Ik kreeg de auto niet meer gestart toen ik een kapotte + pool had in elk geval. Starter ging wel rond (even en dan moest ik de batterij herladen) maar aangaan wou ie niet.
En zo’n losse/kapotte pool is ook niet goed voor je electronica (heeft mij -wss- een LPG-computer gekost )
er lopen heel veel amperes als je start. Een driekwart doorgescheurde kabel heeft een hogere weerstand dan een hele kabel. Gevolg: spanningsverlies. Nog wel genoeg over om de startmotor rond te krijgen, maar niet genoeg voor je computer om de boel mooi op tijd te krijgen.
vervangen, die klem. kosten twee euro bij de brezan. Half uurtje werk en dan weer kijken.
Gr Rob
De auto doet het weer!
Probleem was inderdaad de bijna doorgescheurde + pool. Voor een paar euro een nieuwe klem gehaald, gemonteerd en toen was het opgelost.
Iedereen bedankt voor de reacties!
mooi dat ie het weer doet!! Wat kan het dan soms iets simpels zijn.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het is heel vaak simpel. Moeilijke is om het simpele probleem te vinden. Zeker als dat via een forum loopt
Goed werk JW, veel zweefkilometers weer…