HALLO,
WEET ER MISSCHIEN IEMAND OFDAT ER AANSLUITINGEN ZITTEN ACHTER HET DASCHBORD VAN DE DISLAYHOUDER VAN MIJN CXRE87 IK HEB EEN DISPLAYHOUDER VAN EEN GTI EN WAS NIEUWSCHIERIG OFDAT IK DAN DE MOTORTEMP KAN AANSLUITEN OP DE HOUDER VAN DE GTI-TYPE2
GROETJES, JOOST

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Misschien moet je de caps lock even uitzetten…
Volgens mij is het niet zo dat je simpelweg de displays kunt verwisselen. Er zullen in een 20RE ook de nodige stekkers en draden ontbreken lijkt me.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
tja dat vraag ik me dus af is het niet zo dat bij de gti de display’s via de boordcomputer word uitgestuurd en aangezien die niet in de re zit ??
gr, joost.
wat Mulder zegt, klopt. In een 20RE zit er maar 1 stekker; die van de klok.
Ik heb een temparatuurmeter voor koelwater op de slang, maar die is niet aangesloten, omdat die aansluiting er simpelweg niet zit in een 20RE.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
okee nou bedank , ik wilde het even zeker weten maar dan ga ik niet verder zoeken naar een stekker voor de watertempaansluiting.
vriendelijke groet, joost
Heeft een 22TRS ook alleen een klokje of misschien ook watertemp?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Alleen een klokje.
Ik ben zelf ook eens beziggeweest met dezelfde actie: het pogen te plaatsen van een werkend display van een GTI in mijn (toen) 20RE: na het slopen van het halve dashboard kwam ik erachter dat ik dit niet ging lukken, want ik miste de helft van de bekabeling.
Helaas…
Ik heb nu een aftermarket metertje dat rechtstreeks op het blok zit en niet in het koelwater.
Hierdoor is de aangegeven temperatuur waarschijnlijk iets lager dan dat het koelwater zelf is (want de motortemperatuur wordt gemeten, niet die van de koelvloeistof), maar als controlemiddel is het uitstekend.
‘Spirit of avant-garde’
nee de re ,trs en rd niet de rest allemaal wel
groetjes, joost
150 dollar is 115euro best duur voor zo’n metertje iemand een goedkopere oplossing?
vrgr, joost





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Klopt, maar weet je wat het kost als blijkt dat je ventilatoren niet (meer) aanslaan als de motor te heet wordt en je een brak thermoschakelaartje of bekabeling blijkt te hebben….?
Meestal betekent dat einde koppakking namelijk..
Dan liever 100 euri uitgeven en een betrouwbaar meetinstrument aan boord.
‘Spirit of avant-garde’
@pascal
heb deze besteld en zal dan de voeler in de buurt van het expansievat plaatsen lengt voeler 1.5mtr en afmeting metertje 56x25 en van 0t/m120grC dus kan ik mooi naast het digitale klokje plaatsen .
de kosten zijn het ook niet ongeveer 15euro.
vriendelijke groet,
joost
site:http://www.gastroparts.nl/zoek/?Manufacturer=&Family=441&Sector;=&Order=v&transid=1896213732&postrequest=zoek























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ben benieuwd of dit goed gaat werken, ziet er wel uit als een betaalbare en leuke optie!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Joost, op een Douvrin-blok zit een speciale opening in het thermostaathuis waar een officiële temperatuurmeter in past, wist je dat?
Hier:
Standaard zit er een afdichtplug in gedraaid, maar je kunt er dus ook een temp-zendertje in maken en wellicht dat je dat kunt aansluiten op jouw metertje?
Het wel aangesloten zendertje is overigens die van de kritieke koelwatertemp. (maar da’s dus gewoon aan/uit zeg maar)
Vlak bij het koelbolletje plaatsen kan ook, maar dat lijkt me toch altijd afwijken van de temperatuur in de cilinderkop en dat is de temperatuur die je wilt weten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@ la leo,
oke das indd handig alleen ik heb een metertje met een voeler waar vloeistof in zit net als bij een termostaat voor een koelkast,froetpan, etc .
dus dat wordt lastig. ik kan natuurlijk wel even kijken voor een metertje met een voeler die direct in het water moet .
welke maat bout zit er in het termostaathuis geschroeft?
groetjes, joost






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Phoe, dat moet ik dus even gaan uitzoeken hahaha.
Want dat huis van die foto rijdt al lang & breed weer ergens op een CX geschroefd door het land!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D