2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Evt. aanschaf CX: is dit zorgwekkende roestvorming?
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 augustus 2010 05:22 PM
  [ # 16 ]

auto lekker laten staan of alleen kopen als donor aan subfreem mag niet gelast worden (wordt wel gedaan)
als dit al verrot is dan kun je meer van dat soort plekken verwachten in je wielkasten achter voornamenlijk rechts ivm plassen etc.
vrgr, joost

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 augustus 2010 07:10 PM
  [ # 17 ]
waterman schreef:

Ja, dat is wel vrij zorgwekkend ja. Helemaal omdat je officieel hier niet aan mag lassen.

Het is niet voor niets dat de verschillende delen aan elkaar geklonken zijn en niet gelast!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 augustus 2010 07:13 PM
  [ # 18 ]

Sinds wanneer mag er aan subframe niet meer gelast worden?
Bij mij ook gedaan .
Als je goede en orginele puntlassen maar aanhoud en kops last is er niks aan de hand.
Maar als dit subframe onder zo is, is hij aan de bovenkant waar de langsligger aan de ronde buis komt wel vele malen slechter.
en daar kom je vanaf de onderkant niet bij.
(was bij mij brake ook zo, dus de body moet geligt worden.
Groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 augustus 2010 10:33 PM
  [ # 19 ]

hier een voorbeeld

Afbeelding Bijlagen
DSCN1500.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2010 01:16 AM
  [ # 20 ]
F.SvM schreef:

Sinds wanneer mag er aan subframe niet meer gelast worden?
Bij mij ook gedaan .

Hoogwaardig staal verliest zijn eigenschappen als het verhit wordt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 augustus 2010 07:28 AM
  [ # 21 ]

Hoe doet een restauratie bedrijf dat dan ???????????
Wordt daarna wel goed gekeurd door de RWD??????????
groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 augustus 2010 09:01 AM
  [ # 22 ]

De apk regels zijn vrij duidelijk, mits deugdelijk gelast zou het onder bepaalde voorwaarden mogen. De fabrikant zegt echter (terecht) dat er niet gelast mag worden aan het subframe om de door Jantje genoemde reden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 augustus 2010 09:31 AM
  [ # 23 ]

Oké (maar toch)
Groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 20 augustus 2010 11:03 AM
  [ # 24 ]
jantje1948 schreef:
F.SvM schreef:

Sinds wanneer mag er aan subframe niet meer gelast worden?
Bij mij ook gedaan .

Hoogwaardig staal verliest zijn eigenschappen als het verhit wordt.

We moeten niet gaan denken dat de liggers van een een of ander speciale hoogwaardige staalsoort is gemaakt,dat lees ik wel vaker maar waar dat vandaan komt ik weet het niet.
Ik betwijfel trouwens ook of de fabrikant dit zo verwoordt,ik denk meer dat zij zichzelf indekken tegen eventuele claims

De liggers zijn her en der in de fabriek ook al rondom gelast en gepuntlast,dus de liggers zijn gewoon gemaakt van een goede lasbare staalsoort.
En de klinknagels zitten er vlgs.mij er alleen maar in,om de torsie van de koets op te vangen.Klinknagels kunnen wat meer opvangen ten opzichte van een las

Een goed lasser weet wel raadt met deze liggers,helaas zijn er daar niet zo veel van.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 augustus 2010 11:36 AM
  [ # 25 ]
daan schreef:

We moeten niet gaan denken dat de liggers van een een of ander speciale hoogwaardige staalsoort is gemaakt,dat lees ik wel vaker maar waar dat vandaan komt ik weet het niet.

Ik neem aan dat de liggers koud gewalst zijn waardoor ze hele andere eigenschappen hebben dan een lasnaad.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 augustus 2010 11:56 AM
  [ # 26 ]

De regels zijn eerder zodanig opgesteld omdat het meetsle laswerk dat aan auto’s gedaan wordt nog steeds helaas van bedenkelijke kwaliteit is. Als op die manier aan belanrijke dragende delen gelast wordt kun je problemen verwachten. Zelf zou ik het wel aandurven om een achtersubframe te restaureren. Conform het origineel vanzelfsprekend.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 augustus 2010 12:26 PM
  [ # 27 ]

Dat dacht ik ook .
De Klinknagels zijn echter aangebracht om het productieproces te versnellen
En als je goed kijkt zijn de linker en de rechter langsligger het zelfde.En passen aan de zijkanten
ook niet mooi dus lassen geen optie.
Dit is ook gedaan om bij aanrij schade van achter,zij of voor het gedeeltelijke subframe te vervangen
Dit is dan makkelijk klinknagels los,nieuw gedeelte er in en met de bijgeleverde m6 boutjes weer vast zetten.
Groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 20 augustus 2010 01:07 PM
  [ # 28 ]
Ree schreef:
daan schreef:

We moeten niet gaan denken dat de liggers van een een of ander speciale hoogwaardige staalsoort is gemaakt,dat lees ik wel vaker maar waar dat vandaan komt ik weet het niet.

Ik neem aan dat de liggers koud gewalst zijn waardoor ze hele andere eigenschappen hebben dan een lasnaad.

Koud of warm gewalst of geperst staalplaat het maakt niet uit een lasnaad zal nooit dezelfde eigenschappen hebben als het moedermateriaal,terhoogte van de las zal er altijd een structuurverandering optreden

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 20 augustus 2010 01:14 PM
  [ # 29 ]
F.SvM schreef:

Dat dacht ik ook .
En als je goed kijkt zijn de linker en de rechter langsligger het zelfde.En passen aan de zijkanten
ook niet mooi dus lassen geen optie.
Groet frank

Als je weet waar je moet beginnen en moet eindigen is lassen zeker een optie,maar je moet het wel weten.
Zelf heb ik meerdere malen achtersubframe’s gerestaureerd en allemaal zonder problemen,maar idd.het is altijd veel werk.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 augustus 2010 02:59 PM
  [ # 30 ]

kijk maar hier
Groet frank

Afbeelding Bijlagen
DSCN1495.jpgDSCN1498.jpgDSCN1463.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook