1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
kosten aan wagen
zwelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 17 augustus 2010 09:48 AM

halo,

na het vervangen van de stappenteller omdat de motor tegenhield is het nog altijd niet verbeterd gulp . nu legde ik vanmorgen de verwarming an en de er kwam rook in de wagen en stonk verschrikkelijk ook kwam er direct damp op de ruiten Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops: , iemand dit al meegemaakt en wat zou het kunnen zijn? Hopelijk krijg ik meer informatie via jullie.

grtj jelle

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 augustus 2010 09:52 AM
  [ # 1 ]

Was dit niet gewoon condens? Heeft je wagen wel of geen airco?

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 augustus 2010 10:10 AM
  [ # 2 ]

Beste Jelle, zou je a.u.b. een beetje duidelijker willen proberen te schrijven?

 

Profiel  
 
zwelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 17 augustus 2010 10:15 AM
  [ # 3 ]

beste,

wagen heeft airco maar ligt nooit aan. is een 1400 vtr van het jaar 2001. wagen hoiud nog altijd in en na het aanleggen van de verwarming stonk het erg in de wagen en was er overal damp in de wagen, bij het anleggen van de verwarming kwam er rook uit.

grtj jelle

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 augustus 2010 11:13 AM
  [ # 4 ]

Even 1 probleem tegelijk Wink Omdat ik op oliestook rijd, zal ik me niet met je motormanagement bemoeien, daar weten anderen veel meer van.

Dan je verwarmingsproblemen. Een dampende, stinkende kachel klinkt als een lek ergens, mogelijk in de kachelradiateur of de aansluitingen daarvan. Komt er een soort vettige neerslag op je ramen als je de kachel aanzet?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 augustus 2010 11:15 AM
  [ # 5 ]

Mijn idee. Kachelradiateur, of een van de slangen daar naartoe/vanaf is lek. Fijn klusje.

Profiel  
 
zwelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 17 augustus 2010 12:11 PM
  [ # 6 ]

nee niet vettig is gewone damp. in plaats van dat de damp wegtrekt zoals hij normaal zou moetn doen krijg ik damp in plaats

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 augustus 2010 12:45 PM
  [ # 7 ]

Dan zou ik sowieso om te beginnen eens kijken of er geen fantastische hoeveelheid blaadjes en troep in de paravan-bak ligt. Een typisch herfstprobleem. Je zou er dan vroeg bij zijn Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
zwelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 17 augustus 2010 01:04 PM
  [ # 8 ]

en als het wel vettige aanslag is? want ik ben de vrouw dus een leek in wagens Rolling Eyes . en dit probleem van het inhouden zit ondertussen een nieuwe stappenteller in? is het nog de moeite om hem in reparatie te geven? heft nu 124000 km

grtj

jelle

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 augustus 2010 01:21 PM
  [ # 9 ]

Wel vettige aanslag = kachel en/of de aansluitingen daarvan lek. Dan slaat er namelijk koelvloestofdamp tegen het raam, en dat is enigszins vettig. Dat geeft ook een behoorlijke stank trouwens.

Voor wat betreft het motormanagement: Stappenmotor is vervangen, check. Is de gaskleppotentiometer in orde? Luchtmassameter OK? Er zijn nog diverse mogelijkheden. Ik zou ‘m gewoon laten uitlezen eerst, maar dat komt ook omdat ik voor wat betreft auto’s met een benzinemotor beter thuis ben in ouderwetse techniek dan in moderne electronica. Dus over moderne electronica laat ik me graag door een ander voorlichten Laughing

124.000km is niet veel! Van welk jaar is de Xsara? Welk motortype?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
zwelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 17 augustus 2010 01:38 PM
  [ # 10 ]

is van jaar 2001, is een 1400 55 KW. is uitgelezen geweest en computer zei stappenmotor, maar is ondertusen vervangen

grtj
jelle

Profiel  
 
zwelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 18 augustus 2010 04:29 PM
  [ # 11 ]

hallo,

vanmorgen nar de garage geweest en probleem met inhouden van de wagen is over( was een klein stukje van de injectie die stuk was) nutteloze kosten dus die stappenteller. en ja hoor is inderdaad de kachelradiater die stuk is, viel omver van de kosten ( 450€ met werk)
nu is mijn vraag is die auto het nog waard om die kosten te doen?
bwj 2001 1400 vtr 55kw

grtj wendy

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 augustus 2010 04:31 PM
  [ # 12 ]

Wendy, ik heb beide topics even samengevoegd.


Succes.

Gisteren was je naam nog Jelle huh

 

Profiel  
 
zwelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-06-2010

Gepost: 18 augustus 2010 04:44 PM
  [ # 13 ]

inderdaad tis het vrouwke he tongue rolleye

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2010 07:52 PM
  [ # 14 ]

Ja natuurlijk is de auto dat waard…
Verkopen zonder repareren wordt ook niks. En de auto lijkt me te duur om naar de sloop te brengen.

Als de Xsara verder geen manekementen heeft dat lijkt me 450 euro prima te doen. Elke auto heeft onderhoud nodig en dit valt best mee. Een paar bandjes vervangen of een distributie riem vervangen wat onder standaard onderhoud valt is een stukje duurder dan dit, dus houd er maar alvast rekening mee Wink

Profiel  
 
hdi2001xsara
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 06-06-2010

Gepost: 21 augustus 2010 12:04 PM
  [ # 15 ]

ik zou het zeker laten maken! ik vind de prijs voor een nieuwe radiateur wel duur! kijk ook eens bij een andere garage.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook