Hallo iedereen,
Dit verhaal staat reeds in het grote klaagtopic, maar gezien het schadebedrag verdient het volgens mij wel een apart topic!
Vandaag reed ik over de a12 tussen zevenhuizen en zoetermeer. Die snelweg was net geasfalteerd dit weekend en ging vandaag om 05.00 uur open. Ik reed er om 07.45 uur.
De hele snelweg lag vol met grind, en na controle van de auto in een informatiehaven in zoetermeer bleek deze van onder tot boven en van voor tot achter onder de steenslag te zitten
Resultaat: Minimaal 3000 euro schade ex btw en zonder tegenslagen!
De volledige auto moet overgespoten en de prijs is van een focwa erkend schadeherstelbedrijf…
Mijn vraag aan jullie is:
Heeft iemand hier ook steenslagschade opgelopen door deze overmatige hoeveelheid grind?
Zo ja, zou je dan contact met mij op willen nemen, want samen sta je een stuk sterker!!
Volgens de verzekeraar is rijkswaterstaat al heel moeilijk te pakken op dit soort dingen door de zware advocaten die ze in huis hebben
Ook wil ik iedereen vragen om, als ze iets op tv of internet tegenkomen, dit ook hier of op mn e-mail te vermelden. Dit zou het volgens de verzekering namelijk een stuk makkelijker en duidelijker maken!
Zovast bedankt en met vriendelijke groet,
Xsara_Coupe
ik denk dat je beter bewijs kan gaan verzamelen zoals foto s van de weg enz en dirct je rechtbijstand inschakelen en je moet kunnen aantonen dat je auto schadevrij was voor dat je over die weg reed
citroenc2 schreef:ik denk dat je beter bewijs kan gaan verzamelen zoals foto s van de weg enz en dirct je rechtbijstand inschakelen en je moet kunnen aantonen dat je auto schadevrij was voor dat je over die weg reed
Bewijzen dat de auto schadevrij was voordat ik over deze weg reed is zo goed als onmogelijk. Wel is het zo dat met bij het schadebedrijf heeft vastgesteld dat de steenslag buitensporig veel was en dat het allemaal vers was. Rechtsbijstand verzekering is reeds ingeschakeld, maar deze zeggen dat je tegen een instantie als rijkswaterstaat weinig kans maakt, tenzij er meer gedupeerden zijn. Vandaar dat ik hier ook vraag of meer mensen dit hebben gezien/ schade hebben ondervonden.
Op een ander autoforum heb ik ook al een reactie van een vrachtwagenchauffeur die vanochtend dit traject heeft gereden en die ook opmerkte dat er abnormaal veel grid lag. Hij schreef letterlijk dat hij een hele stofwolk van stenen achter zn vrachtwagen trok!
Ik heb foto’s van de weg, maar dit kon pas om 18.00 uur. Toen waren de rijbanen reeds schoon, maar de vluchtstroken lagen nog steeds helemaal vol! Dit staat dus wel op de foto.
Schade heb wel meteen met mn telefoon vastgelegd. Het probleem is dat er zoveel plekjes zitten dat het onmogelijk is om deze allemaal vast te leggen.
Xsara_Coupe
Toch alle plekjes vastleggen ! Hels karwei, maar anders zeuren ze dat je niet zorgvuldig bent geweest in het opnemen van de schade ofzo.
Tip: kijk/vraag ook hier eens: http://www.infopolitie.nl/forum
Vraag of de agenten daar ook iets gemerkt hebben en wie het opknappen van hun politiewagens gefinancierd heeft.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Toch alle plekjes vastleggen ! Hels karwei, maar anders zeuren ze dat je niet zorgvuldig bent geweest in het opnemen van de schade ofzo.
Tip: kijk/vraag ook hier eens: http://www.infopolitie.nl/forum
Zou dit vastleggen nog zin hebben nu de schade al is opgenomen door een schadebedrijf en de citroen dealer?
Zij hebben wel niet alle plekjes genoteerd, maar zij zeiden ook dat dit pas zichtbaar zou worden wanneer de auto volledig gewassen zou worden. En het zijn er echt ontelbaar veel. Sommige moet je zo dichtbij fotograveren dat het later toch niet meer zichtbaar is welk plekje waar hoort…
Vraag het morgen nog wel even aan de verzekering…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ik zou bij de politie navragen of zich meer mensen met dezelfde klacht hebben gemeld.
Stond er ook bebording (opspattend grind)?
Zo’n groot apparaat als Rijkswaterstaat heeft natuurlijk vaker met dat bijltje gehakt, dus die zullen wel een of andere preventieve maatregel hebben genomen (al was het maar 1 lullig bordje langs de kant van de weg), zodat ze de aansprakelijkheid af kunnen wijzen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Er stond geen bordje langs de kant. Verder is het zo dat de politie ‘s ochtends heeft gemeld dat er meer mensen deze klacht hadden. Toen ik ‘smiddags belde voor meer info hierover wilden ze ineens niets meer vertellen. Zelfs namen wilden ze niet geven. De verzekeraar zou volgens hun woorden wel weten wie ze moesten benaderen.
Ik heb in ieder geval mijn verhaal zo compleet mogelijk op papier gezet. Dit gaat morgen aangetekend op de post naar de verzekeraar. Die heeft beloofd het verder op te nemen met Rijkswaterstaat.
Op een ander forum heb ik al een reactie gehad van een vrachtwagen chauffeur. Die meldde al dat hij hier ook had gereden en dat hij ook verbaasd was. Hij zei dat hij een hele stofwolk trok met zn vrachtwagen en dat hij zich niet kon voorstellen dat er niet meer mensen met schade waren….
In ieder geval iedereen zovast bedankt voor de nuttige bijdragen!
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als ik zo in de google-newsgroups zit rond te neuzen, kan ik tot de conclusie komen dat je een kans hebt als er geen waarschuwingsborden stonden. Als je nu met meerdere gedupeerden samen kan hardmaken dat die borden er niet stonden, en gezamelijk 1 advocaat in de arm nemen dan moet het lukken lijkt mij!
Succes in ieder geval.
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Is de politie ook daadwerkelijk ter plaatse geweest? Als dat zo is en er wordt rapport van opgemaakt, dan kan de verzekeraar dit mogelijk opvragen.
Of een verzekeraar de namen van andere mensen, die zich bij de politie hebben gemeld, boven water krijgt, weet ik niet. Dat zou je even moeten navragen.
A12 is een drukke snelweg, dus er zullen zeker meer mensen steenslagschade hebben. Dus als er maar genoeg meldingen komen, dan kan Rijkswaterstaat de zaak niet afdoen als incident. Maar, zoals gezegd, ze hebben vaker met dit bijltje gehakt.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 249
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Ik rij ook elke dag over de A12, inclusief het genoemde stuk, maar ik heb eerlijk gezegd nergens iets gemerkt van grind of extreem veel vuil op de weg, dat kan natuurlijk ook komen omdat de matrixborden aanstonden op 50 km/u. Maar daar heb je natuurlijk niks aan.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Hoe laat was rijd jij meestal over dit stuk?
Ik was er net voor de spits. Na een half uur telefoneren heeft rijkswaterstaat namelijk wel gezegd maatregelen te zullen regelen.
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 249
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Xsara_Coupe schreef:Hoe laat was rijd jij meestal over dit stuk?
Ik was er net voor de spits. Na een half uur telefoneren heeft rijkswaterstaat namelijk wel gezegd maatregelen te zullen regelen.Xsara_Coupe
Zo rond 7:20
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
hoe is dit afgelopen eigenlijk?
Beetje late reactie van mijn kant, maar ben laatste tijd jammer genoeg erg weinig online ops:
Motorkap, zijschermen en achterbumper zijn opnieuw gespoten. Rest is vakkundig plaatselijk bijgespoten. Heel netjes gedaan en allemaal verzekeringswerk, 76 euro eigen risico gekost en geen noclaim schade. Rijkswaterstaat heeft de aansprakelijkheid afgewezen en de verzekering vond het de moeite niet waard om dr tegen in te gaan.
Nu is er weer nieuwe schade aan de auto, stelletje jongeren die over de auto wilden lopen. Resultaat: dak opnieuw gespoten. Ook allemaal tegen 76 euro gedekt. Weet wel dat ik nooit meer bij Meeus weg ga
Xsara_Coupe