halo,
na het vervangen van de stappenteller omdat de motor tegenhield is het nog altijd niet verbeterd . nu legde ik vanmorgen de verwarming an en de er kwam rook in de wagen en stonk verschrikkelijk ook kwam er direct damp op de ruiten ops: ops: ops: , iemand dit al meegemaakt en wat zou het kunnen zijn? Hopelijk krijg ik meer informatie via jullie.
grtj jelle
Was dit niet gewoon condens? Heeft je wagen wel of geen airco?
Beste Jelle, zou je a.u.b. een beetje duidelijker willen proberen te schrijven?
beste,
wagen heeft airco maar ligt nooit aan. is een 1400 vtr van het jaar 2001. wagen hoiud nog altijd in en na het aanleggen van de verwarming stonk het erg in de wagen en was er overal damp in de wagen, bij het anleggen van de verwarming kwam er rook uit.
grtj jelle
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Even 1 probleem tegelijk Omdat ik op oliestook rijd, zal ik me niet met je motormanagement bemoeien, daar weten anderen veel meer van.
Dan je verwarmingsproblemen. Een dampende, stinkende kachel klinkt als een lek ergens, mogelijk in de kachelradiateur of de aansluitingen daarvan. Komt er een soort vettige neerslag op je ramen als je de kachel aanzet?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mijn idee. Kachelradiateur, of een van de slangen daar naartoe/vanaf is lek. Fijn klusje.
nee niet vettig is gewone damp. in plaats van dat de damp wegtrekt zoals hij normaal zou moetn doen krijg ik damp in plaats
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dan zou ik sowieso om te beginnen eens kijken of er geen fantastische hoeveelheid blaadjes en troep in de paravan-bak ligt. Een typisch herfstprobleem. Je zou er dan vroeg bij zijn
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
en als het wel vettige aanslag is? want ik ben de vrouw dus een leek in wagens . en dit probleem van het inhouden zit ondertussen een nieuwe stappenteller in? is het nog de moeite om hem in reparatie te geven? heft nu 124000 km
grtj
jelle
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wel vettige aanslag = kachel en/of de aansluitingen daarvan lek. Dan slaat er namelijk koelvloestofdamp tegen het raam, en dat is enigszins vettig. Dat geeft ook een behoorlijke stank trouwens.
Voor wat betreft het motormanagement: Stappenmotor is vervangen, check. Is de gaskleppotentiometer in orde? Luchtmassameter OK? Er zijn nog diverse mogelijkheden. Ik zou ‘m gewoon laten uitlezen eerst, maar dat komt ook omdat ik voor wat betreft auto’s met een benzinemotor beter thuis ben in ouderwetse techniek dan in moderne electronica. Dus over moderne electronica laat ik me graag door een ander voorlichten
124.000km is niet veel! Van welk jaar is de Xsara? Welk motortype?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
is van jaar 2001, is een 1400 55 KW. is uitgelezen geweest en computer zei stappenmotor, maar is ondertusen vervangen
grtj
jelle
hallo,
vanmorgen nar de garage geweest en probleem met inhouden van de wagen is over( was een klein stukje van de injectie die stuk was) nutteloze kosten dus die stappenteller. en ja hoor is inderdaad de kachelradiater die stuk is, viel omver van de kosten ( 450€ met werk)
nu is mijn vraag is die auto het nog waard om die kosten te doen?
bwj 2001 1400 vtr 55kw
grtj wendy
Wendy, ik heb beide topics even samengevoegd.
Succes.
Gisteren was je naam nog Jelle
inderdaad tis het vrouwke he
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja natuurlijk is de auto dat waard…
Verkopen zonder repareren wordt ook niks. En de auto lijkt me te duur om naar de sloop te brengen.
Als de Xsara verder geen manekementen heeft dat lijkt me 450 euro prima te doen. Elke auto heeft onderhoud nodig en dit valt best mee. Een paar bandjes vervangen of een distributie riem vervangen wat onder standaard onderhoud valt is een stukje duurder dan dit, dus houd er maar alvast rekening mee
ik zou het zeker laten maken! ik vind de prijs voor een nieuwe radiateur wel duur! kijk ook eens bij een andere garage.