Zelfs de kleur is goed. Veert ie nog goed? Of wordt het noch een dagje Chyparse?
Chyparse is niet nodig, indien we het kunnen doen we alles zoveel mogelijk zelf gelukkig. Hij veert nog redelijk maar is een beetje stug aan de achterkant en aangezien die achterbollen hun bekende groene kleur bijna kwijt zijn denk ik dat die wel eens vervangen mogen worden….maar dit vind ik niet het belangrijkste, dat komt wel een keertje.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik denk dat een rondje draagarmpjes ook geen kwaad kan. Op de foto staat ie redelijk scheef. Is prima zelf te doen overigens.
De xant staat inmiddels bij mij voor de deur.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
is die RX7 een turbo? Anders weet ik nog wel een rode BX
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Ha die broer, leuk zo’n forum, krijg je leuke en nuttige reacties op
hij is wel erg mooi he, die rooie daarnaast op de :photo !
Vraagje aan de gespecialiseerden: als de veerbollen ver op zijn, worden ze dan stug of nog soepeler?
Bij mij veert ie wel ( te ) soepel achter maar ze zien er uit of ze 30 jaar oud zijn maar komt vlot omhoog. Daarintegen zakt ie ook weer snel.
Ben benieuwd naar reacties.
Groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Gefeliciteerd met je BX. Is het niet een achteruitgang qua rijden? Van een Xant naar een BX?
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:Gefeliciteerd met je BX. Is het niet een achteruitgang qua rijden? Van een Xant naar een BX?
ga je mond spoelen ja
Ik heb zowel een xantia als een bx en mijn hoofdvervoersmiddel is de bx omdat ik die lekkerder vind rijden
Alleen jammer dat de stuurbekrachtiging af en toe uitvalt als ik ‘s ochtends wegrij Binnenkort maar eens een nieuwe debietregelaar in (laten) zetten.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:TinusTussengas schreef:Gefeliciteerd met je BX. Is het niet een achteruitgang qua rijden? Van een Xant naar een BX?
ga je mond spoelen ja
Ik heb zowel een xantia als een bx en mijn hoofdvervoersmiddel is de bx omdat ik die lekkerder vind rijden
Alleen jammer dat de stuurbekrachtiging af en toe uitvalt als ik ‘s ochtends wegrij Binnenkort maar eens een nieuwe debietregelaar in (laten) zetten.
Ik vind ze beiden wel erg prima rijden. De xant stuurt wat strakker dan de prog met rotte draagarmpjes ops:
Maar mijn break diesel reed, en gaat weer rijden, ook erg prettig, en ook strak sturend. Wel veel minder geluid in de xant. de Prog is ronduit luidruchtig
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Ik denk dat een rondje draagarmpjes ook geen kwaad kan. Op de foto staat ie redelijk scheef. Is prima zelf te doen overigens.
De xant staat inmiddels bij mij voor de deur.
Was me ook al opgevallen, iets voor de nabije toekomst
By the way, bedankt voor je telefoontje gisteravond….ik was blij dat je heelhuids bent aangekomen!
Tssss…..7 uur van limburg naar Soest
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Per brommer? Respect :headbang
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:Per brommer? Respect :headbang
Ach, dat valt ook wel mee hoor.
was alleen vroeg op. 6uur de deur uit.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:TinusTussengas schreef:Per brommer? Respect :headbang
Ach, dat valt ook wel mee hoor.
was alleen vroeg op. 6uur de deur uit.
Ohh 7 uur is niks bijzonders voor hem hoor, je komt hem zelfs in Zwitserland tegen op zijn 4 taktje
Ajeto!!!
mike schreef:stoterstangen90 schreef:TinusTussengas schreef:Per brommer? Respect :headbang
Ach, dat valt ook wel mee hoor.
was alleen vroeg op. 6uur de deur uit.
Ohh 7 uur is niks bijzonders voor hem hoor, je komt hem zelfs in Zwitserland tegen op zijn 4 taktje
geloof dat ik jou ook op een oude zundapp heb zien rijden daar
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Vanuit Limburg naar Soest op de brommer?! En ik vond mezelf destijds al zo stoer met mijn bijna dagelijkse op- en neerrit van Vlaardingen naar Leiden per Peugeot 103. ops: Brommertjes blijven leuke dingen, ook al heb ik er tegenwoordig een motor naast.
marx-7 schreef:@winnetou, ik heb in het verleden al een paar bx’en gehad maar toen ik in deze ging zitten wist ik niet wat me overkwam, wat zitten die goed zeg, zelfs beter dan de Xantia
Grappig detail, mijn broer heeft ook een progress uit 91 en sterker nog het kenteken begint allebei met ZL- en ze zijn toen bij dezelfde dealer verkocht. We schatten dat ze in dezelfde week op kenteken zijn gezet.
Wat ik wel vreemd vind is dat in de mijne dit mooie interieur zit maar verder weinig extra’s terwijl die van hem is uitgevoerd met electrische ramen, ABS maar zonder dit interieur en toch allebei een progress uitvoering…
Morgen gaan we hem halen
Lekkere stoelen he? Ik zou ermee kunnen leven als ik de raampjes weer met spierkracht zou moeten openen, maar die stoelen zou ik echt niet willen missen.
Ik heb wel de indruk dat die rode BX van je broer tamelijk gemodificeerd is. Want die vrij kale uitrusting van de Progress klopt op zich wel: het is een 1.6 TGI, maar dan met GTI-stoelen. Maar met enige huisvlijt (van een vorige eigenaar misschien?) kun best ver komen, een BX heeft nog geen multiplexbedrading en zo (gelukkig).
Alleen, waarom die rode BX dan de GTI-stoelen mist snap ik niet, want dat was nou juist HET verkoopargument van de Progress, ander zou het een gewone TGI zijn geweest.
het is een 1.6 TGI, maar dan met GTI-stoelen. Maar met enige huisvlijt (van een vorige eigenaar misschien?) kun best ver komen, een BX heeft nog geen multiplexbedrading en zo (gelukkig).
Vergeet ook niet het getinte glas, rolgordijntjes, zwart dashboard en mooie velgen die een Progress zomaar standaard had!
Mijn vorige BX was een 16 TGI, blijkbaar ooit verkocht als progress.,. Volgens kenteken is het gewoon een 16 TGI, heel vreemd. Daar hebben we inderdaad huisvlijst toegepast en alles elektrisch ingebouwd. Wel zo fijn…