4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
BX voor mijn broer ( BX gekocht)
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 augustus 2010 12:13 AM
  [ # 46 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat je bij een BX type 1 al meer geld per jaar kwijt ben aan roest preventie of aan het lassen van delen!


Een gemiddelde Cannix of Duiville roest harder..
Minpuntje bij een type 1 zijn de deuren, die je wel weer uit een modernere kan slopen Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 12:07 PM
  [ # 47 ]

Volgens mij roest er bij een type 1 wel meer als alleen een deurtje..

Een type 3 heeft naar mijn idee 1 hele vervelende plek en dat zijn de A stijlen bovenop, hier moet je bij aankoop even goed op letten.
Dat de uitlaatsteun bijvoorbeeld soms roest dat is relatief goedkoop te verhelpen, dus naar mijn idee minder erg.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 augustus 2010 12:14 PM
  [ # 48 ]
Arjan Verkade schreef:
wyedema schreef:

Belastingvrij is wel het mooiste jah Wink

Tja ik weet niet of je daar bij een BX wel zo vrolijk van wordt.

Een BX is doorgaans nog geen 1000 Kg, dus de wegenbelasting is voor een zware benzine BX zo’n 400 euro per jaar.
Ik denk dat je bij een BX type 1 al meer geld per jaar kwijt ben aan roest preventie of aan het lassen van delen!

Als je goedkoop BX wil rijden dan kan je beter gewoon een simpele standaard uitvoering uit 91-93 zoeken, hiervoor is alles makkelijk te vinden en de auto’s zelf ook met relatief lage km standen te koop voor een prikkie.

Ik sluit me hier wel bij aan. De type 1 bx heeft een aantal tekortkomingen die het onderhoudsverhaal een stukkie duurder kunnen maken namelijk.

- de eerste modellen hebben ook aan de VOOR draagarmen nog échte conische lagers ( zeg maar ADALS maar dan voor) en die gaan stuk.
- de subframes rotten ( ik heb er heel veel vervangen toen de type 1 bx nog een dagelijkse gast in werkplaats was)
- de deuren rotten
- de A-stijlen rotten
- de leidingen zijn veel kwetsbaarder en rotten veel harder

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 12:18 PM
  [ # 49 ]

Die leidingen is ook een goed punt, dat kost ook een vermogen om te vervangen.

Mooie aanvulling verder Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 augustus 2010 12:25 PM
  [ # 50 ]

Ik denk dat de aanschaf van een belastingvrij diesel bx ding alleen goedkoop is als je een erg frisse, weinig km-auto koopt. En die zijn inmiddels ook duur aan het worden. Daarbij: vind er maar eens één. Franse auto’s zijn doorgaans wel redelijk roestvrij, maar worden 9 van de 10 keer geplaagd door achterstallig onderhoud of zijn compleet afgeragd, en een bx die nu hard is is na 3 jaar in NL toe aan een setje leidingen….

Ik durf te stellen dat je met een goedkoop aangeschafte belastingvrije bx diesel/benzine van het eerste type al snel duurder uit bent na een jaartje rijden dan met een type 3 waarvan de onderhoudshistorie aangetoond kan worden Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 12:44 PM
  [ # 51 ]

Helemaal mee eens!

Een type 1 is leuk, maar dan wel voor de hobby en iemand die er wat geld voor over heeft. Eigenlijk is binnen staat ook bijna een vereiste om langer mee te laten gaan.

Wil je goedkoop rijden koop dan een eenvoudige BX type 3, eehmm ik bedoel een ZX…

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 14 augustus 2010 01:19 PM
  [ # 52 ]

Ik snap het wel, ik heb jaren lang erg fijn in een type 2 gereden. Oude hydropneumatisch geveerde citroens hebben zo zijn onderhoud nodig. Het voordeel van belastingvrij is dat je ook de auto goedkoper kunt verzekeren. Het kost je dus niks als je ook niet rijdt. Het scheelt je zo 600,- per jaar. Dat is toch wel lekker.

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2010 01:46 PM
  [ # 53 ]

Een BX type 3 kan je ook gewoon goedkoop verzekeren…
Neem maar eens contact op met Emerpark Wink

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 14 augustus 2010 06:24 PM
  [ # 54 ]

Vanaf 20 jaar kan je toch oldtimer verzekeren?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 augustus 2010 01:42 AM
  [ # 55 ]

Maar een knappe zware benzineversie op LPG met weinig kilometers is wel te realiseren. En even over de belasting, voor de 16V op G2 lpg betaal ik ruim 1000 euro per jaar aan belasting. Er is dus toch wel wat te halen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 augustus 2010 10:25 AM
  [ # 56 ]

Een begrijpelijk discussie ontstaat na een paar uitspraken. Nou heb ik enige verwantschap met de persoon in kwestie en is het niet alleen het niet betalen van wegenbelasting. De type 1 BX is natuurlijk wel wat specialer dan een type 2 of 3. En dan heb ik het niet over de voor sommigen van dollartekens in de ogen verschijnende GTI’s en 16v’s. Een wijs man zei ooit eens:” de type 2 en 3 zijn alleen goed voor onderdelen voor een type 1.”  Wink Zelfs een GS is nog wel bespreekbaar. Leuk dat jullie zo meedenken.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 augustus 2010 01:51 PM
  [ # 57 ]

Sowieso zal een 16V nooit belastingvrij worden. Ik draag het voorbeeld alleen aan voor de kosten van de wegenbelasting. Een sport, digit, GT, 19TRS noem maar op met LPG van het type 1 zal ook dik 1000 euro aan belasting kosten op LPG. MAar dat steek je mooi in je zak wanneer de belastingvrij status bereikt is.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 04 september 2010 10:25 AM
  [ # 58 ]

Even een vraagtje over deze auto.

De motor ziet er in mijn ogen uit als een GTI blok of is dit gewoon een motor voor een TGI? Als het een GTI motor is, kan deze dan wel goed rijden met een automaat?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 september 2010 10:34 AM
  [ # 59 ]

Het is inderdaad een multipoint injectie, de TRI motor is volgens mij een tamme GTI. En naar mijn weten loopt dat prima met een automaat.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 04 september 2010 12:46 PM
  [ # 60 ]

De TRi motor heeft inderdaad wat minder pk’s, echter weet ik uit ervaring dat deze BX-en (TRi) heerlijk rijden en snel zijn.

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook