Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gaat weer lekker…!
‘t loopt allemaal niet op rolletjes met de GT.
Om te beginnen heb ik een waterlekkage vanuit de paravanbak, waardoor het tapijt van de passsgier zeiknat is. Dat bleek een roestgat onder het ruitensproeiertankje te zijn. Dit had ik al eens behandeld en ik dacht dat het gat alleen maar naar de wielkast ging, maar er stond ook een klein naadje open naar binnen toe blijkbaar. Dit is opgelost met wat kit.
En alsof het daar nog niet nat genoeg is, is ook iets van de kachel gaan lekken.
En ligt nu namelijk ook wat koelvloeistof bij de voeten van de passagiers.
Waar het precies lekt weet ik nog niet want er zitten her en der witte sporen en ik kan niet echt duidelijk druppels zien.
Ook is het bestaande sterretje in de voorruit doorgescheurd tot een 3-voudige barst.
Dit door een kopstoot van mij. (ik kwam wat onhandig omhoog )
Dat wordt dus op zoek naar een nieuwe voorruit. Wel gelijk een goed excuus om er een groen getinte in te zetten. Nu zit er helaas blank glas in.
Verder nog wat minpunten die nog een wat langer proefritje aan het licht zijn gekomen.
-Teller tikt (vooral bij 50-60 km/h komt die bijna boven de radio uit.
-Uitlaat lekt ergens op de voorpijp.
-Stuur staat niet recht.
-Tijdens het rijden hoor ik een gegons, vooral tijdens het laten uitrollen met ingetrapte koppeling hoor je het goed. Het lijkt van voor te komen. Wiellagers?
-Hij remt als een dweil.
-Gas blijft soms hangen (op 1500 tot 2000 toeren) Even een flink dot gas geven en dan je voet van het pedaal laten schieten is de oplossing, Dan zakt het weer richting de 900.
-Het schuifdak is z’n dode punt kwijt, dus om het goed te sluiten moet je even opletten.
-Stuurhuishoezen zijn gescheurd.
-Stabistokjes zijn denk ik niet goed meer.
-Hij lekt ergens motorolie, waarschijnlijk de carterplug of de carterpanpakking.
-De middendemper gaat het ook niet lang meer volhouden lijkt me.
Genoeg werk dus nog!
Maar ik denk dat ik hem volgende week weer in de stalling zet.
Dan zien we in de herfstvakantie wel weer verder.
Om nog maar wat positief nieuws te melden; het schuifdak en het interieur (behalve passagiesstoel en tapijt)en kofferbakbekleding zit er allemaal weer in. Alles fris en goed schoongemaakt.
De leren stoelen zitten echt stukken beter als die zitzak vissegraat gevallen.
Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een net setje BX Sport deurpanelen om het leren interieur echt helemaal af te maken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
BasisBIX schreef:Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een net setje BX Sport deurpanelen om het leren interieur echt helemaal af te maken.
Eind 2009 nog een set i/d kliko gegooid, ik dacht daar zit toch niemand op te wachten en eerlijk = eerlijk; ik had ook geen zin om ermee te leuren (ze lagen er al 5 jaar stof te happen).
Excusez-moi!!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wordt chic Coen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
McDean schreef:wordt chic Coen!
Ja nou!
Kleine suggestie om het leren interieur, na de deurschotjes, echt af te maken: scoor even een zwartleren pookhoes & een knop uit een XM, zo’n hoes met een elastiekje bovenin is het handigst. Die knip je af op een bruikbare lengte. Dan neem je een ouwe BX pookhoes waar je in de eerste plooi boven de onderkant het mes in zet. Dan heb je dat onderste randje met een plat stuk eraan. Dat niet je aan elkaar, XM (of Xantia) pookknop erboven (met wat mazzel vind je zo’n houten uit een XM V6 of Xantia Activa) en dan ziet ook dat er gelikt uit. Werkte uit de kunst in mijn witte Breek! Of je neemt daarvoor de methode-Knäckor, wat er mogelijk nog iets netter uit ziet…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat is er nou mis met de BX pookknop?
En voor wat betreft de pakkingen van de de kachelpijpjes, die zijn niet meer leverbaar bij Citroën, heb ik weer!
Maar als het goed is ligt er ergens in het land nog een setje op de plank bij een dealer stof te happen, en die komt hopelijk richting mijn dealer.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
BasisBIX schreef:Wat is er nou mis met de BX pookknop?
Niks dus, maar: het kán
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
BasisBIX schreef:En voor wat betreft de pakkingen van de de kachelpijpjes, die zijn niet meer leverbaar bij Citroën, heb ik weer!
Bedoel je die o-ringen tussen de kachelkraan en de kachelradiateur? Daar kan je gewoon normale O-ringen voor gebruiken die je overal kan krijgen voor een paar cent. Heb ik destijds ook gedaan bij mijn GTI.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Aardig lijstje Coen…
Maarre wanneer moet hij klaar zijn? Of heeft de Xm voorrang?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gonzen geen roestige schijven? (wat versta je onder gegonz? )
Remmen schoonmaken kan nooit kwaad (of vervangen) maar als het alleen schoonmaken is zal ik lekker wachten tot je er echt mee gaat rijden anders kan je zo weer.
Dat van het Gas, gashendel aan de carb even de as smeren? Lijkt wel of hij iets blijft hangen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gonzen doet mijn GT ook. Tenminste, een jaar geleden nog wel
Bij mijn auto hoor je aan de wielen niets (is er toen ook mee goedgekeurd), ik denk aan het tussenlager om de rechter aandrijfas. Misschien is dat bij jouw auto ook het geval.
Tussenlager is idd. ook wel een goeie om naar te kijken.
Ik ben er wel achter wat de oorzaak van het blijven hangen van het gas is. Die grote witte ronde hevel die op het asje van de carb. zit (waar de gaskabel dus aanzit) trekt een beetje scheef met gasgeven.
Als het gas dus blijft hangen en je duwt met de hand die hevel recht, zak het toerental weer netjes terug.
Of het asje van de carb. zelf dan ook gaar is weet ik nog niet.
Verder heb ik niet zoveel meer aan de GT gedaan, daar heb ik niet zo veel zin meer in omdat ik een hoop “leuk spul” voor de XM gekocht heb.
Dan nog maar een foto’tje.
A.s. dinsdag zet ik de GT weer in de stalling…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb bij mijn BX deze winter die o-ringen van de kachelkraan vervangen. Deze hadden ze nog gewoon liggen bij de Citroen Dealer in Leiderdorp. Als het goed is liggen er nu nog een paar. Bel ze even. Ik wil ze wel voor je ophalen en naar je opsturen als dat makkelijker voor je is.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Nogmaals: Je bent sneller klaar als je 2 standaard o-ringen haalt bij de lokale automaterialentoko of groothandel oid.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik had het in je vorige post ook wel gelezen.
Maar ik wacht even waar de dealer mee komt, en als dat niks wordt ga ik wel voor universele ringetjes kijken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90