Op marktplaats staat deze: http://link.marktplaats.nl/364028676 Xsara Break op gas te koop. Wat vinden jullie van deze auto? Zijn Xsara’s op gas betrouwbaar over het algemeen en waar moet ik op letten als ik ga testrijden? Ik heb het forum al doorgespit, maar vind geen heel duidelijk specifieke Xsara punten waar ik perse op moet letten bij aankoop. Iemand nog extra tips? Bij deze auto is de distributieriem met 120.000 vervangen, zou deze pas over 120.000 weer moeten, of toch eerder?
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb afgelopen maart in exact dezelfde uitvoeringen (alleen dan in coupé vorm) ook een LPG installatie laten bouwen. Na zo’n 12.000 km bevalt me dat nog steeds prima
Er zijn hier wel meer topic open geweest waar je op moet letten.
De d-riem hoeft om de 120.000 km, dus pas bij de 240.000 weer. Hopelijk hebben ze ook de spanrol en de waterpomp vervangen. Dit zou ik zeker even navragen.
Een Xsara moet verder gewoon goed rijden. En test even of alles goed werkt, ook de airco e.d.
Even in de onderhoudhistory kijken is ook wel prettig. Uitlaat, remmen, banden zijn toch puntjes die wel eens vervangen moeten worden bij deze km standen. Altijd goed om te weten als dit net gedaan is
Ik heb anderhalf jaar geleden net zo’n break op G3 gekocht km-stand ook net boven de 170000, inmidels ruim boven de 200000km en geen noemenswaardige problemen. De volgende reparaties/onderhoud heb ik het afgelopen anderhalfjaar gehad. Grote beurt bij 180000km incl remvloeistofwissel (toen ook gelijk uitlaat vanaf kat en radiateur laten verv, was al bij aankoop bekend dat dit moest) kosten iets boven de 700€ remschijven en blokken achter vervangen (zelf gedaan) 0ngeveer 100€ bij 200000km kleine beurt plus airco opnieuw afvullen ongveer 250€ dit was reguliere onderhoud. Tussendoor nog startproblemen gehad lag aan de startmotor zelf vervangen kosten 109€ en tijdens vakantie in Frankrijk slecht lopen motorstoringslamp brandt en uitlaatgasstoring op display, een lokale citroën dealer gevonden ongeveer 40km voor Lyon daar voor 248€ de bobine vervangen. Zoals je ziet was de eerste beurt gelijk een redelijk bedrag maar ik had bij de aankoop al gezien dat de radiateur wat zweette aan de onderkant, en dat de uitlaat ook niet best meer was. Na overleg met de verkoper kon ik totaal 600€ van de verkoopprijs afkrijgen i.v.m deze mankementen. totaal dus zo’n 1400€ over zo’n 35000km en als ik de 600€ korting er af haal die ik ivm de mankementen bij aankoop gekregen heb blijft er nog maar zo’n 800€ over dat vind ik niet veel. De auto rijdt prima en met het gasgedeelte nog niks gehad, wel wissel ik elke 20000km zelf even het filter kosten 0ngeveer 10€ op ebay en 5 minuten werk.
Het onderhoud is bij een Citroen dealer in Duitsland uitgevoerd, ik woon niet ontzettend ver van de grens en kan daar toch behoorlijk wat geld mee besparen. Nog even een update omdat de auto al een gastank en een trekhaak heeft heb ik me ook nog getrakteerd op een setje hulpveren van MAD daardoor komt de wagen ongeveer zo’n 4/5 cm hoger te staan en hangt ie niet zo in z’n kont. Dit setje koste ook nog 145€ maar ik ben heb er nog geen moment spijt van gehad en hoop toch totaal zo’n 4 jaar in deze auto te rijden.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Ha, bedankt voor de snelle reactie, lijkt allemaal heel goed wat mij betreft. Vinden jullie de prijs redelijk?
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Als de wagen goed rijdt en de onderhoudshistorie volledig aanwezig is lijkt het wel goed heb je zelf al even verder gekeken wat de prijzen nu ongeveer doen voor zo’n break? en heb je wat in te ruilen? ter vergelijk mijn auto is van april 2005 en de vraagprijs was in jan 2009 5900€ kmst bijna 173000 van het onderhoud een volledige uitdraai gehad en daar stonden geen gekke dingen in. Omdat ik zelf aangaf dat de radiateur lek was en de uitlaat ook vervangen moest worden afgesproken dat ik de auto zo meenam zonder reparaties en afleveringsbeurt voor 5300€. De prijs lijkt dus nog niet zo verkeerd op de foto’s lijkt het een strakke wagen. Als de auto verder voorlopig geen onderhoud nodig heeft, want volgens het boekje moet er over 10000km een grote beurt gedaan worden krijg je die er nu al bij?
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Gezien de kilometerstand ,even opletten op geluiden afkomstig van de achter as /vering
Deze is naar mijn mening, aan slijtage onderhevig om dat de vering in de as zelf zit.
Duur geintje koste € 1200 om deze te vervangen .
Tot nu toe Zelf 100000km met een break gereden.
Succes .
jeroen
@Pope en heb je de auto gekocht? zie in de advertentie op MP uit je startpost dat de wagen verkocht is.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Nee, helaas de auto was al verkocht, had zaterdag een afspraak voor kijken. Wil nu maar naar deze: http://link.marktplaats.nl/367500389 gaan kijken, ietsje ouder & wat meer kilometers maar wel dealer onderhouden en een stuk goedkoper.
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Amper 1000 euro goedkoper, en zo’n 80.000 km meer gereden en een minder luxe uitvoering.
Al komen de opties wel weer overeen met een Différence II
Ik geloof ik dat ik graag 800 euro meer had betaald voor die lagere km stand.
Bij echte hogere km standen krijg je toch wat slijtage op andere dingen. Afgezien van het technische gedeelte kan ook het interieur e.d. wat minder worden.
Maar even kijken kan natuurlijk nooit kwaad, het zal er een beetje aan liggen of de auto een zwaar leven heeft gehad of een nette eigenaar
Ziet er toch niet verkeerd uit hoor, ook een nieuwe distrubutie enz.
Is alleen niet te hopen dat de dealer zijn naam eer aan doet…...........
Citroen c32 Hilton XLS
geoarthc35 schreef:Ziet er toch niet verkeerd uit hoor, ook een nieuwe distributie enz.
Is alleen niet te hopen dat de dealer zijn naam eer aan doet…...........
Citroen c32 Hilton XLS
Klopt, het is een stuk meer kilometers, maar goed eerst maar een kijken hoe hij er verder uitziet en of er nog wat van de prijs af kan, ik vind hem inderdaad aan de dure kant.
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Ja ziet er niet slecht uit, maar ben het wel met Arjan eens voor dit prijsverschil (en aanmerkelijk meer km’s) zou ik ook nog even verder zoeken. Vandaar dat ik ook een xsara op gas zocht die niet meer als 200.000km maximaal had gelopen. Meestal heb ik een auto 4 of 5 jaar en rijd tussen de 17.000 en 20000 km p/j. In mijn geval (173.000km bij aanschaf)zou ik er dus 85.000 tot 100.000km bij rijden, wat na vijf jaar max uitkomt op 273.000km. Op zich zijn de xsara’s wel goed maar de kans op reparaties neemt natuurlijk wel toe naarmate de km stand omhoog gaat. En 80.000km duurt bij mij toch zo’n 4 jaar voordat die er op staan. In ieder geval succes met je zoektocht.
Zie trouwens net op rdw site dat de auto die je nu wilt bekijken al sinds 12 feb op naam staat.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik vind het eerlijk gezegt wel heel veel geld voor een wagen met zoon hoge km stand.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Mocht je gaan kijken naar de wagen, vraag dan wel even of de LPG pomp al is vervangen toevallig (tenzij hij een convertor heeft natuurlijk). Bij mij bleek de pomp 2 maanden geleden aan zijn einde te zijn (Vialle G3 systeem) bij een km stand van 230.000. Die vervangen laten door een garage gaat je nog wel wat duiten kosten.
Of het moet zo zijn dat de iets nieuwe pompen een stuk langer meegaan.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vialle heeft een aantal jaren zwakke pompen gehad.
Volgens het bedrijf waar ik LPG in het laten bouwen hebben ze dat inmiddels opgelost.
Ik heb zelf overigens een Landi/Eurogas installatie.
Als ik het op het plaatje goed zie zit hier een AG in, wat inmiddels niet meer bestaat volgens mij