hallo,
kan iemand mij vertellen waarom de deuren zijn niet goed dicht lamjes het niet doen(naast km teller links ) 4x deur 1x achterklep ,,rood.
zijn de lampjes in mijn dashboard defect of moet ik ergens anders zoeken??
groetjes, joost

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij elke deur zit een pin, deze voelt of de deur open is of niet. Dit wil nog wel eens gaan roesten of oxideren waardoor er geen goed contact meer gemaakt wordt.
Het zou natuurlijk ook aan de lampjes kunnen liggen, wellicht dat een vorige eigenaar het niet belangrijk vond om deze lampjes te vervangen of heeft ze voor een belangrijker lampje eruit gehaald.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De sluitmechanismes aan de deuren er even afhalen zit met drie imbus vast kun je eerst kijken of er wel draadjes aanzitten vaak zijn die er al af.Was bij mij ook.
kun je meteen even kijken als je de draadjes aan elkaar doet of het lampje dan wel brand.
Dit kun je doen door in beide even een naald te doen en dan tegen elkaar houden.
Gebeurd er niks dan zit er in de deur een stekker ter hoogte van de achterkant van de armleuning,
Hier kun je even een draadje in stoppen.kijken of hij het dan doet.
En als laatste zit er een stekker achter of onder je rolgordel.in de B stijl.daarna gaat de kabel naar handrem (middenconsole)en dan naar voren naar het lampje.
succes groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
dank je frank en arjan ik ga van het weekend eens alles nazien.
vriendelijke groet, joost
vandaag toch even op zoek gegaan maar niets gevonden nu ook even een folder van de cx uit 87 nagezien en daar las ik dat alle modellen die optie er op hebben zitten standaard behalve de RE en RD.
dus helaas niet op mijn RE.
GR, JOOST
helaas, de RE is inderdaad erg karig op dat vlak.
Eén groot voordeel: wat er niet opzit, kan ook niet kapot.
Doet je plafonnière het wel als de deur open gaat?
Dat was bij mij een puntje, maar met 2 nieuwe schakelaartjes was dat opgelost.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mijn deuren-open-lampjes doen het na veel pielen met de lampjes nu allevier. Mijn plafonniere doet het echter alleen als het linker voorportier opengaat. Gelet op de eerdere bedradingsellende in mijn break zal het in mijn geval wel daaraan liggen. Of kan dat ook worden veroorzaakt door een gare schakelaar? Een beetje irritant maar, gelukkig.
Trouwens: hebben de achterklep en motorkap ook zo’n waarschuwingslampje?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
moderator: nogmaals, geen berichten schrijven met hoofdletters. Deze berichten zullen worden verwijderd!
[MOD] GEWIST! berichten in louter hoofdletters zijn niet toegestaan![/mod]

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het blijft lastig.
Maar de waarschuwingslampjes en het inschakelen van de plafonniere werken dus onafhankelijk van elkaar?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
okee zal capsl uit zetten.
vrgr, joost
achterklep en motorkap hebben ook signaleringslamjes in dashboard als ze niet goed dicht zijn.
vrgr, joost
ik denk dat ze onafhankelijk van elkaar werken maar kan dat niet onderzoeken in mijn re zit die optie niet.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
@ Mulder:
meestal gare schakelaar, even schoonmaken.
wel voorzichtig losmaken / naar buiten halen nadat je die hebt losgemaakt (schroefje).
ander deur schakelaartje pik je zo op, via de cx club of cx-basis. of wellicht universeel bij de Brezan of op de sloop ??
motorkap heeft zwarte plastic schakelaar links van de motorkap vergrendeling vooraan, die omhoog steekt. zal ook minder goed contact maken.
@ Joost.
je caps lock staat weer aan
heb je al een eigen draadje met info/foto over je schone 2.0RE ? altijd leuk !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waar zat het probleem met de deur lampjes.in de bekabeling of in het dashbord,
Ben wel benieuwd.
groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.