Wie heeft ervaring met een gechipte DS3? Ik heb de mijne gisteren laten chippen maar moet eerlijk zijn dat ik er nog niet heel veel van merk. Nu is het van zichzelf al een snel bakkie (de 1.6thp) maar met een 40 pk erbij had ik iets meer verwacht. Wel is het zo dat het turbogat nu geheel weg is….doortrekken gaat zeer vloeiend, geen plotselinge duw in je rug meer maar constant trekkracht.
Ik had wellicht mijn verwachtingen wat te hoog gezet. Vandaar mijn vraag.
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Beste Mark, ook ik heb reeds enkele maanden een gechipte DS3 1.6 thp en natuurlijk is het verschil wel goed merkbaar maar je moet natuurlijk niet gaan verwachten dat ons autootjes dan ineens een wrc-versie word
het even wegzakken voor de turbo in volle kracht gaat is dus volledig weg en hij blijft aan een konstante doorsleuren, dit is bij mij het leukste merkbaar wanneer ik b.v. de snelweg opga bij de oprit, eens het rechte deel bereikt gaat hij als een speer en hoef je als het ware niet meer om te kijken wat er zich op het linkerrijvak laat afkomen ( tenzij een even zo gek als ik )
Maar ik begrijp wat je bedoeld, en daar zit dan het verschil tussen de ” echte DS3R ” in waarschijnlijk deze heeft een andere turbo - nokkenassen - enzomeer op die manier gaat de motor ook ander geluid produceren zoals een echte rallywagen
Indien ik eens de juiste man ( lees firma ) leer kennen dan kan het wel zijn dat ik deze aanpassingen laat gebeuren wie weet?? Maar op het ogenblik vindt ik mijn thpeetje snel genoeg, de boete is net binnen gerold ( de eerste trouwens ) vond plaats op zaterdag 24 juli omstreeks 08.15 op de E313 richting Antwerpen 3 brede rijvakken en geen wagen te bespeuren door de algemene bouwvakantie ( voor de Nederlanders de afrit Wommelgem schopping center ) thv kmp 5.4 gemeten snelheid 177km na correctie blijt er nog 166km over dus had ik even geluk of ik kon mijn rijbewijs inleveren wat me trouwens nog nooit is overkomen, dus hopen dat de rechter hier met alles wat rekenign houdt??
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Mag ik zo benieuwd zijn om te vragen waar je hem hebt laten tunen?
Dank
Er is trouwens veel verschil in tuning. 7 jaar geleden had ik een Leon TDI 150pk. Ik had hem laten chippen bij een tuner in Aalst, waar hij na de tuning 188pk op de bank haalde. Ik voelde bijna geen verschil en was serieus teleurgesteld. Enkele maanden later heb ik hem laten herchippen in Casteau en ik kan zeggen dat hij er als een speer vandoor ging! Een enorm verschil in alle versnellingen, zelfs in z’n 6de scheurde hij ervandoor als een racket
@mark: ik heb je pm gestuurd. Overigens zijn de DS3 van zowel Daniell als die van mij bij dezelfde firma gechipt, alleen die van hem in vestiging in België en die van mij in NL. Maar in die van mij zit exact dezelfde software.
@daniell: sterkte met je boetes, die zijn mij gelukkig nog bespaard gebleven…..mocht je nog wat laten doen qua turbo ofzo dan horen we het graag hier op forum. Oh ja, tank jij ook alleen nog maar 98 benzine?
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
Ik twijfel nog tussen ATM en Shiftec. Shiftec schrijft echt wel op maat en je gaat er niet buiten vooraleer je tevreden bent. Bij iemand die ik ken en er geweest is hebben ze hem drie keer herdaan vooraleer hij buitenreed. Dat is wel een goede service vind ik. Ook krijg je je programma mee naar huis en zetten ze hem terug standaard als de dealer een software update moet doen. Is wel duurder, maar volgens mij wel de meerprijs waard.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@marco99
klopt ik tank enkel het duurdere goud aan de pomp zo af en toe eens een boet daar zit ik niet mee hoor. het is goed dat ze dit eens doen zo blijf ik me bewust dat ik niet altijd stevig mag doorrijden.
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum maar ik heb ook een vraag over ds3 tuning
Heb sinds kort een DS3 1.6THP en heb voor aanstaande maandag een afspraak bij ziptuning te Utrecht voor het chiptunen van mijn DS3.
Nou zou ik op de site van ziptuning het volgende staan:
Toeren max. koppel 4000 tpm 1400 tpm -2600 tpm
Er gaat dus na het tunen 2600 tpm af.
Nou ben ik een totaal leek op het gebied van motoren dus vandaar dat ik mijn vraag aan jullie stel.
Wat wil dit zeggen en is dit wel of niet goed?
Ben heel erg benieuwd naar jullie reactie!
Ow en het “dure goud” tanken, verbeterd dit ook mijn prestaties van mijn auto?
Kan het geen kwaad als ik vanaf de eerst volgende lege tank opeens euro 98 ga tanken?
alvast bedankt.
Dat wil zeggen dat je het maximum koppel al op een lager toerentel krijgt. Meestal is dat een goed teken (een vlakkere curve) en laat het toe om relaxter te rijden en koppelen
En 95 en 98 mengen geeft geen problemen
Maar zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met chiptunen,
zoals ik al zei wil ik dit dus laten doen door ziptuning.
Is het aan te raden of zien jullie te grote risico’s?
Dat er 2600 tpm van afgaat is natuurlijk onzin.
Een 1.6THP heeft zijn max. koppel van 240 Nm tussen 1400 en 4000 tpm. Dus idd. vlak.
Dus wat ze van ziptuning schrijven is onzin. Noemt zich dan Ing. !
Door de tuning komt er volgens ziptuning dus 72 Nm bij. En dat is veel, heel veel. De vraag is of de motor, koppeling en versnellingsbak dit aan kunnen. De DS3 Racing die volgend jaar leverbaar is krijgt een koppel van 275 Nm. Ziptuning zou er dus nog meer uitkrijgen.
Ik heb mijn 2.0 HDi ooit laten chiptunen. Kreeg na een paar maanden toch problemen met de koppeling. Ook de turbo begon raar te doen.
Ook is het belangrijk te kijken wat voor tuning te toepassen. EOB (software overschrijven), powerbox, of serial.
Met EOB moet je uitkijken. Als de auto tijdens een bezoek aan de garage een software update krijgt kun je de tuning software kwijt raken en dat staat alles weer op standaard.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Beste is dat je de auto laat chippen na eerste onderhoud van een nieuwe wagen. Ken een verkoper bij Seat (heel goed zelfs) en die laten auto’s pas na eerste onderhoud chippen, veiliger en beter voor de motor naar het schijnt
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Wat is het eerste onderhoud dan? De check beurt van 2500kms of bij 30.000km?
Even nog een vraag aan de topicstarter.
Is er een begin en eind meting gedaan? Dus voor het chippen en na het chippen.
Ben namelijk wel benieuwd hoeveel er echt bij gekomen is en of de opgegeven waarden wel worden gehaald!
Zelf heb ik het niet zo op tuners die één programma gebruiken voor elke auto.
Je wint namelijk meer door elke auto afzonderlijk af te stellen op een testbank.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Hier een link van Chip motor tunning met wat er mogelijk is met een THP.
http://www.clemens-motorsport.de/d_s_3_thp.htm
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Er is voor de THP echt heel veel te krijgen.
Soms tot wel 260pk zoals deze:
http://vone.pro-forum.fr/t7-moteurs-essence-toutes-marques
Moet je trouwens wel alle bijbehorende onderdelen hebben
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler