Voor niet al te veel geld een mooie Berlingo gekocht met heel weinig kilometers.
Probleemloos rijden, alleen heel af en toe wat lichte kloppende geluidjes, maar na gas terugnemen was het weer over.
Totdat er een geluid klonk alsof iemand met een hamer met het motorblok sloeg (en bleef slaan)
ANWB erbij: die vertelden mij dat de drijfstanglager stuk was - auto naar de garage.
Deze was na een uurtje al weer klaar. “Verstuivers” werd er gezegd.
De volgende maanden waren probleemloos doch ineens begon het kloppen, nagelen weer, het veranderde als je gas gaf, dus het werd veroorzaakt door de brandstofpomp, zei men. Dit werd steeds erger. Internet erbij gepakt en dit forum opgezocht via Google (zoek op Berlingo, nagelen)
Het hele verhaal gelezen en ik zag mijn geest al dwalen: een andere pomp, (kassa)
maar na het verhaal over het draadje aan de meest rechter verstuiver ging ik kijken of het daar aan lag. en ja, de stekker was stuk en er zat een breuk in de groene draad.
Na dit gerepareerd te hebben loopt de Berlingo nu weer als een kievit.
Kosten reparatie: een slagroomtaart!
edit mod. topic in juiste forum geplaatst.
Dat is nog eens positief nieuws!
Heel vaak posten mensen alleen hun probleem en laten niets meer van zich horen als het opgelost is.
Leuk om te horen dat je baat hebt bij dit forum!