1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
achterklep niet meer open!
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 10 augustus 2010 09:01 PM

Vandaag spontaan de achterklep niet meer open. Ik kan wel alleen mijn ruit openen.
Betreft C4 picasso grand 1.8 business uitvoering.

Iemand een tip of heeft dit ook wel eens gehad!

grtz Frans

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 augustus 2010 09:57 PM
  [ # 1 ]

Het mechanisme waarmee de bedieningsknop werkt schijnt niet van de allerdegelijkste soort te zijn. Bij mij heeft hij ook al eens los gezeten. Daarna door de dealer kostenloos weer vastgezet. Vraag is of bij jou de greep of de elektrische schakeling defect is. Toch maar even mee langs de dealer, lijkt me.

Succes!

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 10 augustus 2010 10:05 PM
  [ # 2 ]

Ik heb de klep eff geopened met de veiligheids optie van binnen uit. Het valt me inderdaad op het verschil tussen de 2 handgrepen. hij zit inderdaad erg los. Het zal de Dealer wel worden want ik heb geen idee van welke kant je die greep moet vast zetten!

tips zijn altijd welkom natuurlijk…...

thx Frans

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 11 augustus 2010 04:18 PM
  [ # 3 ]

Is die van jou niet toevallig uitgerust met een onafhankelijk te openen achterruit?
Als die nl ontgrendeld is, kan de achterklep niet open.

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 11 augustus 2010 08:26 PM
  [ # 4 ]

ik heb inderdaad de uitvoering dat het achterruit apart open kan, Maar het verschil tussen de 2 handgrepen is duidelijk te voelen. De handgreep van de normale achterklep zit echt veel losser. Ga morgen even langs de Dealer.

Be continued…

ps: Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat als het ruit open is de achterklep niet open kan!

thx

Profiel  
 
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 12 augustus 2010 02:37 PM
  [ # 5 ]

Ik heb de greep ook al eens stuk getrokken. Ik heb me ondertussen aangeleerd om te ontgrendelen en naast de greep de klep open te trekken. (als servicemonteur gaat de klep nog wel eens open)

Profiel  
 
ronorw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 15 augustus 2010 11:34 AM
  [ # 6 ]

Ik heb de schakelaar van de achterklep ook stuk gehad. De monteur had na 20 minuten de schakelaar vervangen en daarna kreeg hij de binnenkant van de klep er niet meer op. Uiteindelijk drie man erbij tevergeefs. De binnenkant zit er niet meer goed op. Ik kreeg wel een rekening van anderhalf uur werkloon… De rekening: schakelaar 30 euro, werkloon 120 euro (!). Het is mooi geweest zo met die auto. Veel te veel klachten en peperdure rekeningen.

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 15 augustus 2010 06:00 PM
  [ # 7 ]

Na het laatste bericht ben ik toch zelf maar eens gaan kijken naar de beplaating van de achter klep. ( want mijn vermoeden is dat de schakelaar is afgebroken omdat hij zo los zit) En als ik het bedag voor de reparatie zo lees!! “toch eff zelf kijken”. (2 schoeven hand greep) (2 zwarte dopjes) ....En dan trekken…..2 witte dopjes afgebroken A 20 cent! (zes moertjes steek 10 los) en dan weer trekken…. (buiten kant klep “2 handgrepen + kenteken verlichting lampjes) totaal 15min. (losse) handgreep bekeken “echt plastic"en jawel afgebroken en hierdoor micro switch defect geraakt!. Dus nieuwe hand gereep nodig.. (morgen even halen + 2 nieuwe dopjes) “In mijn geval handgrepen gewisseld” ( werkt het raam eff niet maar wel de koffer-klep) .....Moertjes en dopjes terug plaatsen .... al met al 45 min…. Ok hij moet nog een keer open maar nu weet ik hoe het moet!

Als je de greep in je handen hebt zie je inderdaad dat het een zeer slappe (plastic) greep is ! Deze gaat zeken bij veel mensen in de toekomst defect. Zeker als het plastic wat bros wordt. Maar het valt zelf goed te doen. (greepje + een paar witte dopjes)

Als je er over nadenkt blijft het raar 32.000 euro voor zo een auto en dan zo een handgreep

PS:Wordt vervolgd wat betreft de kosten handgreep en dopjes….ik zal ook nog foto’s maken van de defecte handgreep en montage.


grtz Frans

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 16 augustus 2010 08:07 PM
  [ # 8 ]

Bij de xsara viel het me ook al op; Mijn picasso uit 2003 heeft een lekker stevige handgreep op de achterklep. Mijn toenmalige schoonvader had de luxte versie uit 2005, en daar kon je de greep zo buigen als tupperware…

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Frans
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 16 augustus 2010 10:44 PM
  [ # 9 ]

Hier de eind conclusie. Hand greep vervangen +/30min. (2x handgreep “binnenkant"verwijderd - 2x dopje - Binnen kap stukje lostrekken - 6 moertjes verwijderen - strip buitenkant los trekken - vierkante stekker los trekken (kan ook rond zijn melde de citroen dealer mij) Wat mij opviel is dat de strip buiten op de klep al behoorlijk de lak van de achterklep had beschadigd, Deze behandeld!! - schakelaar vervangen #$%^ je ziet de slappe scharnier constructie @#$%^^ - alles terug plaatsen.Door dat het scharnier defect gaat help deze de mirco switch naar zijn grootje. Op de foto zie je een micro switch zonder palletje…..

Al met al voor 30 Euro + 4 dopjes a 20cent is alles weer ok. Smile

Ik zal me moeten aanwennen - Kofferklep open klikken en aan de rand de klep openen en niet aan de handgreep. Anders zal ik het klusje meerdere malen moeten herhalen! Sad

PS:Steeds als ik naar de handgreep kijk denk ik hoe is het toch mogelijk om zo een belangrijk onderdeel zo zwak uit te voeren.( Idea Citroen zou er bijna een terug roep actie voor moeten houden het zou goed zijn voor de brand image)-even wat budget voor vrij maken CITROEN…

Thx to All

Frans

Afbeelding Bijlagen
AchterklepC4Picasso.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 17 augustus 2010 03:13 PM
  [ # 10 ]
Frans schreef:

Steeds als ik naar de handgreep kijk denk ik hoe is het toch mogelijk om zo een belangrijk onderdeel zo zwak uit te voeren.

Mij valt het de laatste tijd ook op dat de handgreep kraakt als ik het achterportier open wil doen.
Maandag moet ze toch terug naar de dealer. Kunnen ze er gelijk even naar kijken.

Profiel  
 
mphoogeveen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-01-2006

Gepost: 11 augustus 2013 04:33 PM
  [ # 11 ]

Mijn vader heeft dit probleem ook met zijn achterklep….. Van zijn c4 grand Picasso. Kun je die greepjes los kopen bij de dealer? Of moet je een hele balk kopen? Wie weet wat dat ongeveer kost?

Groet Martijn….

Profiel  
 
hennyw
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 05-02-2012

- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso 1.6 VTi Ligne Business
- (Grand) C4 Picasso exclusive 2.l .bl.H.D.I.
Gepost: 11 augustus 2013 05:36 PM
  [ # 12 ]
Frans schreef:

Al met al voor 30 Euro + 4 dopjes a 20cent is alles weer ok. Smile

Profiel  
 
wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 12 augustus 2013 11:22 AM
  [ # 13 ]

Gewoon bij de dealer bestellen (en dit zeg ik niet graag!), heb ik ook gedaan…...
Let wel goed op dat je de juiste krijgt; er zijn 2 types. Bouw je de jouwe eerst uit voordat je naar de dealer gaat en kijk of de stekker op de schakelaar van de nieuwe hetzelfde is als je oude!

Profiel  
 
mphoogeveen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 03-01-2006

Gepost: 14 augustus 2013 10:48 AM
  [ # 14 ]

hmmm,

zojuist de dealer gebeld…. greepje en elektrische schakelaar kosten samen ongeveer. 85 euro…

is aardig wat. maar eens kijken of we het greepje zelf kunnen repareren en dan de schakelaar maar even bestellen.

Profiel  
 
wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 14 augustus 2013 11:09 AM
  [ # 15 ]

Dan is hij een afzetter. Ik heb er niet veel meer dan €45,- voor betaald.
Bel eens een andere dealer in de buurt?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook