Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Is het mogelijk om de koppeling te stellen?( 1600 tzi )
hij pakt naar mijn smaak iets te vroeg.
Groeten Pasqual
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Ja dat is mogelijk, kun je bij de versnellingsbak stellen. Spreekt eigenlijk voor zich.
Weet je wel zeker dat je koppeling niet op is?
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Ik dacht ‘t niet, hij pakt goed op zonder te klapperen ofzo en hij slipt niet en je hoeft ‘m niet in de versnelling te slaan, hij pakt voor mijn gevoel gewoon te vroeg. ( op minder dan de helft van de slag )
Kan best zijn dat als jij er in rijdt dat je het wel prettig vindt.
Mooie bix heb je trouwens, ‘kheb dezelfde, kijk maar op de foto’s van marx-7 ( xantia out-bx in ) - die rooie,
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
bij de bx zit de stelschroef van je koppelingskabel gewoon bij de hefboom op de bak. Als je voor de auto staat kijk je over de radiator naar de 5e bol, en vervolgens zie je bovenop de bak een hefboompje zitten met een kabel eraan. Op die kabel zit een schroefdraad en een stop. Daar kan je mee spelen.
Versleten koppelingsplaten kan je testen door plankgas te geven in de 4e versnelling. Als ie dan niets doet behalve toeren maken, dan is het fout. Maar dat laatste wist je vast al wel/. Zoek ook maar even op het forum, er staan meerdere topics hier met foto’s…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Pasqual schreef:Ik dacht ‘t niet, hij pakt goed op zonder te klapperen ofzo en hij slipt niet en je hoeft ‘m niet in de versnelling te slaan, hij pakt voor mijn gevoel gewoon te vroeg. ( op minder dan de helft van de slag )
Kan best zijn dat als jij er in rijdt dat je het wel prettig vindt.
Mooie bix heb je trouwens, ‘kheb dezelfde, kijk maar op de foto’s van marx-7 ( xantia out-bx in ) - die rooie,
Ik vind het juist weer erg prettig dat ie zo snel aangrijpt.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
malle pietje schreef:
Versleten koppelingsplaten kan je testen door plankgas te geven in de 4e versnelling. Als ie dan niets doet behalve toeren maken, dan is het fout.
Zou je dit iets verfijnder uit kunnen leggen, ik ga morgen namenlijk een bx bezichtigen en zou dit dan kunnen gebruiken om te testen of de koppelingsplaten nog goed zijn.
Vol gas in de 4, bedoel je dat vanuit stilstand de koppeling laten komen en dan als het ware weg proberen te slippen in de 4?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:malle pietje schreef:
Versleten koppelingsplaten kan je testen door plankgas te geven in de 4e versnelling. Als ie dan niets doet behalve toeren maken, dan is het fout.
Zou je dit iets verfijnder uit kunnen leggen, ik ga morgen namenlijk een bx bezichtigen en zou dit dan kunnen gebruiken om te testen of de koppelingsplaten nog goed zijn.Vol gas in de 4, bedoel je dat vanuit stilstand de koppeling laten komen en dan als het ware weg proberen te slippen in de 4?
Nee, gewoon al rijdende in de 4 bij 50 kilometer per uur vol gas geven.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Pasqual schreef:Ik dacht ‘t niet, hij pakt goed op zonder te klapperen ofzo en hij slipt niet en je hoeft ‘m niet in de versnelling te slaan, hij pakt voor mijn gevoel gewoon te vroeg. ( op minder dan de helft van de slag )
Kan best zijn dat als jij er in rijdt dat je het wel prettig vindt.
Mooie bix heb je trouwens, ‘kheb dezelfde, kijk maar op de foto’s van marx-7 ( xantia out-bx in ) - die rooie,
Heeee broeder, eindelijk je weg naar dit mooie forum gevonden :17
Ik weet niet wat het is maar vind de mijne toch mooier :kots .....grapje
We klungelen zaterdag wel eens aan je koppeling, bij mijn bx pakt ie vrij laat en toch geen slippende koppelingsplaten, kunnen we hier ook eens naar kijken.
Nog meer mensen??? allemaal naar Nieuwstadt!! Sleuteldag in Groningen ligt ietwat uit de richting van ons, ongeveer 700 km om precies te zijn
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Ach ja, die koppeling, als dat alles was.
Maar gelukkig hebben we het forum om onze bixjes rollende te houden.
Bai ze wee, ligt dat nu aan mij of zie ik steeds minder bixen op de weg.
Zo ver ik weet heb ik de enige ( rijdende ) bx in Nieuwstadt.
Nu is Nieuwstadt dan ook niet echt een metropool, maar toch.
Als dat zo doorgaat bereikt de bx nog de klassieker-status
Jullie zullen nog wel regelmatig vragen tegenkomen van mij op dit forum,
b.v.d.
Marx-7, misschien geen slecht idee, zo’n sleuteldag in het zuiden.
Effe een polletje houden :
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0