gekomen…
Mijn Boschnr eindigd op: 101.
Ik heb tot nu toe gezien: 06*, 099, 100.
Past dat allemaal, of moet je echt de juiste hebben?
100 is voor de 25 GTi met katalysator
021 is voor de gewone 25 GTi
Jij hebt een Turbo 2 Kat, en daar past helaas uitsluitend die 101 bij. Hij zal wel draaien op een ander type denk ik, maar waarschijnlijk niet optimaal.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Arjan Verkade schreef:Oké, ik moet er wel bij zeggen dat de CX altijd koud al lager stationair liep dan warm. Dat lijkt me al niet normaal.
Ik wil eigenlijk dat die koud zo’n 1200 rpm loopt en warm rond de 800. Nu is het precies andersom.Ik dacht dat die luchtschuif dit juist moet regelen. Maar ik weet niet of het normaal is dat die maar een beetje open staat zo’s op de foto te zien is.
Waar zijn die vacuumslangetjes te koop? Ik zou graag een meter of 3 hebben, om al die dunne te vervangen, ik zie dat sommige toch wel slechter worden.
Als de luchtschuif goed werkt zou het ook andersom moeten zijn…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.