Hey
Ik heb dus best en heel groot probleem
Wou gisteren gaan werken en ging allemaal goed totdat ik ging tanken
Mijn achterruitenwisser bleef het maar doen sleutel eruit en alles stond uit.
Ik denk zal wel dus ik start de auto weer rijdt verder 5 km verder op alles valt uit aanjager de ruiterwissers alleen de auto blijft draaien en lampen werkte.
Dus aan de kant gezet auto uit niks werkt maar dan ook niks.
Start de auto dat was geen probleem lichten werkte dan wel weer maar de rest nog niet.
Alle zekeringen nagekeken niks kapot. accu doorgemeten geeft netjes 12,4 volt aan en als ik hem start geeft is tussen de 13 en 14 volt.
Kan hem nog steeds starten en dan werken de lichten maar voor de rest werkt er niks
iemand die weet wat het kan zijn.
Help.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je contactslot terziele aan het gaan is.
Nou is mij vraag dan weer hoe kan ik dat testen
die heb ik ja maar wat moet ik dan meten Sorry ben er niet zo goed mee
Dan zou ik iemand zoeken die daar wél verstand van heeft.
Ik denk…....... een garage?
Vul eerst in je profiel even in welke stad je woont en wat voor xsara je precies hebt.
Het zou zo maar kunnen zijn dat een forumlid je wil helpen.
kan er moeielijk komen met die regen als ik geen ruitewisses heb
Ken wel wat meten maar ja weet niet wat ik moet meten
Update auto bij de garage neer gezet.
Vandaag telefoon gehad de relai kast onder de zekeringkast moet vervangen worden.
ze begonnen te praten over 800 euro inclusief monteurskosten.
Is dit niet zelf te vervangen of moet daarna de computer weer aangesloten worden?
wie o wie kan me helpen met deze vraag
dank je
draco schreef:
wie o wie kan me helpen met deze vraag
dank je
Ik denk niemand… je geeft niet aan om welk type het precies gaat.
Ook je woonplaats blijft oningevuld.
woonplaats heb ik vanandert
type bedoel je mee de auto
xsara coupe 1.9 diesel bj 2000
Mij gaat het erover kan ik het zelf doen of moet het echt bij en garage
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
We willen ook graag weten welk relais het precies om gaat
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De hele kast, begrijp ik, maar dat lijkt me een beetje “odd”.
Ik zou inderdaad eens gaan meten met het contactslot, de storingen die TS beschrijft passen daar erg goed bij.
Overigens zou je de zekeringkast (relaiskast, zo je wilt) prima zelf vervangen. Maar ik zou toch echt eerst gaan (laten) uitvinden of dat het probleem wel is…
@ hilko
Volgens de citroen garage zegt dat de kast is.
Probleem is kan hem starten en me lampen gebruiken maar de rest is uit de running.
Is het niet als ik de kast los haal en een andere kast erop zit dta me startblokkering moeilijk gaat doen ofzo?
In ieder geval al bedankt voor de reactie
Heb de monteur nog en keer gesproken en het gaat over de bsi kast.
Nou is mij vraag als ik die tweedehands eentje haal is het dan gewoon plug en play of moet er dan een computer aan de pas te komen?
Je moet op de BSI de sleutels inleren. De kilometerstand wordt aangepast. De BSI en de (digitale) teller nemen de hoogste oude stand aan.
Toch denk ik aan het contactslot.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring