Hoi,
Wij zijn in het bezit van een Xsara Break 2005.
Tijdens onze vakantie in Frankrijk kregen we af en toe last van startproblemen.
Een klik en dan niets…...meestal startte die daarna wel weer.
Tot we op een parkeerplaats langs de snelweg bij Metz stonden en de auto helemaal niet meer wilde starten en alleen klikte.
Franse ANWB kwam er aan en toen hadden we hem we hem net weer aan de praat.
Kosten : 170 euro !!!!!
De accu is net twee weken oud dus dat kan het niet zijn,
Volgens de Franse ANWB was de motor fatique (vermoeid) door de bergen (een franse auto die niet tegen de bergen kan ?) Hij vertelde dat als je berg af gaat en daarna de berg weer op gaat in zijn premier (1 dus !) de berg weer op moet gaan. Maar je schakelt op een snelweg tot niet als je met 130 de berg afkomt terug naar z’n 1 ???
Iemand ervaring hiermee of tips die doen leiden tot het oplossen van ons startprobleem ?
THX
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Vreemd verhaal van die anwb’er. Het gaat toch om een start probleem? Als de auto rijd gaat alles goed neem ik aan? Klinkt meer als een vermoeide startmotor. Je hebt wel genoeg stroom? Kijk onder het starten naar je binnen verlichting, blijft deze wel branden? Zo ja, zou ik het in de startmotor zoeken.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ja licht binnen blijft werken. Tom Tom bleef ook gewoon aan.
Als ie eenmaal rijd is er niets aan de hand, maar de angst is een beetje…lang stuk rijden. Stoppen om te tanken en dan niet verder kunnen.
Het lastige is ook om naar een garage te gaan, want het probleem doet zich “gewoon in de straat” niet voor…..
Vermoedelijk de startmotor.
mijn xsara break Klikte dan ook .
na een paar weken soms niet te willen starten.
hield hij er helemaal mee op km 160000.
jeroen
Hoor nu al 2 x startmotor !!! Klinkt als een duur geintje…iemand enig idee wat zoiets kost ?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In Frankrijk is dat zeker 50% duurder dan in Nederland. Vakantie zien uit te zingen en thuis laten vervangen. Met een paar honderd euro is het wel klaar. Reken op minimaal 300.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
kost ongeveer 81,33 euro zonder inbouw . leuk om zelf te monteren
http://shop.atp-autoteile.eu/Artikelgruppen/CITRON/XSARA_Break_N2/16_16V/Starter_15601_100359.htm
jeroen
Heel leuk
Helaas ben ik niet zo’n techneut en presteer ik het ws nog om de ruitenwisservloeistof bij de koelvloeistof te gooien
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom, op naar een garage. En daar ben je, incl. montage en btw zomaar de genoemde 300 euro kwijt voor die startmotor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Als die weer niet start, probeer dan de startmotor een tik te geven met iets hard, een krik of wielsleutel oid. Meestal doet hij het dan weer (even). Anders aanduwen…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
@Andrew72, bij mij was dit ook zo een tik met de hamer op de startmotor of soms een paar keer een startpoging en hij sloeg wel aan voor mijn vakatie de startmotor toch maar even gewisseld. Zie ook dit draadje
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204775/
Ik heb hem zelf gewisseld en was goed honderd euro kwijt voor de startmotor
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Was genoodzaakt de startmotor te laten vervangen in Frankrijk rond juni 2010 van 2.0 HDI, kostte 412 €.
Maar let op de kosten waren zo hoog omdat ze bijkomende testen hebben gedaan zijnde :
- testen van de batterij en laadstroom , heb ze wel 10 keer gezegd dat de batterij in febuari was
vervangen en getest, geen probleem maar wel meer kost van zeker 20 €.
- totale kontrole van de auto ( wat dat ook mag zijn in minder dan 30 minuten ) + 30 €
- proefrit + 15 €
Het zijn daarom ook ..... voor buitenlanders.
Rode Xsara Coupe 2.0 HDI
Inmiddels al weer een tijdje terug in NL.
Auto reed gewoon, geen problemen met starten.
Tot vorig week bij de supermarkt hij niet meer wou starten
Wegenwacht gebeld.
IDD startmotor. Nog 1x kon die aan de praat gebracht worden en gelijk door naar de garage.
Nieuwe startmotor erin gezet
Kosten 312 euro !!!!
Hij rijd weer als een zonnetje !