Geen injectie. Wel benzine tot in de brandstofrail.
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 12:43 PM

Hoi,

gisteren heb ik mijn rail handmatig opgevuld met benzine.
Mn brandstofpomp werkt. Die heb ik aangesloten bovenaan de rail (dikste aansluiting), langst waar ik hem dus heb opgevuld. Retour naar de pomp heb ik aangesloten aan de dunste aansluiting, maar niet opgevuld. Eén injector heb ik losgekoppeld om met een gewoon testlampje te kijken of deze stuurpulsen krijgt. Het testlampje flikkert bij een startpoging. Dit is voldoende neem ik aan. Stekkertje terug aangesloten en startpoging ondernomen. De branstofdruk in de leiding neemt toe , brandstof darmpje staat redelijk gespannen na enkele pogingen. Als ik het toevoerdarmpje vanuit de pomp loskoppel dan komt de benzine eruit met een redelijke krachtige ... psshhht ... en hangt mijn garage vol.

Wat doe ik verkeerd? Behalve mn garage vol smodderen dan Smile

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 augustus 2010 01:10 PM
  [ # 1 ]

Kijk eens of je ook benzine terug krijgt via de retour leiding. Het zou kunnen dat je pomp niet genoeg druk op bouwt. Verder neem ik aan dat je motor niet aanslaat? Heb je wel vonk?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 01:45 PM
  [ # 2 ]

Heb geen benzine in retourleiding.
En ik heb ook geen vloeistof-manometer.
Vonken doet hij wel. En pulsen krijg ik ook op de injectoren.
De benzine pomp die ik gebruik is die van een 205GTI 1.9

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 augustus 2010 01:50 PM
  [ # 3 ]

Geen retour is niet goed, wat voor type XM is het? Dan zal ik eens kijken wat de bijbehorende drukken zijn.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 02:32 PM
  [ # 4 ]

thx!

zal dat eens controlleren.
Het is een 2.0 turbo

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 augustus 2010 02:47 PM
  [ # 5 ]

Ik kom bij de tct op een inspuitdruk van 3 bar. Bij de gti op 1 of2 bar, afhankelijk van de uitvoering. Waarschijnlijk is dat dus het probleem.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 03:35 PM
  [ # 6 ]

Hey,

bedankt hé.

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 03:44 PM
  [ # 7 ]

als er geen benzine in retour komt, wil dit dan zeggen dat de pomp geen 3bar kan geven?
Zit de benzine-drukregelaar er voor iets tussen. Zoja hoe kan ik deze testen want ik krijg hem niet gescheiden van de benzinerail. Volgens de Haynes Manual van 205, geeft mijn benzine pomp 2.9 tot 3.1 bar.

grz

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 augustus 2010 03:59 PM
  [ # 8 ]

Die 2.9 tot 3.1 is dat de pomp druk of de inspuitdruk? De pompdruk moet natuurlijk altijd hoger liggen. De drukregelaar zit normaal na de benzine rail, voor de retour leiding. Mocht de pomp de druk benodigd voor de drukregelaar niet halen, gaat de regelaar dus niet open en heb je geen retour. Ik heb wel eens een defecte regelaar gehad, toen liep de druk op tot 7 bar! Ben bang dat je toch zult moeten gaan meten…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 04:21 PM
  [ # 9 ]

...mmmkaytjes dan

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 04:27 PM
  [ # 10 ]

vind niets terug over inspuitdruk enkel: Regulated Fuel Pump Pressure.
Debiet en toerental vd pomp heb ik ook teruggevonden.

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 04:31 PM
  [ # 11 ]

maw als de drukregelaar stuk is, en mn benzinepomp geeft 3bar of meer, z ou mijn motor toch wel minstens 1 keer moeten aanslaan?

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 augustus 2010 04:36 PM
  [ # 12 ]

dat lijkt mij wel ja. Weet je zeker dat de pomp naar behoren werkt? Ze kunne natuurlijk ook kapot. Regulated Fuel Pump Pressure lijkt mij de juiste druk. Als dat drie bar is, is het goed. Ruik je ook geen benzine bij de uitlaat?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 14 augustus 2010 04:41 PM
  [ # 13 ]

205GTI pompen leveren makkelijk 5 a 6 bar druk, dus die kunnen de TCT prima voeden.

Ik vermoed dat je drukregelaar niet goed is en er niets in je rail komt.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 05:15 PM
  [ # 14 ]

hij draait!!!

thx!

Klein feestje!

Whooohaaa !!!!!

Klinkt bruut zonder uitlaat.
Volgens mij zaten men injectornaalden een wat vast.
Heb ze eens manueel naar binnen geduwd en weer een startpoging en euh ..

Poff Bang spruttel de pruttel GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Hij was weg!

Profiel  
 
kris205
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 22-10-2009

Gepost: 14 augustus 2010 05:30 PM
  [ # 15 ]

Als ik de gasklep in één vlotte beweging open trek. Valt hij stil.
Als ik de gasklep langzaam open trek volgt hij mooi naar hogere toerentallen. Bij het loslaten van de gasklep zakt het toerental redelijk langzaam! Tis te zeggen ... toch met een overduidelijke vertraging.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook