![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4426.jpg)
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Met hulp van “Karel” ben ik erachter gekomen dat er wat mis is met de remservo van mijn BX 19 GTI.
Nu zit ik met een paar vragen:
Wat is het beste? Op de slopp kopen of nieuw?
En maakt het uit van welk type? Of moet het persé van een GTI zijn?
Ook moet ik mijn remschijven vervangen en ik zit erover te denken om er Xantia-schijven op te zetten. (Gelezen ergens anders op dit forum)
Is dit makkelijk te doen of moeten er veel aanpassingen gedaan worden?
Hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen.
Gr. Ronald
Mijn motto: Aldoende leert men…
Re: Remservo nieuw of 2dehands?
ronaldelzinga schreef:En maakt het uit van welk type? Of moet het persé van een GTI zijn?
Dat maakt niet uit. Er zijn twee soorten remservo’s, het vroege en het latere type. Het omslagpunt voor die twee is oktober 1988. Verder zijn ze helemaal uitwisselbaar. Je kunt zelfs vroeg en laat uitwisselen schijnt het maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4426.jpg)
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.
Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.
Heel erg bedankt!
Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!
Gr. Ronald
Mijn motto: Aldoende leert men…
ronaldelzinga schreef:Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.
Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.Heel erg bedankt!
Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!
Gr. Ronald
Je hebt dus al wél goed gespoeld en hij blijft dan sissen? Dat spoelen moet je echt niet onderschatten qua effectiviteit, de bruine stroop die soms in de leidingen zit wil nou eenmaal niet braaf luisteren naar een paar veertjes en wat druk, en dan gaat er wat mis in (maar niet met) de remservo.
Een tweedehands remservo, bij voorkeur van een 1400 (weinig te lijden gehad) moet kunnen voldoen, mits braaf onderhouden.
Ich bin ein Breaker
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4426.jpg)
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Karel,
Dus dat spoelen kan dat probleem dus ook verhelpen?
Dat had ik dus niet begrepen.
Maar nee, dat spoelen is nog niet gebeurd.
Binnekort. Dan proberen we dat eerst wel.
Bedankt!
Gr. Ronald
Mijn motto: Aldoende leert men…
ronaldelzinga schreef:Karel,
Dus dat spoelen kan dat probleem dus ook verhelpen?
Dat had ik dus niet begrepen.Maar nee, dat spoelen is nog niet gebeurd.
Binnekort. Dan proberen we dat eerst wel.Bedankt!
Gr. Ronald
Yep, moet je zeker doen. Zie ook het andere topic (“remmen vaag” geloof ik) over spoelen.
Ich bin ein Breaker
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_373.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:ronaldelzinga schreef:Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.
Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.Heel erg bedankt!
Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!
Gr. Ronald
Je hebt dus al wél goed gespoeld en hij blijft dan sissen? Dat spoelen moet je echt niet onderschatten qua effectiviteit, de bruine stroop die soms in de leidingen zit wil nou eenmaal niet braaf luisteren naar een paar veertjes en wat druk, en dan gaat er wat mis in (maar niet met) de remservo.
Een tweedehands remservo, bij voorkeur van een 1400 (weinig te lijden gehad) moet kunnen voldoen, mits braaf onderhouden.
Ben zelf niet overtuigd dat een 1400 remservo minder te lijden heeft gehad, het ligt toch altijd aan de rijstijl. Het verschil in massa tussen een crisis 1360 cc en een 4x4 Break is misschien net wat meer dan 130 Kg. Om nou te zeggen dat iedereen met een snellere BX ook altijd harder rijdt waardoor ie harder moet remmen… Ik reed vaker rap door met m’n 14 TE dan met m’n Digit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:karel schreef:ronaldelzinga schreef:Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.
Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.Heel erg bedankt!
Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!
Gr. Ronald
Je hebt dus al wél goed gespoeld en hij blijft dan sissen? Dat spoelen moet je echt niet onderschatten qua effectiviteit, de bruine stroop die soms in de leidingen zit wil nou eenmaal niet braaf luisteren naar een paar veertjes en wat druk, en dan gaat er wat mis in (maar niet met) de remservo.
Een tweedehands remservo, bij voorkeur van een 1400 (weinig te lijden gehad) moet kunnen voldoen, mits braaf onderhouden.Ben zelf niet overtuigd dat een 1400 remservo minder te lijden heeft gehad, het ligt toch altijd aan de rijstijl. Het verschil in massa tussen een crisis 1360 cc en een 4x4 Break is misschien net wat meer dan 130 Kg. Om nou te zeggen dat iedereen met een snellere BX ook altijd harder rijdt waardoor ie harder moet remmen… Ik reed vaker rap door met m’n 14 TE dan met m’n Digit.
Of het zoveel scheelt, sja, lastig te zeggen. Gevoelsmatig wel; de schijven en blokken gingen bij de turbod amper een jaar mee, bij de 14 heb ik ze geloof ik 1 keer laten vervangen in de goeie ton die ik ermee gereden heb.
Of je remservo daar heel veel van merkt is maar de vraag, al is het aantal flinke remacties met een sterkere motor toch echt wel wat forser dan met een 1400, zelfs al rijd je dóór.
Ich bin ein Breaker
Slecht argument op zich, maar hebben de voor-stemmers zich overigens wel eens verdiept in de nieuwprijs van een remservo?
Ich bin ein Breaker
Ik keek voor de mijne op Marktplaats en vond een 16V servo (wat prima werkt op mijn wagen nu) voor 40€
Het verhaal was dat de verkoper het maar een half jaar gebruikt had.
Hoe dan ook het werkt prima.
Er stonden op de oude en de nieuwe wel andere cijfers maar de off. dealer zei dat dat niks uitmaakt.
Avec avec
karel schreef:ronaldelzinga schreef:Kijk! Dat is nou info waar ik wat verder mee kom.
Officieel zou ik dus de remservo van het latere type moeten hebben.
Mijn auto is van eind ‘‘89.Heel erg bedankt!
Als er nog mensen zijn met meer tips, altijd welkom!!!
Gr. Ronald
Je hebt dus al wél goed gespoeld en hij blijft dan sissen? Dat spoelen moet je echt niet onderschatten qua effectiviteit, de bruine stroop die soms in de leidingen zit wil nou eenmaal niet braaf luisteren naar een paar veertjes en wat druk, en dan gaat er wat mis in (maar niet met) de remservo.
Een tweedehands remservo, bij voorkeur van een 1400 (weinig te lijden gehad) moet kunnen voldoen, mits braaf onderhouden.
Karel, wat bedoel je hier precies met ‘sissen’? Als he het pedaal intrapt, dat je een zompig geluid hoort?
Dat je precies de LHM hoort stromen
Ik heb op de sloop voor 2 tientjes een klep uit een Xantia gehaald. Wel ff oppassen, liepen nog wat leidingen waar druk op bleek te staan
‘Een klep’,...ja ja…
Avec avec