



















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
boarderbas schreef:De auto is sinds die tijd regelmatig gereden. Ik maak me geen zorgen. Ik dacht dat ze om de 50.000km moest..
nee bij diesels vanaf serie 2 bij zwaar verkeer taxi en zo om de 60.000km benzine modellen is om de 100.000km als er geen olie op lekt natuurlijk…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Olielekkage is mijn dame vreemd!
Ik begin hoe langer ik naar de auto kijk blijer te worden met mijn aankoop. Geen idee wat de “marktwaarde” van een ‘89 TRS is, maar volgens mij heb ik voor 2850 een hele nette deal gemaakt.
CX 22 TRS





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Klinkt als een nette prijs.
Maak je over die riem maar geen al te grote zorgen, die gaat nog prima lijkt me.
Veel plezier op je vakantie!
‘Spirit of avant-garde’
Auto opgehaal en is volledig afgesteld en nagekeken en de hele toeter/gas-kabelboom is nieuw. Nette stekkertjes overal en nette sleeves. Dat kijkt al weer heel anders de motorruimte in!
Zaterdag nieuw radiatortje er in en goan!
CX 22 TRS




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
mmm ik zou em toch zeker vervangen na de vakantie.. dan ben je weer 100.000km gerust… en weetje zeker dat ie niet verduurd is… een 1989 cx die geen rost heeft is zeldzaam! is een van de slechtste jaren ivm roestpreventie op de cx
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Sinds wanneer komt een serie 2 CX uit een van de slechtste jaren qua roest?
Hij is een keer overgespoten. Maar heel erg netjes.
Ik heb een paar minieme blaasjes op de achterklep, maar dat mag absoluut geen naam hebben.
Onder het rubber van het windschild bij het schuifdak zitten wat punjes, die ik inmiddels uitgekrabt heb en in de RX10 staan.
Ik kan nergens sporen van plamuurwerk vinden.
Hij heeft 2x een dinitrol behandeling gehad. Ook op de brug zag alles er super origineel uit.
De auto heeft aantoonbaar altijd in een garage gestaan. De vorige eigenaar heeft hem in 2003 bij Timmer uit de showroom gekocht, welke hem naar verluid bij een Mazda dealer van het erf heeft weggekocht daags nadat de eerste eigenaar de CX op een neiuwe Mazda had ingeruild.
En al is ze een keer aangepakt? Die 2e laklaag zit er zo te zien al even op en zal het ook nog wel even uit houden.
Voorlopig rijdt ik in een droom van een auto! Mn pa besterft het van de jaloezie!
CX 22 TRS




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
break23m schreef:
Sinds wanneer komt een serie 2 CX uit een van de slechtste jaren qua roest?
het is onder kenners geweten dat bouwjaren 83-84-85-86 de beste zijn
daarna en vooral in 89 was roestbehandeling veel minder men was bezig aan de xm en weet uit goede bron = conservatoire dat er 1989 heel wat cx’en zonder roestbescherming de deur uitgingen… een serie 2 roest namelijk niet minder dan bv. een 85er serie 1…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Dat mijn dame nu zonder een spat roest aan de onderkant rondrijdt lijkt mij een teken dat ze deze niet zijn vergeten te behandelen….
Radiatorslangen zijn gescoord bij meneer Bonhoff uit Epe. Aardige man en heeft leuke spulletjes. Ik miste een wieldop en rijdt er nu weer met 4 rond!
CX 22 TRS




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
goed maar! maar de jouwe zal achteraf nabehandeld zijn. Na de vakantie vlug die riem hé! dan rij je gerust!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Nou die wieldop was van korte duur!
In Tsjechië met 150km/uur naar benden een klapband gehad. Beide vangrails op centimeters na gemist, 270graden spin gemaakt en achterstevoren in een greppel in de bosjes beland. 1 kant van de auto onder de krassen, wielkap rechtsachter pleite, achterbumper aan diggelen, achterlicht aan diggelen en de tankontluchting aan diggelen. En dus die nieuwe sierdop kwijt.
Gelukkig heeft ze verder de 3200KM probleemloos doorstaan met ongeveer een kwart liter olieverbruik…
CX 22 TRS





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Jeetje, slechte weg of iets op de weg…..... Hopelijk heeft de auto niets meegekregen, die krassen zijn wel weer bij te werken…...... Maar eigenlijk is het gewoon puur
balen. Wordt de schade vergoed? Sterkte met het herstel van de “patient”.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Heftig, je hebt nog geluk gehad zo te horen! Waren de banden oud?
Nopez, redelijk recente Michellins…
Ik ga er vanuit dat er wat op de weg heeft gelegen. De snelweg was ook nogal slecht. Helaas rijdt een slechte snelweg met een CX gewoon het meest comfortabel als je flink doorrijdt
CX 22 TRS


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wow - dat had veel slechter kunnen aflopen! Sterkte met ‘t weer herstellen en de nieuwe zoektocht naar je wieldop.
(Off topic: Ik ben in Hongarije op een heel slechte weg waarop ik toch 50 (!) wilde rijden nog eens ingehaald door m’n eigen wieldop. Best lullig om die voor een drukke bushalte te moeten oprapen )