Ik zal vandaag ff kijken of ik foto’s heb om het beter te kunnen uitleggen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zodra je het de sleutel op de opslot stand draait zie terhoogte van het puntje van de schroevendraaier onder in het sleufje een heel klein palletje. Het pallletje moet je met een schroevendraaier o.i.d. indrukken, tewijl je het palletje ingedrukt houd kan je aan de hand van sleutel het slootje uit de behuizing trekken.
Je moet ff met de sleutel het slotje een paar keer open en dicht draaien dan ga je vanzelf zien welk palletje ik bedoel.
Moet lukken lijkt mij.
succes
Bedankt !! het is gelukt. Helaas komen die slotjes niet overeen.
Ik heb deze maar dat gaat niet werken
Zal eens contact opnemen met citrosars.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jammer dat ze niet passen. Je had deze kleine teleurstelling wellicht kunnen voorkomen door vooraf het onderdeelnummer van de DS-slotjes te vergelijken met het nummer van de SM slotjes
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Normaal gesproken neem ik ook altijd de oude mee in geval van twijfel maar omdat ik ze er niet kon uitkrijgen voordat ik langs almere reed heb ik ze dus op de gok maar meegenomen. Gelukkig kreeg ik de opmerking mee dat ik ze mocht terug brengen als ze niet pasten.
P.s. dat van die onderdelen nummers gaat niet op. Zo heb ik nieuwe stabstang houders gekocht van een Ds welke, na controle met de oude, ook blijken te passen op een Sm.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch wel, je moet gewoon omnummeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoe gaat dat in z’n werk ?? nummers komen niet overeen…...
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sommige onderdelen hebben in de “nieuwe nummers” wel het zelfde nummer gekregen. Een “DX” nummer kan een 54…...nummer zijn geworden wat het zelfde nieuwe nummer is geworden voor een onderdeel wat vroeger een eigen “S” nummer had.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste