bedrading trekhaak citroen xsara picasso
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

Gepost: 09 augustus 2010 07:07 PM

Hallo allemaal.

Ik heb vandaag een trekhaak onder de auto gemonteerd,maar nu heb ik ff een probleem met de stekkerdoos,de trekhaak is origineel maar de stekkerdoos niet.
Het is een stekkerdoos met de volgende bedrading.

Bruin—achterlicht rechts
Groen—richtingaanwijzer rechts
Grijs—Mistlamp aanhanger
Rood—stoplichten
Blauw—mistlamp auto
Geel—richtingaanwijzer links
Zwart—achterlicht links en kentekenplaat
Wit—massa

Bij de auto heb ik rechtsachter

Grijs-geel met groen streepje-oranje-paars/lila-beige-wit.

linksachter

Geel-lichtblauw-oranje-beige-geel met groen streepje-paars/lila

Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet sluiten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Hans en Bianca

Citroen xsara picasso van 2000.

Profiel  

snoek1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 10 augustus 2010 08:22 PM
  [ # 1 ]

Hans,

even met een proeflampje prikken en je weet precies welk draadje voor welk lampje is.
daarna aansluiten en voila de trekhaak doet het:)

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 11 augustus 2010 04:13 PM
  [ # 2 ]

Als je niet kan zien welk draadje naar wat loopt want dat zou helemaal handig zijn.

Maar zoals de gene hierboven zegt. Maar stel dat de topicschrijver een leek is en geen automonteur heeft hij geen flauw benul.

Als eerst moet je maar een priklampje hebben..
En als er geen stekker(tjes) zijn (sommigen merken auto’s hebben stekkers klaarliggen voor de trekhaak en dan is het niet simpelere als de stekker erin en klaar).
Dan moet het maar met een priklampje en knijpconnectoren (die knijpen door het draad heen en maken contact met de originele draad en met jouw trekhaakdraad).

Laat het knijpertje van het priklampje massa maken op een zo kaal mogelijk stuk ijzer van je auto.Prik met het priklampje in een draad.
Zet je contact aan zonder de auto te starten. Laat iemand je assisteren door alle verlichting uit te proberen zoals je een caravan zou testen van “doet al mijn verlichting het”.
Dus begint dat priklampje bij dat willekeurige draadje te branden zodra de mislampknop is aangezet, weet je dat dat draadje verbonden moet worden met de draad Mistlamp van je stekkerdoos.
Prik je het lampje in de volgende draad, en die gaat bijvoorbeeld aan wanneer er op de rem getrapt word, is dat de draad waarop de draad van Remplicht van je doos op aangesloten word.
Knipperlicht gaat het lampje knipperen.
In ieder geval, wanneer het lampje aangaat moet de persoon achter het stuur even zeggen wat hij aangezet heeft.

Het is voor mij wel 12 jaar geleden dus wijzigingen voorbehouden…

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

hans en bianca
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 augustus 2010 11:39 PM
  [ # 3 ]
snoek1 schreef:

Hans,

even met een proeflampje prikken en je weet precies welk draadje voor welk lampje is.
daarna aansluiten en voila de trekhaak doet het:)

Hey snoek 1, ik heb vandaag een gat geboord voor de bedrading alles netjes afgekit nu alleen nog ff met een proeflampje prikken maar dat gaat helemaal goed komen dit ga ik vrijdag doen want dan heb ik wat meer tijd en kan ik dat op een gemakske doen zoals wij dat zeggen in west kekerdom,groetjes en bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd.

Profiel  

hans en bianca
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 augustus 2010 11:47 PM
  [ # 4 ]
Grijzemuis schreef:

Als je niet kan zien welk draadje naar wat loopt want dat zou helemaal handig zijn.

Hallo grijze muis, ik heb wel enige ervaring met citroen bx en zx,maar soms kom je dingen tegen waar je aan twijfelt dan kun je het beter ff vragen,bij deze neem ik ook jouw uitleg mee net als die van snoek 1 dus het gaat zeker goed komen,bedankt en groetjes vanuit kekerdom west.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook