Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb vanavond weer even gemaild met een van mijn gekke Engelsen. Dit heeft de aansluiting van de PBV weer wat verhelderd, en ook heeft hij een mooie grote intercooler van een of de andere ford 4x4 turbo (cosworth oid) over voor me die op zijn eigen Gti T heeft gezeten (die vindt ie nu niet snel genoeg meer, dus er moet een nog grotere intercooler op). Ik denk dat ik die intercooler maar van hem ga overnemen. In elk geval wordt ie dan weer wat zuiniger en nog wat sneller weer ook. De kosten zijn ook aardig te overzien van dat ding, plus hij kan me precies uitleggen hoe het ding bij hem gemonteerd zat. Hij heeft ook nog een setje passende 17 inch velgen voor de CX, wat ook de moeite van het overwegen waard is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, ik heb een deal gesloten voor een intercooler en een set 17 inch velgen (tijdelijk totdat ik het kan betalen om de turbo velgen in inch maat te laten reproduceren). Deze zijn het. Ze hebben dus al onder een CX gezeten van iemand die 700pk niet genoeg vindt, dus al het wel/niet passen gedoe hoef ik me geen zorgen meer om te maken . Ik vind ze best aardig, en 3/4 banden die er bij zitten zijn goed (maar 6500km er op +/-), dus ik zal er twee bij moeten kopen zodra deze TRX’en op zijn.
Ik heb dan wel een setje turbo velgen over voor de liefhebber (heb dan namelijk 2 sets in reserve en dat lijkt me wat veel van het goede).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
blinq!
waneer ga je die side bars monteren eigenlijk? hihi
je gaat toch niet de schotjes bij de achterwielen weghalen he !
tja .. de originele turbo velgen zijn toch mooier.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De originele turbovelgen zijn eigenlijk ook mooier. Alleen de banden ervoor zijn niet te betalen, en gedragen zich onder natte omstandigheden ook niet geweldig. Ik vind dit geen lelijke 17 inch velgen, dus het is wat mij betreft een acceptabele oplossing - beter dan er 14 inch citroen staal of lm onder zetten, naar mijn mening. Maar ja, op een dag heb ik de 3000 euro over om de turbo velgen in 16 inch ofzo na te laten maken met precies de juiste ET .
En de schotjes blijven. Het schijnt dat deze jongen zijn rijhoogte lager heeft gesteld, en te lui was de randjes aan de binnenkant van de schotjes er deels af de slijpen, en dat het dus bij normale rijhoogte gewoon wel allemaal past. Ik zal nog even een extra set schotjes regelen bij Jan Weijer oid, dan kan ik daar een stukje aan slijpen. De nieuwe intercooler komt uit een sierra cosworth ofzo . Is een groot aluminium ding.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Goed, ik heb een deal gesloten voor een intercooler en een set 17 inch velgen (tijdelijk totdat ik het kan betalen om de turbo velgen in inch maat te laten reproduceren). Deze zijn het. Ze hebben dus al onder een CX gezeten van iemand die 700pk niet genoeg vindt, dus al het wel/niet passen gedoe hoef ik me geen zorgen meer om te maken . Ik vind ze best aardig, en 3/4 banden die er bij zitten zijn goed (maar 6500km er op +/-), dus ik zal er twee bij moeten kopen zodra deze TRX’en op zijn.
Ik heb dan wel een setje turbo velgen over voor de liefhebber (heb dan namelijk 2 sets in reserve en dat lijkt me wat veel van het goede).
TRX’en blijft een duur verhaal
zeker als het met nat wegdek niet eens goed grip blijft geven, gevaarlijke combi zonder ABS lijkt me zo.
de “tijdelijke” velgen halen het niet bij de orginele maar soms moet je je natuurlijk even behelpen
is die 700 PK CX een orginele kleur eigenlijk, komt me niet bekend voor op een serie 2
700 PK dan moet je met die CX er toch echt serieuze auto uit gaan trekken
is dat met een orginele 25 GTi T2 blok of zit daar iets heel anders in.
wel gaaf dat die qua uiterlijk redelijk origneel is gebleven
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als ik het goed heb is dit niet zijn Gti T2, want daar zit in het kenteken de letter FBAT. Ik denk eigenlijk dat dit zijn 200pk TRD T2 is, maar dat weet iki niet zeker. Het gestoord FBAT apparaat is gewoon een fabriekskleur, en het zou kunnen dat deze dat ook is maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Die 700pk haalt ie ook allet bij volgas me lachgas erbij. Dat is voor mij geen optie want het moet een ultieme hoge snelheids kruiser worden. Hij zal wel extreem hard kunnen optrekken ja, maar hoe hij de boel heel houdt, ik heb echt geen idee.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Zal die CX dan nog wel lang meegaan?
Maar hoeveel heeft dat ding dan zonder NOS?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, ik denk dat deze auto heel wat onderhoud krijgt. Dan kan ie best een tijdje mee gaan. Wat meer motor/bak revisies dan gebruikelijk en af en toe misschien wat werk aan het onderstel. Maar ja, je kan er natuurlijk niet mee omgaan alsof het een 22 TRS is.
Wat voor vermogen ie heeft zonder NOS zou ik niet weten. Ergens in de 300-400 denk ik. CGAT heeft zonder NOS zo’n 440pk als ik het goed begrijp. FBAT schijnt ongeveer even snel te zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Euh, maar wat ik me afvroeg is:
Wat zijn CGAT en FBAT?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zijn 2 engelse getunede CX’en. Er is er nog een derde (tenminste als we het over 300+ pk auto’s hebben) en die is een beetje lelijk. Die engelse refereren er aan dmv de letters in het kenteken. Mijn CX zou SVXX zijn volgens dat systeem. Google maar even op CGAT, dan vind je denk ik wel een plaatje. Anders de foto sectie van de CX-L yahoo group.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ter verduidelijking:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
special paint
het is zo fout op een CX dat ik het zelfs wel grappig vind
(als maar niet iedereen het gaat doen)
wel grappig om te zien dat die rare engelsen de ruitenwisser ook aan de andere kant hebben anders zitten ze er natuurlijk tegenaan te kijken
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind die 2 kleuren lak wel bijzonder genoeg voor een CX dat het CGAT wel smaakvol maakt. Er moeten er idd geen twee naast elkaar staan, maar het maakt het apparaat wel een bijzondere verschijning, zeker ook omdat ook de strips onder de deuren zijn meegenomen en goed opvallen. Ik vind het wel wat, die CGAT. FBAT kan alleen maar heel erg hard, verder ziet ie er niet zo bijzonder uit. De eigenaar van FBAT is nou bezig met het tunen van een of de andere idiote 6x6 GMC truck. Rare jongens die Engelsen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!