linker aandrijfas verwijderen
thiep00
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007

- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Gepost: 14 augustus 2010 04:07 PM

Ik heb een CX 22trs van 1985.
Ik ben de ashoezen aan het vervangen
rechts is gelukt, maar de linker aandrijfas heb ik wel los uit de bak maar krijg hem niet door het gat onder de draagarm naar buiten.
Heb in hoogste stand en laagste stand van de vering geprobeerd maar lukt niet.
Volgens garageboek moet ik verbindingsarmpje van de stabilisatorstang losmaken van de bovenste draagarm. Dat heb ik niet gedaan.
losmaken is lastig, kan er moeilijk bij om het asje van de kogel uit de draagarm te tikken.
Speciale trekker nodig, of heeft iemand ander idee?
Moet ik dit toch losmaken of kan het ook zonder dat ik het losmaak?
Wie heeft de oplossing?

vr gr
Peter

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 augustus 2010 09:09 PM
  [ # 1 ]

Losmaken inderdaad, sleutel 18.
Dan een handmoker oid pakken en die tussen het asstompje en carrosserie steken.
Pak een beitel en sla die rustig tussen moker en carrosserie: de kogel zal uit de carrosserie schieten zodat de stabi-stang weggeklapt kan worden en je de aandrijfas kunt wegnemen.
Stelt niet veel voor, maar je moet het een keer gedaan hebben…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 14 augustus 2010 09:42 PM
  [ # 2 ]

Pascal heeft helemaal gelijk, zo heb ik het ook gedaan met mijn 22trs

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
thiep00
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007

- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Gepost: 15 augustus 2010 01:34 AM
  [ # 3 ]

Pascal en Verkuil, bedankt voor jullie tip.

Heb de moer er omgekeerd (borging heelhouden) weer opgedraaid tot hij gelijk lag met draadeinde.
Een hamer strak tussen moer en carrosserie geschoven. Toen moer stukje teruggedraaid waardoor druk op de bout ontstaat. Vervolgens bout laten schrikken door met stevige hamer klap op achter zijkant van draagarm te geven. Bout kwam er vlot uit.

Vr gr

Peter

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook