1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
oranje motorlampje
heckflosse220
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 06-01-2010

Gepost: 18 augustus 2010 12:29 PM

Hallo!

Zal me even voorstellen, ben Ferlin en heb mij omlangs op het forum aangemeld. Bezit een 2,1 TD Break Type II. Nu doet zich het volgende voor:

Soms als ik de auto start gaat het oranje motorlampje niet uit en gaat de motor rauw en schuddend lopen alsof niet alle cylinders meelopen. Het betreft een 2,1 TD type II. Als ik daarna opnieuw start loopt hij weer als een zonnetje en kan ik er langere afstanden mee rijden zonder problemen. Een enkele keer moet ik hem 2x starten voordat hij aanspringt. Als hij eenmaal mooi loopt blijft het lampje uit en gaat ook niet branden tijdens het rijden. Heb nu 1 keer een dieselreiniger voor de injectoren aan de dieselbrandstof toegevoegd. Wat kan dit eventueel zijn?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties
Ferlin

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 18 augustus 2010 12:57 PM
  [ # 1 ]

Zonder hem uit te lezen ga je daar niet achterkomen, dus dat lijkt me stap 1.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 augustus 2010 01:24 PM
  [ # 2 ]

Precies. Kans is groot dat de ECU een foutcode (of meer) heeft opgeslagen. Heb je een knipper-uitleesdoosje?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 augustus 2010 02:09 PM
  [ # 3 ]

Hmmm…. De ECU is vaak niet uit te lezen met het knipperkastje. Je kunt beter een forummer in je buurt vragen om je hele auto met de Lexia uit te lezen. Geeft toch meer info en is zeker voor een eerste keer wel zo prettig.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 18 augustus 2010 05:41 PM
  [ # 4 ]

Lijkt me een goed begin, maar ben bang dat de pomp zijn beste tijd gehad heeft. Check ook het draadje van de vierde verstuiver. Als die door is krijg je ook van dit soort grappen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 augustus 2010 06:53 PM
  [ # 5 ]
wimb schreef:

Hmmm…. De ECU is vaak niet uit te lezen met het knipperkastje. Je kunt beter een forummer in je buurt vragen om je hele auto met de Lexia uit te lezen. Geeft toch meer info en is zeker voor een eerste keer wel zo prettig.

Ik denk niet dat TS veel forumleden in de buurt heeft wonen. Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 augustus 2010 07:42 PM
  [ # 6 ]

Tja….  Rolling Eyes Volgens mij zijn er meer forummers woonachtig in Noorwegen. Wink En anders wordt het inderdaad het knipperkastje.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 augustus 2010 09:56 PM
  [ # 7 ]

Of de dealer

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 augustus 2010 10:55 PM
  [ # 8 ]

of een lexia setje via ebay en een eigen laptop….

bij de dealer uitlezen is een keer te doen, maar bij storing zoeken is dat niet handig. Dan wel je sleutelen en uitlezen etc.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 augustus 2010 11:28 PM
  [ # 9 ]

Mee eens, ik heb zo’n ding ook niet voor niks. Maar als je alleen eens een keertje wil weten wat er aan de hand is en zelf er verder niet aan sleutelt is het toch wel prijzig.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
heckflosse220
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 06-01-2010

Gepost: 19 augustus 2010 12:00 AM
  [ # 10 ]

Bedank voor de reacties! Ik heb morgen ochtend om 07.00 uur een afspraak bij de plaatselijke werkplaats, ze wordt dan uitgelezen met de lexia. Hopelijk wordt er dan iets meer duidelijk. Bedoel je dat de dieselpomp evt zijn langste tijd heeft gehad?

Ferlin

Citroën XM evighetsmaskin

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 19 augustus 2010 02:09 AM
  [ # 11 ]
Brian schreef:
wimb schreef:

Hmmm…. De ECU is vaak niet uit te lezen met het knipperkastje. Je kunt beter een forummer in je buurt vragen om je hele auto met de Lexia uit te lezen. Geeft toch meer info en is zeker voor een eerste keer wel zo prettig.

Ik denk niet dat TS veel forumleden in de buurt heeft wonen. Wink

En wie mag die TS dan wel zijn?


Overigens denk ik dat met al die elektronica een slechte draad of contact zeker een boosdoener kan zijn. Wel merkwaardig dat het na nog een keer starten opeens wel goed gaat..

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 19 augustus 2010 02:09 AM
  [ # 12 ]

De meeste gaan lekken. Wat je dan krijgt is: je start, motor slaat aan en direct weer af. Dat lees ik ook in je verhaal terug. Als je de sleutel op stand off draait zal ik maar zeggen, slaat de motor dan ook direct af? Of blijft deze nog even na draaien? Een halve tot enkele seconden heb ik het dan over. Dat is iig ook niet goed, en duid op een lekkage.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 19 augustus 2010 12:04 PM
  [ # 13 ]

He Heckflosse220 je naam suggereerd dat er nog wat anders moois in je garage staat?

Profiel  
 
heckflosse220
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 06-01-2010

Gepost: 19 augustus 2010 12:23 PM
  [ # 14 ]

Motor slaat niet af nadat ik haar heb gestart! Bij een eerste koude start springt de motor meteen aan en loopt zij mooi zuiver zonder vermogensverlies. Nadat ik een tijdje heb gereden en hem daarna weer opnieuw start dan kan het af en toe geburen dat zij niet mooi rond loopt en het motorlampje gaat branden. Start ik har daarna opnieuw is zij ineens weer mooi zuiver.

Ze konden haar vanochtend overigens niet uitlezen met hun apparatuur, helaas. Zal dus evt naar de dealer moeten. Heb er nogmaals een flesje dieselreiniger ingegooit op een kwart tank en ga het in de gaten houden of het eventueel erger wordt of misschien verdwijnt en dus alleen maar vervuiling is.

Zal de dieselpomp op lekkage gaan checken zoals je noemde.

Wat is er inmiddels aan de auto gebeurd sinds mijn bezit juni 2009:

1. distributie riem vervangen;
2. overige riemen zijn vervangen;
3. nieuwe remschijven en blokken voor;
4. nieuw wiellager;
5. achterste bollen vervangen en voorraadbol;
6. nieuwe pakking motordeksel
7. volledige dinitrol behandeling;
8. meguairs behandeling;
9. gebruikte reservewielbak gemonteert welke in zeer goede staat is.

gr.
Ferlin

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 augustus 2010 01:10 PM
  [ # 15 ]
Ducantoni schreef:
Brian schreef:
wimb schreef:

Hmmm…. De ECU is vaak niet uit te lezen met het knipperkastje. Je kunt beter een forummer in je buurt vragen om je hele auto met de Lexia uit te lezen. Geeft toch meer info en is zeker voor een eerste keer wel zo prettig.

Ik denk niet dat TS veel forumleden in de buurt heeft wonen. Wink

En wie mag die TS dan wel zijn?

heckflosse220 schreef:

Hallo!

Zal me even voorstellen, ben Ferlin en heb mij omlangs op het forum aangemeld. Bezit een 2,1 TD Break Type II.

(TS=Topic Starter)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook