Heel apart om te zien ...
pascalvm schreef:En als je niet wilt dat de boel gaat roesten kun je ook nog overwegen alles in polyesther aan te schaffen,
ik kwam net dit tegen;
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/113146732.htm?ca=12_s
Ik had er wel eens van gehoord (polyesther deurhuiden) maar ik zie ze nu voor het eerst…
Iemand wel eens ervaring verkregen met het verwerken van al dit polyester? Ik hoor wel eens dat de pasvorm niet altijd klopt?
Alvast bedankt.

Totaal aantal Berichten: 1069
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Dan hebben we dezelfde gedachte Keienvanger met zijschotjes heb ik reeds aangeschaft.
SPAM schreef:pascalvm schreef:En als je niet wilt dat de boel gaat roesten kun je ook nog overwegen alles in polyesther aan te schaffen,
ik kwam net dit tegen;
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/113146732.htm?ca=12_s
Ik had er wel eens van gehoord (polyesther deurhuiden) maar ik zie ze nu voor het eerst…Iemand wel eens ervaring verkregen met het verwerken van al dit polyester? Ik hoor wel eens dat de pasvorm niet altijd klopt?
Alvast bedankt.
Iemand met zeer veel ervaring vertelde mij dat de polyester deuren kapot gaan van het dichtslaan. En ik zie wel foto’s van DS waarbij de achterschermen duidelijk niet passen in de zin van dat ze boven het achterportier uit steken en ook aan de onderkant langer zijn. Misschien is dit op simpele wijze pas te maken want polyester laat zich makkelijk bewerken.

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Polyester vraagt wel een andere behandeling dan metaal als je gaat spuiten. Vraag me niet naar de details maar het heeft met de grondlagen en hechting te maken.

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
De reden dat die polyester schotjes weleens willen barsten of breken is dat ze onder spanning gemonteerd zijn, het wil wel voorkomen dat men ze niet goed passend gemonteerd krijgt…
Origineel zijn deze schotjes trouwens zwart gespoten, en niet in de kleur van de auto.

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Dat is mooi, ik heb nieuwe zwart gespoten metalen schotjes liggen !
Ik heb vanmiddag de bodem alvast in de RX-5 gekwast, dan kan de DSuper van de brug af.
Morgen en woensdag ga ik driftig verder schoonmaken, hopelijk heb ik het chassis dan kaal.
Dan kan ze na mijn vakantie verder in de RX;
De planning is als volgt;
2 lagen RX-5,
dan een laag 50% RX-5 50% RX-10
en dan een laag 90% RX-5 10% RX-10
Hier nog een foto van de bodem in de eerste laag RX-5:
Ik neem aan dat je de laatste laag 90% RX10 en 10% RX5 bedoeld?
RX10 is tenslotte de afwerklaag, die de grondlaag RX5 opsluit…
En vergeet je niet alle (fels)naden af te kitten. “SPAM” schreef eens dat hij daar alleen al twee dagen mee bezig is geweest, en ook in mijn ervaring is dat juist. Het werk valt of staat met de man die het doet, en hoe serieuzer je het aanpakt, hoe meer tijd het kost, en des te bevredigender uiteindelijk het resultaat, namelijk, echt heel veel jaren geen omkijken meer naar. Het is nu echt even doorbijten, laat de tijd je niet onder druk zetten, ik weet dat het een heel grote klus is die je aan het doen bent. Als je nu concessies gaat doen, ga je er later beslist spijt van krijgen!

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Inderdaad 10% RX-5 en 90 % RX-10…
Mijn planning is om eerst alles in de RX te zetten en daarna de naden af te dichten;
de RX kruipt in de naden en voorkomt daar dan ook de roestvorming,
als het dan daarna is afgekit dan zou het in theorie nooit meer kunnen roesten…
Kitten is inderdaad een hele klus, echter bij mij was het gehele chassis dat moest worden gekit. Ik heb inderdaad polyester schotjes, echter liep al met het idee om er wat extra glasvezel op aan te brengen om het geheel wat steviger te maken. Dit had ik ook zo in gedachten voor de keienbak. Ik heb nogal wat glasvezelmat liggen, dusw dat kan geen kwaad.
Succes verder met het RX-werk ( wat trouwens een leuk klusje is. )
Succes verder.
Mijn ervaring met glasvezel is dat het sowieso sheurt als het omringende materiaal flexibeler (of sterker) is. ik denk dat glasvezel het onderspit delft t.o.v. metaal. Als je 2 verschillende materialen hebt zal er 1 het eerst opgeven en normaal is dat de minst flexibele (glasvezel). Probeer alles spanningsvrij te monteren, ik heb de meest (geachte) sterke constructies zien scheuren door spanning.

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Nu even heel wat anders;
Even een weekje er tussen uit naar camping “La Diege” in Zuid-Frankrijk,
een echte aanrader voor DS-liefhebbers, de camping wordt gerund door Ton Groot Koerkamp die eerst de DS garage “gare du nord” in groningen had. Vorig jaar zijn we hier met een stuk of 7 DSsen naar toe geweest, dit jaar wilden we de oude route du soleil rijden met DS & oldtimer caravan. Helaas is de restauratie van de DSuper nog niet afgerond, dus we zijn in één keer naar de camping gereden en huren hier een eendje…
Andere gasten op de camping (zo hadden wij dus ook op vakantie gewild):
“Onze” eend: