DS in Praag in 1968
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328

Gepost: 19 oktober 2005 01:33 AM

Mijn vader heeft dit mee gemaakt en ik vind het altijd een erg mooi verhaal Very Happy :

Mijn opa heeft vroeger meerdere DS-sen gehad, in 1968 is hij met mijn oma, mijn vader en zijn broers en broertjes naar Praag geweest met Caravan Achter de DS. Toen ze over de grens kwamen in TsjechiĆ« reden daar allerlei auto’s met spaakwielen waarvan die helemaal scheef stonden en daar reed mijn opa met zijn DS, vrouw, kinderen en caravan dus tussen. De caravan was op de camping gezet en zo gingen ze op een dag naar praag om geld te halen bij de bank, auto was geparkeerd op een plein en de familie ging de bank in.
Toen mijn opa, oma en kinderen terug kwamen bij de auto stonden daar veel mensen om de DS heen te kijken naar het ‘‘vreemde’’ voertuig ( was in de praagse lente toen praag net van het comunisme was bevrijd , dus de DS was ombekend ) te kijken. Nadat de familie zich door de mensen massa heenworstelde en de DS instapte en de DS daarna gestart werd en dus omhoog kwam gingen de mensen een eind achteruit omdat ze dachten dat hij ging opstijgen ... Very Happy
Een paar dagen later moesten mijn vader en de rest v/d familie het land verlaten want de tanks kwamen er weer aan ....

Ik wilde dit verhaal even vertellen omdat ik dit altijd een erg mooi verhaal vind!!!!! Very Happy

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 19 oktober 2005 01:52 AM
  [ # 1 ]

Mooi verhaal. Maar was het niet gevaarlijk met die tanks ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328

Gepost: 19 oktober 2005 01:56 AM
  [ # 2 ]

Ze zijn 1 week in praag gebleven want toen hoorde ze dat de russen kwamen. Toen zijn ze weer terug gegaan Smile

Profiel  

Popmart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 20 oktober 2005 01:50 AM
  [ # 3 ]

haha prachtig verhaal!  :schater

Citroen AX 1.4 GT ‘91
CitroĆ«n AX 1.1 First Injection ‘91

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren