olie of vet uit stuurstang?
Jacco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31

Gepost: 16 augustus 2010 03:17 PM

Hallo, ik heb een zx 1,4 benzine uit 1995, zonder stuurbekrachtiging.

Het viel me onlangs op dat er vet of vervuilde olie hing onder het geribbelde rubber dat over de rechter stuurstang zit, lijkt er dus uit gekomen.

Iemand ervaring mee/ kan dat kwaad?

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 16 augustus 2010 03:22 PM
  [ # 1 ]

Komt het echt uit je stuurhuis of lekt het erop vanuit iets anders? Kan best zijn dat er ergens olie lekt en dat dan op die hoes komt waarna er tijdens het rijden troep op komt.

Als het uit je stuurhuis komt moet je ff actie ondernemen. Bij mijn weten is een lekkend stuurhuis een apk puntje maar dat weet ik niet zeker…

Profiel  

Jacco
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31

Gepost: 16 augustus 2010 03:29 PM
  [ # 2 ]

Hmm, tijd om wat foto’s te maken.

Ik vermoed dat het stuurhuis de eenheid is waar het stuur van boven op aangesloten zit. Daar gaat het niet om, maar als je de horizontale stangen uit het stuurhuis volgt, zitten er op zeker punt aan beide kanten rubberen omhulsels omheen.

De rechter (vanuit de auto gezien) lijkt wat te lekken, kan dat? (zal ook nog eens goed naar andere mogelijke bronnen kijken, mn blok is na 220k aan onderkant nu niet hermetisch dicht meer… Smile

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 augustus 2010 06:15 PM
  [ # 3 ]

Zo een motor gaat in de loop van de tijd wat zweten en lekken, voordat we allerlei wilde oplossingen gaan bedenken, is het beter om de boel eens schoon te spuiten en dan kijken waar het lekt. Inspuiten met een busje motorreiniger (verkrijgbaar bij automaterialen zaak), even laten inwerken en in een wasbox afspuiten met motorreiniger of hete wax optie.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook