2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Saxo slaat spontaan af
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 01 augustus 2010 05:58 PM
  [ # 16 ]

hangt idd links op ca 60cm van de as van het linker achterwiel   kost +- 15eur   monteren duurt 5 minuten (althans als ik men oprij blokjes gebruik leuk speelgoed daarvoor Smile )  haal tevens ook een nieuw “koolstofbandje” /bevestigingsbandje

tip houd een wasspeld bij de hand om de toevoer dicht te houden

Je kan ook de krik gebruiken om er makkelijker bij te raken. Doe dit echter niet zonder voldoende alternatief steunmateriaal onder de auto te leggen.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 01 augustus 2010 07:36 PM
  [ # 17 ]

Vaders: Filtertje eruit gehad, maar ‘t ziet er niet echt uit alsof ‘t erg vervuild is.

Sorry voor ‘t trage geneuzel jongens, zoals jullie zien gaat ‘t allemaal wat sloom op z’n 63e Wink.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 09 augustus 2010 04:09 PM
  [ # 18 ]

Nieuws. Benzinefilter was ‘t niet (was er al bang voor Wink).
Het is ook niet de pomp zelf, maar ergens een electronisch probleem.
Losse accu op de pomp, blijft ‘ie prima lopen.
Massa? Sluiting?
Verder werkt de electronica goed, geen geknipper van lampjes, geen ontstekingsproblemen, startmotor gaat goed rond etc.
Dynamo/accu etc. lijken dus gewoon goed.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 15 augustus 2010 03:22 PM
  [ # 19 ]

Iemand nog commentaar op het bovenstaande?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 16 augustus 2010 10:06 PM
  [ # 20 ]
Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 17 augustus 2010 02:32 AM
  [ # 21 ]

Welke contacten waar precies?

Er is ook al gespeculeerd over een ballastweerstand, maar diegene had geen ervaring met Saxo’s.
Is er een reden om die pomp niet gewoon aan de 12v te hangen, direct?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 17 augustus 2010 07:29 PM
  [ # 22 ]

de aansluitdraden en de aansluitpunten van de pomp.
Reden om niet aan 12v te hangen als je weinig rijd zal de batterij leeg zal trekken waardoor je niet kan starten.

Profiel  
 
Zakzo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 18 augustus 2010 12:52 PM
  [ # 23 ]

Mijn vriendin heeft vorig jaar een Saxo (1.4, automaat) gekocht en had vrijwel direct soortgelijke problemen. De motor draaide prima. De auto reed heerlijk, maar viel zeer regelmatig stil. De motor sloeg zomaar onder het rijden, bijvoorbeeld op de snelweg, af. Bij opnieuw starten sloeg de motor wel gelijk weer aan, om een paar seconden later weer uit te vallen. Flink gas geven in z’n vrij hielp soms wel wat. Wanneer de motor dan weer goed liep was er vervolgens niks meer aan de hand.

Dit bleek uiteindelijk te worden veroorzaakt door een defecte ‘inlaatdruksensor’. Deze meet de druk in het inlaatspruitstuk, wat vervolgens weer belangrijk is voor de verhouding zuurstof/benzine (of iets dergelijks). Na het vervangen van deze sensor rijdt de auto nu al bijna een jaar als een zonnetje. Het was trouwens het uitlezen bij de Citroen-garage die deze storing simpel aantoonde, dus wellicht is het een idee om de boel even te laten uitlezen.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 18 augustus 2010 04:07 PM
  [ # 24 ]

De tip is altijd welkom, maar in dit geval is ‘t dat duidelijk niet omdat hij prima blijft lopen als de pomp aan de 12v hangt.
Of zie ik nu iets over ‘t hoofd?

Profiel  
 
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 29 augustus 2010 11:26 AM
  [ # 25 ]

De Saxo van een vriendin van ons had vergelijkbare problemen. Massakabel bij de versnellingsbak had een slecht contact en de stappenmotor was stuk. Autootje loopt nu weer als een zonnetje.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 04 september 2010 03:17 AM
  [ # 26 ]

M’n vader moet zich schamen. Gelukkig heeft hij slechte ogen, da’s een verdediging.
Hij heeft een kapotte zekering (had ‘ie moeten meten!) over ‘t hoofd gezien. Zekering vervangen en verrek, nou werkt de hele benzinepomp wel.
Zekering doet ventilatie en benzinepomp, redelijke kans dus dat er in de ventilatie ergens iets mis is. In elk geval zijn we weer verder. Hij doet ‘t nu i.i.g. goed.

De stuurbekrachtigingsmotor eruit gebouwd, opengewrikt en jahoor, één koolborstel helemaal afgebroken, gigantisch gat in de hele koolborstelring. Een koolborstel zit vast. Kwam een hoop rotzooi uit. Motortje zelf loopt goed, maar dat wordt zoeken naar een sloper vrees ik.

Profiel  
 
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 04 september 2010 09:50 AM
  [ # 27 ]

Zoek anders eens op google naar Le Carbone Lorainne. Dat was een fabriek die koolborstels maakt, o.a. voor Citroën. Misschien hebben die nog een houder en de borstels op voorraad. Vroeger maakten we daar ook kleine partijtjes van 1 of 2 stuks. Altijd het proberen waard dus.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 07 september 2010 01:20 PM
  [ # 28 ]

Le Carbone-Lorraine (Nederland) B.V.
Bedrijfsnaam   Le Carbone-Lorraine (Nederland) B.V.
Adres   Mercuriusweg 4 -6
Pcd. / Plaats   3113AR Schiedam
Telefoon via   0900-1824 *
Website   http://www.carbonelorraine.com
Email   .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Enig idee of dat mailadres Nederlands is of Frans?

Profiel  
 
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 07 september 2010 02:50 PM
  [ # 29 ]

Zal wel Frans zijn, gezien te website. Maar die site kun je ook in het Engels zetten, dus de mail zal ook in het Engels kunnen. Bellen is natuurlijk ook nog een optie…

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 06 oktober 2010 11:39 PM
  [ # 30 ]

Niet voor mij, maar ik geef ‘t door.
Excuses voor de trage reactie, alwéér.
Het schiet er gewoon steeds bij in.
Wordt overigens al hard over een pomp geouwehoerd hier, dus denk dat ‘t wel goed komt.
Autootje is nu verder prima.
Hij gaat waarschijnlijk gewoon weg als hij af is. Er is nu een rovertje omdat de Saxo zo 123 niet goed was en moeders nu ècht een auto nodig had. Enfin, dan horen jullie ‘t natuurlijk Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook