Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
het verschil in inslaan en afslaan is denk ik te klein.
Hoe bedoel je dit? de tijd die de pomp nodig heeft om op druk te komen?
Is dit relatief een eenvoudiger (wel duurdere) klus.
Dit moet van bovenaf? benzinepomp verwijderen of er tussendoor?
Peter.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pomp slaat in bij 140 bar. pompt tot 180 ongeveer. slaat dan af. Hoofdbol loopt leeg tot 140 bar pomp slaat in enz. enz.
Als die drukken te dicht bij elkaar liggen zoals ik had: 135 en 160 bar ( dus ook te laag) heb je jouw effect.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo hoort het
Maar dan met een VEEEEL grotere tijd tussen die twee drukken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Leuk Filmpje, ik ga vanavond eens klokken hoe dat bij mij zit.
Peter.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja maar je hebt de interval tijd en de drukhoogten. Dat zijn twee dingen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De intervaltijd is toch afhankelijk van de delta tussen de onder en boven druk?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neen. Een heel goed systeem (lees lekvrij) kan dagen op de hoge druk blijven staan terwijl die top druk maar bijvoorbeeld 150 bar is en de ondergrens 140.
In mijn filmpje zag je de andere optie: een perfecte regelaar: 140-180 bar en een interval van 4 seconden door enorme lekkages in de snelheids’sensor’.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat bedoel ik. Als de ondergrens 160 bar is en de bovengrens 165 bar zal de interval korter zijn als bij 140 en 180 bar.(bij gelijke interne lekkage).
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jeroen ID19P schreef:bij gelijke interne lekkage).
ja maar dat zei je niet…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Klopt,maar dat bedoelde ik wel . Het duurt even maar we komen er wel…
even gauw wat anders tussen door , misschien is het wel ergens genoemd maar ik heb dit topic niet helemaal gelezen , maarwat is de naam van die kleur groen die op je auto zit ?
die is zo mooi voor een ds , wellicht wil ik doe wel op mijn ds als ik zover ben.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vert Argenté
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Bogaard, hoe kom je aan zo’n drukmeter ? En waar sluit je dit aan op het lhm-circuit ?
thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wij zijn weer terug van een leuke vakantie met de DS naar Frankrijk.
Nadat we gestrand waren in Vittel vanwege een vochtprobleem hebben we daarna geen noemenswaardige problemen meer gehad.
Uiteindelijk zijn we terechtgekomen op een camping in de buurt van Uzes in de Gard.
Weer meer dan 3000km gereden en het was daar fantastisch.(30gr plus)
Ik had voordat we gingen de motorsteunen laten vervangen bij Konijnendijk in Bergschenhoek.
Hij heeft ook m’n remschijven geslepen en de auto remt nu weer zoals het hoort.
De trilling waar ik al die tijd naar op zoek was is voor een groot deel verdwenen.
Alleen als ik rond de 110 rijdt zit er nog steeds een soort cadansachtige vibratie, die vooral in de bodem voelbaar is.
Ik denk zelf nog aan de uitlaat, de middendemper is behoorlijk versleten en de rubbers zullen ook niet meer zo best zijn.
Misschien dat dat de laatste trilling er nog uithaalt.
Maar nu eerst nog even dat vakantiegevoel vasthouden
Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik wil vanmorgen met de Ds gaan rijden, ligt er een plas naast m’n linker voorwiel.
In eerste instantie dacht ik een lekzak, maar bij nadere inspectie bleek het geen olie maar koelvloeistof te zijn.
Meteen maar een kijkoperatie gedaan, (dwz koeltunnel verwijderd)
En ja hoor over m’n remblok een vloeistofspoor.
Ik heb de kap van de ventilator losgemaakt om erachter te kijken en gezien dat het daar helemaal droog was.
Nu heb ik de radiateur maar afgetapt via het slangetje en verwijderd.
Er blijkt onderuit de radiateur vloeistof te lekken en het loopt via de steun over m’n remblok naar beneden.
Ik heb al een nieuwe radiateur besteld bij Cupharse met een nieuwe buis en wat slangen.
Is het vertandig om het restant vloeistof in het blok er ook uit te halen.
En zo ja hoe doe je dat?
Via een plug bij de motorsteun rechts?
En kan ik het blok ook spoelen?
Peter.