Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik was onlangs bij de Ami vereniging en daar had iemand hetzelfde probleem. De benzinepomp was ooit vervangen door een ander type die er voor zorgde dat de benzineslang naar de carb belachelijk dicht langs de pijp naar de hotspot liep. Ik maakte daar een opmerking over en we hebben een stuk metalen pijp om die slang geschoven. Vapourlock viel echt niet uit te sluiten.
Ook heb ik daar een Ami 6 uit 1961 gestart, die bobine kreeg niets meer uit ‘t contactslot. Nu weet ik weinig van de kwaliteit van de bedrading van A-types, ik heb gewoon de bobine direkt aan ‘t contactslot gekoppeld als test en ‘t ding wilde starten. Ompolen maakt voor een bobine in een A-type in ieder geval geen zak uit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Er is wel wat tijd overheen gegaan maar nu lijkt het erop dat het lek boven is, toch de bobine.
Was reeds vervangen door een tweedehands maar kennelijk met hetzelfde euvel. Nu dus een nieuwe. Al enkele malen een lange rit gehad en daarna gewoon kunnen starten, tjonge wat een luxe.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn inbreng en hoop dat er nog wat van geleerd is.
groeten Ben
JoF schreef:Maar ik verdenk vooral je bobine: plaats voor 55 euro een NIEUWE bobine, en ik verwacht dat het probleem opgelost zal zijn.
Van een 2de-hands bobine kun je de staat niet beoordelen: je kunt aan jouw bobine toch óók niet zien dat-ie het (waarschijnlijk) niet doet als hij warm is? Ik heb dit probleem nu meerdere keren meegemaakt (ik rijd sinds 1974 vrijwel onafgebroken in A-types, weliswaar nu ‘voor erbij’, maar toch), en het symptoom dat je beschrijft doet mij héél erg denken aan een defecte bobine. Zeker omdat de rest al vervangen en gecontroleerd is
Hehe!! Zei ik toch? Sinds 1974…...dat is 36 jaar ervaring!!!! Maar ik ben héél blij voor jou dat jouw 2CV het nu altijd doet, óók met een warme motor. Het vertrouwen is dus weer terug. En je hebt inderdaad weer wat geleerd…..
Groeten, JoF
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)