Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Heren,
Bij mijn dame lekt er LHM bij de aansluitingen van de stuurbekrachtiging. Vermoedelijk een sealtje naar de gallemiezen. Alleen zit dit op een beroerde plaats zo te zien. Er is nauwelijks plaats voor een steeksleutel in die ruimte, laat staan voor mijn kolenschoppen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips en hints zijn welkom.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Oef, in 2008 heb ik eens het stuurhuis van een 1.8 16v volledig gedemonteerd. Heb toen volgens mij een goedkope ring/steek sleutel 17 gemodificeerd naar leidingsleutel en deze op de een of andere manier er wel op gekregen, en een slag kunnen maken. Je hebt redelijk veel ruimte daar zonder HA2. Het is mij destijds zonder al te veel moeite gelukt, maar hoe ik dat precies gedaan heb kan ik niet meer helemaal reproduceren helaas.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Hallo Prutsy,
Alles goed?
Bedankt voor je reactie. Maar wat bedoel je met een leidingsleutel? Ik pruts die dingen er altijd af met een gewone steeksleutel. 9mm voor de dunne leidingen en 12mm voor de wat dikkere. Works like a charm.
Ga je snel weer op de vaart of blijf je nog even hier in de buurt rondhangen?
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Denkt dat hij een open steeksleutel bedoelt…
Dit is iets dat elke Citroën eigenaar zou moeten hebben. Leidingen die met een engelse niet los wilden (doldraaien) kwamen hier gewoon mee los.
Een facom kost iets van een 8 euro (de maat weet ik nu niet direct meer).
hendrik69 schreef:Hallo Prutsy,
Alles goed?
Bedankt voor je reactie. Maar wat bedoel je met een leidingsleutel? Ik pruts die dingen er altijd af met een gewone steeksleutel. 9mm voor de dunne leidingen en 12mm voor de wat dikkere. Works like a charm.
Ga je snel weer op de vaart of blijf je nog even hier in de buurt rondhangen?
Groet, Henk.
Ik dacht dat de grote leiding op het stuurhuis 17 als maat heeft. Ik heb toen een ringsleutel 17 open geslepen want de normale steekkant van de sleutel kreeg ik er volgens mij net niet op. Dacht dat de dikke 17 was en de dunne 12. Maar goed, het is alweer even geleden en ik weet het dan ook niet meer helemaal zeker.
En voor de rest is alles goed, mijn verlof zit er echter zo goed als op! As zaterdag vlieg ik waarschijnlijk naar Curacao om 2 maanden als 3e machinist te vertoeven op de Bluster.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
BunnY schreef:Denkt dat hij een open steeksleutel bedoelt…
Dit is iets dat elke Citroën eigenaar zou moeten hebben. Leidingen die met een engelse niet los wilden (doldraaien) kwamen hier gewoon mee los.
Een facom kost iets van een 8 euro (de maat weet ik nu niet direct meer).
Een open ringsleutel, futiliteit. Facom heb ik hier in de omgeving nergens kunnen vinden. Wel Stahlwille (slechts 20,-) en Gedore (ook nog 15,-). Wel erg veel geld als je zo een ding een enkele maal nodig hebt. Verder zoeken dus maar.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
PrutsyLJ schreef:hendrik69 schreef:Hallo Prutsy,
Alles goed?
Bedankt voor je reactie. Maar wat bedoel je met een leidingsleutel? Ik pruts die dingen er altijd af met een gewone steeksleutel. 9mm voor de dunne leidingen en 12mm voor de wat dikkere. Works like a charm.
Ga je snel weer op de vaart of blijf je nog even hier in de buurt rondhangen?
Groet, Henk.
Ik dacht dat de grote leiding op het stuurhuis 17 als maat heeft. Ik heb toen een ringsleutel 17 open geslepen want de normale steekkant van de sleutel kreeg ik er volgens mij net niet op. Dacht dat de dikke 17 was en de dunne 12. Maar goed, het is alweer even geleden en ik weet het dan ook niet meer helemaal zeker.
En voor de rest is alles goed, mijn verlof zit er echter zo goed als op! As zaterdag vlieg ik waarschijnlijk naar Curacao om 2 maanden als 3e machinist te vertoeven op de Bluster.
Wat de maten betreft heb je helemaal gelijk. Denk dat ik maar een 17mm ringsleutel aan ga passen zoals je al zei. Die open ringsleutels zijn me net iets te duur.
Overigens heb ik ook een lek aan de drukregelaar. Na het monteren van een nieuwe seal en het visueel inspecteren van de leiding en aanverwante zaken lekt deze nog steeds. Echte probleemgebieden kan ik niet vinden. Het zaakje dicht echter niet af bij de grote (5 a 6mm) aansluiting op de drukregelaar. Ondertussen wordt ik er een beetje moedeloos van. Heb de hele zaak al los gehad en gedemonteerd en naast de auto geïnspecteerd. Ziet er allemaal goed uit. Ik heb nu even geen idee meer waar dit aan kan liggen.
Wie weet raad?
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Een tip voor als je weer eens de CitroMobile bezoekt, daar kun je voor een leuk prijsje een setje leidingsleutels kopen, van maat 6 t/m 17. Het is de stand langs de muur, waar ze gereedschap verkopen, die lui staan er altijd in rode overalls.