4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Visa diesel
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 augustus 2010 07:48 PM
  [ # 46 ]

tevens een tip voor mij, mocht ik ooit weer aan zo`n dure reparatie beginnen, ik kan vertellen dat het nogal zuur is om op zo`n manier leergeld te betalen…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 11 augustus 2010 10:45 PM
  [ # 47 ]

Was de garage het destijds vergeten te doen? Of niet gezien dat er een lek was?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 augustus 2010 06:49 PM
  [ # 48 ]

vreemde daaraan was dat de auto voor de reparatie niet lekte en de koppeling ook gewoon goed functioneerde, nu was toen welliswaar de 3e versnelling kapot maar dat staat er los van.

Waarschijnlijk hebben ze geweld gebruikt om de bak en motor samen te voegen en is toen de keerring beschadigd?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 12 augustus 2010 10:23 PM
  [ # 49 ]

hmm, als de bak weer op de motor moet dan kan de keerring niet stuk gaan lijkt mij; het vliegwiel zit er immers voor.

Ik heb ook geen idee hoelang keerringen meegaan trouwens. Veel pech heb je er mee gehad, dat kan een leuke auto flink verpesten. Hij wordt nu gekoesterd en goed onderhouden Smile.

Ik denk dat deze Visa de leukste auto is die ik heb gehad.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 10:26 PM
  [ # 50 ]
Maurice van Mourik schreef:

Waarschijnlijk hebben ze geweld gebruikt om de bak en motor samen te voegen en is toen de keerring beschadigd?

Dat kan niet, zoals al gezegd werd: het vliegwiel zit er voor. Gewoon een geval vette pech. Zuur, maar die dingen gebeuren. Zelfs bij mij gaat niet alles in één keer goed na dik 15 jaar..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
trouwe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-01-2010

Gepost: 12 augustus 2010 10:41 PM
  [ # 51 ]

Allemaal mooie nieuwerwetse keerringen daar op die foto’s maar volgens mij zit er niet 1 krukaskeering bij.
Wel een keering t.b.v. het kogelagervet in het naaldlager van de prise-as…..

m.v.g. Paul

Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 10:43 PM
  [ # 52 ]

Kogellager vet in een naaldlager?? Welk naadlager dan? Waar zou dat volgens jou dan zitten bij een visa diesel?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 12 augustus 2010 10:50 PM
  [ # 53 ]
trouwe schreef:

Allemaal mooie nieuwerwetse keerringen daar op die foto’s maar volgens mij zit er niet 1 krukaskeering bij.
Wel een keering t.b.v. het kogelagervet in het naaldlager van de prise-as…..

Die keerring was niet fotogeniek genoeg, nee gewoon niet gefotografeerd. Die keerringetjes op de foto bij de versnellingsbak zijn de aandrijfaskeerringen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 12 augustus 2010 10:52 PM
  [ # 54 ]

Ik zag een nieuwe krukaskeering en nieuwe aandrijfaskeerringen, heb geen naaldlager gezien op/aan/om/bij een prise as…

Profiel  
 
trouwe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-01-2010

Gepost: 12 augustus 2010 10:59 PM
  [ # 55 ]
BX19trs schreef:

Ik zag een nieuwe krukaskeering en nieuwe aandrijfaskeerringen, heb geen naaldlager gezien op/aan/om/bij een prise as…

Op deze foto zie ik de krukaskeering nog zitten, wellicht vergis ik me in het naaldlager die in het gat zou moeten zitten…..

m.v.g. Paul

Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 11:03 PM
  [ # 56 ]

Daar hoort geen naaldlager in hoor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 augustus 2010 02:21 AM
  [ # 57 ]

De nieuwe keerringen zien er anders uit, zit zo een witte kraag in, ik dacht dat dit ouderwets was. De nieuwe keerringen die ik heb gekocht voor mijn BE3 (of 4?) bak zien er ook zo uit. Is dit oude voorraad of is men weer terug gegaan naar de keerringen met een wit kraagje en is dit ook beter?

Profiel  
 
trouwe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-01-2010

Gepost: 13 augustus 2010 08:47 AM
  [ # 58 ]

Die nieuwe herken ik als die met die “witte kraag”.
Maar of ze door een specifieke fabrikant worden vervaardigd…

Tot nog heb ik een dergelijke keerring, nog nooit hoeven te vervangen.
Ze lijken bovendien minder te verouderen onder ivloed van temperatuur en mechanische belasting (zoals lagers die te veel ruimte hebben gekregen).

Overigens ben ook ik van mening, dat je keerringen gewoon vervangen moet op het moment dat je erbij kan.
Het kost relatief weinig geld en moeite en je kunt ze bij de eerste beste lagerboer halen.

m.v.g. Paul

Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2010 09:01 AM
  [ # 59 ]

De witte kraag heeft maar één doel: het beschermen van de feitelijke keerring bij montage van de aandrijfas. Met de oude keerringen zonder de kraag had je kans de lip van de keerring te beschadigen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 13 augustus 2010 07:31 PM
  [ # 60 ]

de visa is toendertijd in een voor de garagist “rotperiode” in elkaar gezet door een monteur die er de brui aan gaf en vervolgens vandoor ging terwijl de auto nog uit elkaar lag… very angry

en kijk, het love2 op de tong van Waterman komt ook wel eens van pas, want hij grijpt in als je foute dingen zegt, ik heb in ieder geval wat van zijn commentaar geleerd…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook