Is bij iemand van jullie bekend of er nog bpm betaald moet worden voor een gti turbo uit 1986?
Ik ben van plan om mijn franse turbo van kenteken te voorzien, echter als de kosten erg hoog zijn kan ik beter wachten tot hij 25 jaar oud is. Dat duurt nog een jaar, dus da’s nog even.
Na 25 jaar is de BPM-afschrijving 100%, nu betaal je nog 10% (90% afschrijving).
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Is niet waar. De BPM afschrijving loopt veel sneller (15 jaar?). Voor mijn geïmporteerde XM uit ‘92 hoefde ik al geen BPM meer te betalen.
Maar je kan alles vinden op de site van de belastingdienst.
Je kan de BPM op verschillende manieren berekenen, waaronder de forfaitaire afschrijvingstabel. Voor de CX zal er dus inderdaad geen BPM meer hoeven te worden betaald.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Gewoon effe googlen op ‘BPM berekenen’ en dan verschijnen er een stuk of sites waar je de gegevens intikt en dan een bedrag krijgt. Volgens loopt de PBM zelfs al eerder af dan 15 jaar.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na 19 jaar en 9 maanden is de BPM al 0 hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op de site van de belastingdienst heb ik al wel eens gekeken. Het zal aan mijn beperkte geestelijk vermogen liggen, maar ik kwam er niet helemaal uit destijds.
Even nog een keer gekeken. Inderdaad lijkt het erop dat het nul is.
Afspraak is gemaakt. Ik zal nog bericht doen of het inderdaad bpm vrij is, daarna mag er een slotje op.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Heb mijn cx van ‘88 ook ingevoerd en een cx is BPM vrij. Hoeft alleen de tenaamstelling, invoering en apk te betalen. Bij elkaar ca. 150 euro. En dat van die 15 jaar klopt inderdaad.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Volgens mij is het 1% per maand eraf, dus na 100 maanden na eerste toelating hoef je geen BPM meer te betalen. Anders is het met MRB: die betaal je niet meer nadat de auto 25 jaar is. Of die regeling geldt voor jou ‘86 (want dat staat op de helling) is niet zeker.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee Franq. Na 100 maanden blijft er 10% staan. Die vervalt na 19 jaar en 9 maanden. Zo was het in ieder geval vorig jaar nog…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste