Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zooo gisteren de 123 eens goed bekeken. De rotor staat bij 22 graden voor BDP net voor het koperen puntje. afstand minimaal.
Toen de 123 opnieuw afgesteld met het ledje. Voor mijn gevoel stond hij te vroeg. Hij loopt nu veel beter. Ook met een voorschakelweerstand. Nog niet boven de 5000 RPM geweest echter. (195 is ook hard zat)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Waarom schakel je dan niet even terug?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
geen zin an. en hij was nog niet helemaal warm…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gisteren de nieuwe XM V6 bobine erin geklust. Vanochted door een opa niet verder dan 5000 rpm kunnen gaan. Voelde wel heel goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Heel gevoelig die ontsteking! In combinatie met welke ontsteking heb jij deze bobine gemonteerd?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
123 Het maakt dus echt uit wat de weerstand is. Een beru met voorschakel weerstand doet het klote. Zonder gaat wel. Duccelier idem behalve een die origineel geen weerstand had. Daar rijdt ik al jaren mee. Nu deze Valeo doet het even goed als de duc. Interne weerstand 1,8 Ohm.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zal die weerstand van de originele xm v6 bobine eens meten en een kijken of ik er achter kan komen wat de weerstand van de bosch red coil is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zo een Beru heb ik ook liggen. Die moet een voorschakel weerstand hebben van 1,8 Ohm. Werkt deze van U zonder ook?? Dan vrees ik er voor dat je binnenkort mss gelijkaardige problemen krijgt gelijk ik. De ene Bobijn na de andere.
Trouwens, die refferentie die ik van Waterman kreeg, 0 221 119 030, die heeft ook een voorschakelweerstand nodig.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is niet waar, dat staat nergens en die bobine zit in wel 25 types van bmw en volvo zonder die voorschakelweerstand hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:Zo een Beru heb ik ook liggen. Die moet een voorschakel weerstand hebben van 1,8 Ohm. Werkt deze van U zonder ook?? Dan vrees ik er voor dat je binnenkort mss gelijkaardige problemen krijgt gelijk ik. De ene Bobijn na de andere.
Trouwens, die refferentie die ik van Waterman kreeg, 0 221 119 030, die heeft ook een voorschakelweerstand nodig.
Klopt. de totale weerstand wordt dan ruim drie ohm. De bobine wordt warm maar ik heb nog geen uren achter elkaar gereden…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman schreef:Dat is niet waar, dat staat nergens en die bobine zit in wel 25 types van bmw en volvo zonder die voorschakelweerstand hoor.
Ik geloof U best. Maar vrees er voor dat ik weer een “namaak” Bosch bobine heb.
Weet U een adres waar ik de “echte” Rode Bosch bobijn kan bestellen??
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Offtopic:
Kijk hier maar eens
http://www.ratwell.com/technical/BlueCoil.html
Joris: Uw 123 is dat nog een originele of hebt U die gemodificeerd?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb 1 van de prototypes.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
inmiddels een anderhalf uur snelweg. HEt dametje doet 5500 RPM easy!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive