2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
nieuwe velgen + banden
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 01:36 AM
  [ # 16 ]

Dirk,

laat mij één comfortbol zien met andere demperplaatjes, dan krijg jij van mij een kop koffie met slagroom.

Echt!

Vertel er dan ook meteen bij hoe je dat kan zien en hoe het is gedaan en wie dat deed.

Groet,
Jan

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 augustus 2010 01:50 AM
  [ # 17 ]

Ja , hèhè .
Ik ga mijn comfortbollen niet doorzagen hoor Jan, ben Malle Pietje niet .
( Oh.. ohh , sorry Malle Pietje!)
Mag jij doen , koop je er 1. Laughing
Als je gelijk hebt krijg je er nog een appelpunt bij ook!
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 01:55 AM
  [ # 18 ]

Nee, jij bent Malle Pietje al, want jij hebt ze wel gekocht.
De kleren van de keizer

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 augustus 2010 02:22 AM
  [ # 19 ]

En ze veren heerlijk !
Moet je ook eens proberen.
Niks deinend slagschip, echt een Citroëngevoel.
Was jij toevallig die auteur Jan? cheese
Groet,
Dirk
PS. dat van die demperplaatjes heb ik o.a. gehoord van de chefmonteur van D&O Services - Almere.
Anders bel je `em eens, ze verkopen en monteren ook die bollen en repareren/restaureren vooral oudere Citroënen.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 augustus 2010 10:43 AM
  [ # 20 ]

Comfortbollen zijn vooral bedoeld voor mensen die het deinende van een DS willen, maar geen DS kunnen of willen rijden. Een XM waar het veersysteem in goede conditie is veert van zichzelf erg goed, daar hoef je niks aan te verbouwen.

Ontopic: persoonlijk vind ik alle velgen anders dan origineel XM afgrijselijk staan op een XM. Een XM (net als een BX of Xantia) kan enorme velgen echt niet hebben. Je ziet ze wel eens met enorme 17 of 18 inchers, en dan is het net of je koetswielen onder de auto hebt gezet.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 10:47 AM
  [ # 21 ]

Zo Dirk, nog te zien vind je de kleren van de D&O keizer nog steeds wonderschoon.
Ja ik ben de auteur van dat artikel.
Kennelijk heb je deel II niet gelezen, daarin staat het nodige over bolconstructies en dempers.

Hydractief II

Klok en klepel, derhalve.

Oude, deelbare bollen hebben dempers die je er uit kan schroeven. Dan kan je naar hartelust met plaatjes expirimenteren.
Nieuwe, gelaste bollen hebben dempers die in de bol gefelsd zijn. Daarmee kan dat NIET (zonder extreem veel werk).

Voor je hier verder je zekerheden poneert zou het misschien goed zijn als jij meneer D&O nog eens precies gaat vragen hoe het zit. Rijd dan vervolgens naar Chyparse, ook in Almere, waar ze je aan de hand van opengewerkte oude en nieuwe bollen precies kunnen uitleggen hoe het nou echt zit.

Intussen dein je lekker verder. Ik ook, maar dan ook nog veilig als dat nodig is

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 augustus 2010 01:37 PM
  [ # 22 ]

Oude, deelbare bollen hebben dempers die je er uit kan schroeven. Dan kan je naar hartelust met plaatjes expirimenteren.
Nieuwe, gelaste bollen hebben dempers die in de bol gefelsd zijn. Daarmee kan dat NIET (zonder extreem veel werk).

Ja maar Jan , je begrijpt het niet .
Die bollen worden nieuw zo gemaakt ; niks ge-experimenteer.
D&O heeft ze opengewerkt liggen , heb ze gezien.
En als `t onveilig was , zou het echt niet verkocht mogen worden in dit overberegelde landje , vandaar die andere demperplaatjes.
Ik zweef verder,

groet,Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 05:49 PM
  [ # 23 ]

1 Laat zien.
2 Wat zijn de verschillen?
3 Hoeveel plaatjes binnen
4 Hoeveel plaatjes binen?
5 Wat is de plaatjesdikte?
6 Citroen KAN de leverancier niet zijn, want er is geen onderdeelnummer voor.
7 Wie is dan wel die leverancier die weet dat het veilig is?
8 Wie draagt de veiligheidsrisico’s? Citroen ZEKER niet.

Kortom: De kleren van de keizer.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 14 augustus 2010 06:42 PM
  [ # 24 ]

Jan, als Dirk er nu gelukkig mee is, wat maakt het dan uit….

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 08:20 PM
  [ # 25 ]

Dat Dirk er gelukkig mee is stemt mij tevreden. Als hij blij over de hobbels glijdt is dat zijn belevingswereld.
Wie zou ik dan zijn daar iets van te zeggen?

Dat hij blijft doorgaan met de kleren van de keizer stemt mij triest. Dirk meldt steevast dat een monteur (de chef monteur nog wel) bij D&O de wijsheid in pacht heeft.

Comfortbollen zijn volgens deze man GEHEIMZINNIGE BIJZONDERE BOLLEN waar wij aardse sufferds niets van begrijpen.
Dirk weigert in te gaan op de argumenten die deze stelling ondergraven. Als hij zegt: Ik geloof er in en wat jullie allemaal zeggen zal mij worst zijn, prima!

Ik stel mij steeds weer te weer tegen ongefundeerde onzin.
Mijn stelling: een comfortbol is een opgeboorde bol met wat meer gas.

Dirk: (als ik het goed begrepen heb) Een comfortbol is een door een professionele partij ontwikkelde bijzondere variant met met name een demping met (veel) betere eigenschappen dan Citroen in zijn standaard producten meeleverde.

Dat weet hij niet zeker, maar een monteur bij een service bedrijf heeft hem dat op de mouw gespeld.
Steeds vraag ik vergeefs om inhoudelijke argumenten die zijn stelling onderbouwen.

Het lijkt mij zinvol om hier een apart discussie topic voor te creëren, want Dirk is standvastig in zijn oordeel. Nu we het er toch over hebben: wat betekent “de Pirk”.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 14 augustus 2010 09:16 PM
  [ # 26 ]

Wat “De Pirk” betekend?

ik vermoed dat je dingen van de heren Koot en De Bie tegen gaat komen Smile

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 14 augustus 2010 11:36 PM
  [ # 27 ]

Geen idee hoe ik je moet overtuigen Jan .
Ik heb destijds mijn originele bollen 2x laten opboren door Chyparse , bevielen niet , te stug nog steeds , 2e x te dweilerig .
Daarna Comfort , prima , goede demping en toch zacht afgeveerd .
Conclusie : opgeboorde bollen zijn geen comfortbollen.
Ook wel logisch , waarom zou je anders Comfortbollen kopen , wat veel duurder is dan je bollen op laten boren?

Comfortbollen zijn volgens deze man GEHEIMZINNIGE BIJZONDERE BOLLEN waar wij aardse sufferds niets van begrijpen.

??? Heeft `ie dat tegen jou gezegd ?
Niet tegen mij in ieder geval .
Je draaft door Jan.

Een comfortbol is een door een professionele partij ontwikkelde bijzondere variant met met name een demping met (veel) betere eigenschappen dan Citroen in zijn standaard producten meeleverde.

Veel betere zeg ik niet , andere , kwestie van smaak.

Wat mij irriteert is het feit dat je een heel artikel promoot zonder ooit het verschil uit te zoeken tussen de gewone bol en de comfort en dat dat dan ook nog `es in de tiplijst belandt.
Dan had ik toch maar `es een comfortbol van mijn part door laten zagen of in ieder geval meer onderzoek daarnaar gedaan voor je een ongefundeerd artikel daarover publiceert.
Dan had je ook niet al die vragen hoeven te stellen over demperplaatjes etc.
Bewijs JIJ maar dat ik ongelijk heb , JIJ hebt tenslotte dat artikel gepubliceerd , IK niet.

Steeds vraag ik vergeefs om inhoudelijke argumenten die zijn stelling onderbouwen.

Wij hebben via PB al een lange discussie destijds gevoerd , jij en ik waren niet te overtuigen ,ondanks mijn inhoudelijke argumenten, dus het lijkt me beter dat niet te herhalen op het topic van de TS.

Met vriendelijke groeten ,
de Pirk ( wat leuk rijmt op Dirk )

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 15 augustus 2010 01:21 AM
  [ # 28 ]

Ik kan me vooral niet voorstellen dat je een XM niet comfortabel genoeg zou vinden. Een XM die helemaal in goede staat is (wat eigenlijk nooit is bij aankoop), is een vreselijk comfortabele auto die als het moet ietsje stugger kan worden. Dat gedoe met die comfortbollen is dus vaak bedoeld om de slechte staat van het veersysteem te compenseren, of voor mensen die eigenlijk liever DS zouden rijden.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 15 augustus 2010 03:47 AM
  [ # 29 ]

@Harm
Je hebt denk ik wel een acceptabel punt te pakken. Het is wat iemand van comfort verwacht of niet kan bereiken met een goed werkend systeem. Het is gewoon een persoonlijke keuze naar mijn idee.

Daarbij is het ook mijn idee dat dit een zinloze discussie is die te vergelijken is met de groene of blauwe LHM. Ik snap Dirk erg goed dat hij gewoon klaar is met het steeds weer erop terug komen van Jan op een manier die lijkt als of ... na ja, vul zelf maar in.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 augustus 2010 02:57 PM
  [ # 30 ]

Heren,

ik heb nog eens rustig zitten nadenken over de “Stelling van Pirk”; Comfortbollen zijn speciaal voor het XM (en Xantia?) doel gefabriceerde bollen, die te koop zijn bij D&O.

Let wel, het is ook naar mijn mening ieders eigen zaak om voor comfortbollen te kiezen of niet. Ik wijs slechts op het gevaar daarvan.

Mijn stelling is dat comfortbollen niet als zodanig worden gemaakt. Het zijn gewone bollen met wat minder demping en een wat wekere veerkarakterestiek dan de standaard hoekbollen van de XM.

Denkbaar is dat D&O heeft uitgeprobeerd welke standaard veerbollen op een XM het gewenste effect geven.
Zo kan je je voorstellen dat de standaard bollen van bijvoorbeeld een DS of een CX of een BX erg dichtbij dat doel komen.

Je verkoopt de klant dan nieuwe CX bollen (of zo) onder de naam Comfortbollen. Raadsel opgelost?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook