164 van de 861
« Eerste  < Vorige 162 163 164 165 166 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
Ritmeester
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 01-08-2010

Gepost: 09 augustus 2010 10:41 PM
  [ # 2446 ]
cx25gtit2 schreef:

voor een zeer goede (tot perfecte) CX mag je best meer vragen denk ik. (taxatie waarde is wat anders)
jij weet ook dat er in de (deel-) restauratie VELE 1000-tjes verdwijnen.
dus geen roest en mooi leer zoals in deze mooie smalspoor Prestige, weinig km’s, 1e eigenaar, historie enz. leveren een hogere / gerechtvaardigde vraagprijs.
alleen moet de vraagprijs wel iets omlaag bij die Prestige. er is altijd achterstallig onderhoud, en toch stiekem wat roest en dingetjes her en der.

En zelfs voor die 15.000 Euro mag je niet denken dat je daarmee klaar bent. Het blijft immers een bijna 30 jaar oude auto. En ook als hij veel heeft stilgestaan zijn bijvoorbeeld rubbers uitgedroogd, die bij weer regelmatig rijden vervangen zullen moeten worden. Het is ook de techniek van 30 jaar geleden, toen auto’s nu eenmaal niet zo betrouwbaar waren als nu.

Ik heb ruim anderhalf jaar geleden een Italiaanse klassieker gekocht bij een de meest vooraanstaande klassiekerhandelaren in Nederland, gespecialiseerd in Italiaanse klassieke sportauto’s. Daar heb ik een echt flinke prijs voor betaald, maar net zoals bij deze CX Prestige zag hij er ook echt perfect uit. Ik heb meteen de auto door hetzelfde bedrijf voor nog eens 5.000 Euro helemaal klaar laten maken voor modern dagelijks gebruik (grotere motor, lpg-installatie, elektrische benzinepomp, elektrische radiatorventilator, elektronische ontsteking, dat soort zaken en nog veel meer. Maar ook met deze auto heb ik de afgelopen anderhalf jaar wel wat problemen gekend, hoor! Een deel hebben we onder garantie en coulance kunnen regelen, maar een deel heb ik toch ook nog zelf moeten betalen. Denk aan een versleten differentieel, lekke koplamp, clignoteurhandle die niet terugkomt (bij andere auto’s dan een CX gebeurt dat normaal gesproken automagisch,  Wink dat soort zaken.

Dus zelfs bij die 15 mille zou ik nog rekening houden met wat geld voor onderhoud waar je het eerste jaar tegenaan loopt. Mijn ervaring, zeker met rallyauto’s die je natuurlijk wat (nou ja, wat…) intensiever gebruikt, je pas na een jaar de auto een beetje betrouwbaar hebt zoals jij hem wilt hebben.

Dat neemt niet weg dat ik hier ook wel zou proberen om een flink bedrag van de prijs af te pingelen, maar als ik het geld in de achterpocket zou hebben ik zo naar Münster zou rijden!

Nu:C4 coupé (2004)

Eerder: BX Chic (1991)
C5 berline phase deux (2005)

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 augustus 2010 12:35 AM
  [ # 2447 ]

Ben het met La Leo eens, ongemerkt en gemerkt gaan er tig duizend Eurootjes in een complete restauratie zitten, zelf zit op 10K en er komt zeker nog 4K bij voor dat de Femme klaar is.
Maar ik blijf het leuk vinden om mijn eigen zwever te bouwen.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Gepost: 10 augustus 2010 12:41 AM
  [ # 2448 ]
Ritmeester schreef:

Ik heb meteen de auto door hetzelfde bedrijf voor nog eens 5.000 Euro helemaal klaar laten maken voor modern dagelijks gebruik (grotere motor, lpg-installatie, elektrische benzinepomp, elektrische radiatorventilator, elektronische ontsteking, dat soort zaken en nog veel meer.

Vind ik niet eens zoveel geld, voor genoemde werkzaamheden.
Welk merk & type auto, als ik -even off-topic- vragen mag?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 10 augustus 2010 07:42 AM
  [ # 2449 ]
waterman schreef:

Wat die waardes en vraagprijzen van Cx’en betreft: realiseer je goed at er buiten het “leboncoin,ebay,marktplaats en mobile.de nog een héél ander circuit is om auto’s te verkopen. Dat zijn de liefhebbers-netwerken, de veilingen en de zoekopdrachten. In dat circuit gaan vooral de toprestauraties en super originele weinig km’s auto die in nieuwstaat verkeren om. Die auto’s komen helemaal niet op internet of in een of ander vaag blaadje. Nee, die worden gewoon onderling verkocht/geruild enz enz. En, in dat circuit praten we over héél andere bedragen. 25k voor een 81-er prestige met 40.000 km in nieuwstaat, 30k voor een 89-er GTi Turbo met 28.000 km op de klok, dat soort werk. SM’s met aantoonbare kmstanden van 40 of 50.000 gaan voor 70k, en een totaal nieuw gerestaureerde DS 23 Pallas voor 120.000 euro. Kortom: staar je niet blind op internet, want voor de échte collectioneur is internet het putje. Het aanbod voor het plebs staat op internet Laughing hoorde ik laatst een veilingmeester zeggen toen hij een gepanserde cx prestige op 17k afhamerde. En dat was niet eens een hele mooie….

He WATERMAN, leuk om dit te horen, dit was mij vreemd eigenlijk! Maar als dit zo is, dan zijn de prijzen van Timmer dus éigenlijk helemaal niet zo gek? Ik had altijd het idee dat hij wat te duur was, maar als ik jouw verhaal zo lees, dan valt dat dus wel mee!

Bron: http://www.garagetimmer.nl/
Voorbeeld: http://www.garagetimmer.nl/autos/index.html?id=621
Voorbeeld: http://www.garagetimmer.nl/autos/index.html?id=723

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 10 augustus 2010 08:10 AM
  [ # 2450 ]

@Nelis, het ligt er maar aan wat je ervoor krijgt bij Timmer en daar hoor je dus allerlei verhalen over…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 augustus 2010 09:31 AM
  [ # 2451 ]

Ik heb in 15 jaar tijd nog nooit één auto gezien die bij Timmer vandaan kwam en ook maar in de buurt kwam van het soort auto wat ik in mijn verhaaltje beschrijf. Bij Timmer krijg je een “gemiddelde” auto voor een absolute “concours” prijs. Ik denk dat Nelis het verhaal nog eens moet lezen. Wat ik bedoel te zeggen is dat er voor échte topauto’s met een aantoonbare geschiedenis, km stand of complete toprestauratie met verslag, door verzamelaars ook echt geld betaald wordt. Dat wil niet zeggen dat een auto die duur aangeboden wordt ook meteen een absolute topper is, ook al denkt Fa. Timmer dat.

Voorbeeld:

De CX uit jouw voorbeeld is voorzien van verkeerde spiegels, een stropdas op de kap en zooitje prestige sierlijsten rond de koplampen. Niet origineel, lelijk en verwijderen betekent overspuiten.

De DS cabrio is een replica, een echte die top gerestaureerd is kost vanaf 130.000 euro.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 10 augustus 2010 09:48 AM
  [ # 2452 ]

Een zilveren prestige voor weinig. Serie 2 uit ‘89.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 augustus 2010 12:23 PM
  [ # 2453 ]

Ha, we zijn weer terug bij de internet prijzen…! Laughing

Ziet er goed uit. Hij zegt niets over roest…

Waar hij 95% zegt, moet natuurlijk 100% staan… cheese

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 10 augustus 2010 12:48 PM
  [ # 2454 ]

Heeft ‘ie nu net zijn prijs verhoogd? Ik heb in m’n hoofd dat het eerst 1950 was…. En ook gek, de advertentie staat bij Maserati, niet bij Citroen.

Profiel  
 
Ritmeester
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 01-08-2010

Gepost: 10 augustus 2010 02:50 PM
  [ # 2455 ]

Weer zo’n gek die een Série 1 aufgemöbelt heeft naar een Série 2! Waarom halen mensen toch van die rare streken uit? Ik ben echt niet zo’n originaliteitsfreak, waarbij elk schroefje origineel moet zijn. Maar om zo’n auto nou meteen compleet te verbouwen… Als je dan een Série 2 mooier vindt dan een Série 1, koop dan gewoon een Série 2! De auto stijgt er in ieder geval niet van in waarde. Nou ja, hij vraagt er ook niet al te veel voor, maar dan nog.

Nu:C4 coupé (2004)

Eerder: BX Chic (1991)
C5 berline phase deux (2005)

Profiel  
 
Ritmeester
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 01-08-2010

Gepost: 10 augustus 2010 02:52 PM
  [ # 2456 ]
La Léo schreef:

Vind ik niet eens zoveel geld, voor genoemde werkzaamheden.
Welk merk & type auto, als ik -even off-topic- vragen mag?

Je hebt PB.

Nu:C4 coupé (2004)

Eerder: BX Chic (1991)
C5 berline phase deux (2005)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 10 augustus 2010 05:24 PM
  [ # 2457 ]

Wedden dat het een Alfa is…? Wink

Best apart: een CX met luchtvering. Je zou toch denken dat Ton van Soest beter weet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 augustus 2010 06:08 PM
  [ # 2458 ]
Ritmeester schreef:

Weer zo’n gek die een Série 1 aufgemöbelt heeft naar een Série 2! Waarom halen mensen toch van die rare streken uit? Ik ben echt niet zo’n originaliteitsfreak, waarbij elk schroefje origineel moet zijn. Maar om zo’n auto nou meteen compleet te verbouwen… Als je dan een Série 2 mooier vindt dan een Série 1, koop dan gewoon een Série 2! De auto stijgt er in ieder geval niet van in waarde. Nou ja, hij vraagt er ook niet al te veel voor, maar dan nog.

De ombouw zou uitgevoerd zijn door Citroen. Ja, ja… blank stare

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 10 augustus 2010 06:13 PM
  [ # 2459 ]

Nu is dat niet de 1e keer dat ik zoiets lees, PE. Toentertijd als service om jonge CX’n een hogere occasionwaarde te geven, meen ik mij te herinneren. Ook met GS hebben ze zoiets gedaan (niet ombouw naar GSA maar vroege GS met nieuwe wieldoppen e.d. uitrusten).

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 10 augustus 2010 08:32 PM
  [ # 2460 ]

In het geval van de CX kan ik me dat alleen voorstellen als noodmaatregel om van de laatste serie 1 CX-en uit 1985 af te komen, niet bij een CX uit 1976, zoals in deze advertentie. Die zou dan 9 jaar na dato ofzo een keer zijn omgebouwd door Citroen…? Tenzij ze hier bedoelen dat een Citroen-garage dit ooit in opdracht van de eigenaar heeft gedaan omdat die na 9 jaar wel toe was aan een nieuwe CX… Wink Maar goed, als je er maar voor betaalt doen ze dat zelfs nu nog voor je…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
164 van de 861
« Eerste  < Vorige 162 163 164 165 166 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook