3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Citroën 2CV6 Club 1987 - La Belle Bleue
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 20 augustus 2010 03:04 PM
  [ # 31 ]

Zo.. ondertussen al weer een week terug in Nederland. Wegens niet meewerkend internet heb ik hier nog geen update kunnen geven. Gelukkig werkt het nu weer wat beter dus hier komt het Wink

Echt een topvakantie achter de rug! Het leek me van jong af aan al leuk om eens met een Eend naar Frankrijk te gaan en dat was het ook zeker! Echt helemaal geweldig. Van tevoren had iedereen die wist van onze reis zijn twijfels over het slagen van de vakantie. Dat had vooral betrekking op de betrouwbaarheid van de 2CV. Iedereen is nu ook zeer verbaasd als ik vertel dat we helemaal geen problemen hebben gehad. La belle Bleue is echt een top auto! knuffel

In totaal hebben we 4471 kilometers gereden en bijna 300 liter benzine verbruikt. Gemiddeld reed ze dus 1:15. Niet echt zuinig, maar als je bedenkt dat ze ons en alle bagage zonder problemen 1500 meter omhoog over de bergen in de Ardeche heeft getrokken vind ik het erg knap van haar. Ook dat ze op de snelweg, helemaal volgepakt, de 116 nog haalde! In het instructieboekje staat een opgegeven topsnelheid van ong. 115 km/h. Volgens mij halen lang niet alle auto’s van 23 jaar hun topsnelheid nog.

De enige probleempjes die we hebben gehad waren: een achterlichtje wat het in Nederland al niet goed meer deed en het in Frankrijk helemaal voor gezien hield, een ruitenwisser die voor de zoveelste keer afbrak en een spatlap die lekker meewaaide in de wind omdat er een moertje vanaf gevallen was. Verder helemaal niets. Elke keer startte ze weer perfect. Zelfs met warme moter nooit problemen gehad. Eén keer toen het ‘s nachts geregend had duurde het starten wat langer, maar daarna ging het gewoon weer perfect.
Helaas blijkt de Eend niet echt waterdicht te zijn. Een paar keer gehad dat het water aan diverse kanten uit het dashboard kwam. Waarschijnlijk is de voorruitstijl erg roestig onder het rubber. Vanaf die plek kwam het water vooral naarbinnen. Op de terugweg naar Nederland reden we in Belgie een grote grijze wolk in. Niet veel later was de snelweg één natte bende en kregen wij natte voeten. Filmpje, op de snelweg in Belgie
Wat me iedere keer wel weer verbaasd is dat de voorruitontwaseming van de Eend zo goed werkt. Alles was helemaal beslagen, zelfs als passagier zag je niets voor je, maar het stuk ruit voor de bestuurder blijft mooi schoon!

Op de heenreis zijn we bij Leusden de snelweg opgegaan en zijn daar tot de Frans / Belgische grens op gebleven. In Frankrijk zijn we er vanaf gegaan en zijn toen alleen over de N-wegen gaan rijden. Ook op de snelweg doet de Eend het perfect, maar de n-wegen zijn toch leuker om te rijden. En op die manier zie je nog eens wat van Frankrijk. In grote lijnen ging de reis van Parijs, langs St. Marien naar de Middellandse Zee. Daarna richting het westen naar de Atlantische Oceaan. Boven Bordeaux bij de kust uitgekomen. Daarna via de Vendée weer verder naarboven. Bretagne overgeslagen en langs Rennes naar Normandie gereden. Daar veel regen gehad, dus maar weer snel richting Nederland vertrokken.

Link naar de map met foto’s van de Eend in Frankrijk

Hier een paar foto’s van La belle Bleue in haar geboorteland:

In St. Marien

Heel praktisch, zo’n Eend!

Lavendel!

Middellandse Zee

Hoog in de Ardeche

Ideaal met uitpakken, deuren die je er in één wip uit haalt!

Op de camping

Zonnebloemen!

Onderweg nog kilometerstand 44.444 gehaald!

Hier nog een filmpje: Zandweggetje met de Eend

Al met al was het dus een geweldige vakantie! 3 weken zijn echt zo voorbij als je lekker met de Eend in Frankrijk bent. Ik kan nu in ieder geval iedereen die wel met de Eend wil maar nog twijfelt aanraden om het te gaan doen. Ik vond het echt super!

Hulde aan de 2CV! ..en in het bijzonder La belle Bleue gooi

Mijn Citroën BX 15 RE

Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  

MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1803

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 20 augustus 2010 03:27 PM
  [ # 32 ]

Klinkt helemaal fantastisch! Moet ik ook echt eens gedaan hebben. Very Happy

Profiel  

rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 356

Gepost: 20 augustus 2010 03:52 PM
  [ # 33 ]

Is idd erg lekker met de eend op vakantie, zelf ook jaren gedaan (10 jr ofzo) ook nooit problemen (op een paar kleine dingetjes na) gehad. dit jaar voor t eerst met de CX, tja, nog nooit zoveel problemen gehad met de auto (viel achteraf ook wel mee) maar met de eend op vakantie is toch weer heeel anders!

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  

Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 20 augustus 2010 08:36 PM
  [ # 34 ]

Mooi mannen! Jullie zijn klaar voor t rallyrijden;)

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

Gepost: 29 augustus 2010 12:53 AM
  [ # 35 ]
graddus schreef:
VivéLaDeuche schreef:

Komende zomer moet deze 2cv het vakantievervoer naar Frankrijk gaan worden. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk over de RN wegen te rijden. Gezien de fransen soms nogal makkelijk zijn met hun Déviation borden lijkt een tomtom me wel fijn. Maar daarvoor moet de er wel een 12V aansluiting aanwezig zijn. Is dat makkelijk in te bouwen?
Heeft er verder nog iemand tips voor een vakantie met 2cv?

Laat die TT toch voor wat ie is en koop zo’n grote gele Michelinatlas. Dan kun je zelf heel eenvoudig de mooiste weggetjes uitkiezen. Vergeet niet dat de meeste RN wegen ondertussen ook vierbaanswegen zijn geworden en aldus weinig meer van hun charme hebben overgehouden. Met zo’n atlas kun je goed zien welke routes mooi zijn en ook nog eens allerlei mooie alternatieven zoeken via de D en C wegen. Zo doen wij het al jaren met veel plezier en tot groot genoegen. Je moet gewoon niet op willen schieten, maar dat kan ook de bedoeling niet zijn als je lekker met de eend gaat.

Ik persoonlijk vind een tom tom in combinatie met de michelinatlas de beste oplossing. en de tom tom beschikt over zo’n heerlijke functie om de maximum snelheid in te stellen. gewoon op 80 (was bij mij ook wel nodig met een karretje achter de eend) in stellen en kijken met welke route die komt. en echt, de tom tom stuurt je over de meest fantastische kleine weggetjes. zie: http://s19.photobucket.com/albums/b190/dyanemaniac/?action=view&current=bergwegkort.mp4
ook is de tomtom heel handig om te bepalen of via de peage je nu echt tijd scheelt of niet. jazeker je bent op vakantie, maar ik doe in ca 3 weken 6 campings aan aan met een gemiddelde tussenafstand van 300km (ca 4,5 uur rijden) en dan wil ik iig wel een beetje vlot gaan zodat ik ook nog tijd heb om ‘s ochtends uit te slapen en op een christelijke tijd de tent weer heb staan. (laat staan voor de heen en met name de terugreis:890km) voor de uitstapjes is de michelinatlas zeer geschikt.

btw, zo’n tom is ook heel handig als je zoals ik op ethanol rijdt. hup alle e85 stations er in en tuffen maar. die vind je niet hoor met de michelinatlas.

edit, was een beetje enthousiast met reageren, zie dat dit een beetje mosterd na de maaltijd is

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 31 augustus 2010 08:13 PM
  [ # 36 ]

Heb nu pas eraan gedacht om het verslag te lezen, maar wat gaaf zeg! Moet een fantastische vakantie zijn, lekker rondrijden met een 2CV door Frankrijk en helemaal doen waar je zelf zin in hebt Very Happy Gave foto’s en filmpjes ook, alleen jammer van die lekkage. Komt zoiets veel voor bij een 2CV?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- C1 Selection 5drs
Gepost: 01 september 2010 09:24 PM
  [ # 37 ]

Inderdaad, een TomTom en Michelingids o.i.d. is een geweldige combinatie! Ben er deze vakantie wel achter gekomen wat een geniale uitvinding zo’n TomTom eigenlijk is! Echt ideaal!
Leuk filmpje trouwens! Erg bekend gezicht Smile Wij hebben ook elke keer 3 à 4 uur gereden en daarna alles weer opgezet op de camping. Op die manier is het echt prima te doen. Ik had in ieder geval niets te klagen.

Het was inderdaad een fantastische vakantie! Leukste vakantie ooit! Eindelijk de jeugddroom van ‘met een Eend naar Frankrijk’ waar kunnen maken. En ja, als er één leuke auto is om mee door Frankrijk te rijden, is het wel de 2CV! Volgens mij komt de lekkage wel vaak voor ja. Bij ons is ligt het waarschijnlijk aan de best wel roestige voorruitstijl. Zie je aan de buitenkant erg weinig van, maar je kan het raamrubber maar beter niet optillen. Daar wordt je denk ik niet echt blij van Wink Ik denk eigenlijk dat het best lastig is om een 2CV te vinden die geheel lekvrij is. Er zijn overal wel gaatjes en hoekje waar het water naarbinnen kan komen. Maarja, met een paar handdoeken aan boord wordt je niet eens zo heel nat Mr. Green

Vandaag nog even boodschappen wezen doen met de Eend. Ben benieuwd of er nog wat mooie dagen komen en er nog veel gereden zal worden met de Eend. Maarja, daarna nog eens lekker wassen en dan mag ze een wintertje uitrusten van een drukke zomer!

Mijn Citroën BX 15 RE

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

Gepost: 01 september 2010 11:29 PM
  [ # 38 ]
VivéLaDeuche schreef:

Het was inderdaad een fantastische vakantie! Leukste vakantie ooit! Eindelijk de jeugddroom van ‘met een Eend naar Frankrijk’ waar kunnen maken. En ja, als er één leuke auto is om mee door Frankrijk te rijden, is het wel de 2CV!

ik lees dit en bedenk me dat ik nog nooit anders op vakantie ben geweest Smile (buiten de stedentrips naar vnl berlijn met de trein) okay, eend, dyane en acadiane als “eend” gerekend. het lijkt me zo saai in een burgerbak…. bleh

Profiel  

roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 257

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 02 september 2010 01:49 PM
  [ # 39 ]

Heb je al gedacht aan lekkage door de ruitenwisserasjes?
Een mooie goedkope oplossing is om er een Grolsch rubbertje van een Grolsch beugelfles tussen te plaatsen.

C’est le Nooord!!!

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 september 2010 10:01 PM
  [ # 40 ]

Het was inderdaad een ge-wel-dige vakantie! De Eend heeft het ook gewoon super gedaan. Zo leuk, allemaal vrij recente auto’s met alarmlichten en gevarendriehoek langs de weg, een Caddy op de camping die het niet meer deed.. En wij gingen maar door! Heel soms was het wel een beetje af zien, vooral in de bergen van de Ardèche. De Eend moest hard werken, en dat begon op een gegeven moment een beetje zeer te doen aan de oren. Ook als het regende was het even af zien, je werd binnen ook behoorlijk nat zeg maar.

De reacties waren ook altijd erg leuk. Vooral toen we in het zuiden waren. “Hier helemaal, met een Eend?!” “Ja zeker!” cool smirk
Of in Avignon.. Daar werden we gewoon uitgelachen door een vrouw. Ze had volgens mij wel aan de verdovende middelen gezeten, maar ze stak over voor de Eend, ging stil staan, wees naar ons, en schoot opeens heel hard in de lach. Liep een rondje om de Eend, nog steeds hard lachend, en naar d’r voorhoofd wijzend.. Ach, ieder z´n ding. Maar al met al echt super, zou het zeker weten zo weer doen!

Ook enkele foto’s van mijn kant.

Het vertrek:

Wat sfeerfoto’s:

Zo zaten we iedere avond, aan de rode wijn of Penaché, met stokbrood en kruidenkaas. Onder het genot daarvan ons dagboek aan het bijwerken:

En ons eerste weekend zaten we in Parijs. Daar natuurlijk een Alpinopet gekocht, en zodra we in de 2CV zaten, hadden we die opgezet. Wink

Onderweg naar huis nog zo’n ongelooflijke regenbui gehad in België, dat we echt handdoeken neer moesten leggen om het water op te vangen. De snelweg stond blank, en het reed echt stapvoets want je zag bijna niks meer. Het water kwam onder de deuren deur, onder de voorruit, langs de deuren, en op een gegeven moment liep er een straal water langs het gaspedaal naar binnen.. Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 september 2010 11:11 PM
  [ # 41 ]

Leuk! Ach, mensen lachen al sinds 1948 om die lelijke eend…maar die sceptici weten niet wat ze misten. Maar het kan nog gekker hoor.
Zo reisden wij in een mooie zomer helemaal per eend naar de Noordkaap tussen alle burgerlijke volks wagens en Dethkleffers in, om helemaal aan ‘t end bij de slagboom tussen 2 Tsjechische Trabbi’s terecht te komen. Beetje nostalgie, door al jullie leuke foto’s!

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 09 september 2010 12:26 AM
  [ # 42 ]

Ik vind mooi jongens cool smirk

Profiel  

Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 09 september 2010 09:47 AM
  [ # 43 ]

Gaaf! Mooie foto’s, vooral die bij die blauwe hekken. Is die koepeltent van jullie? Daar past de eend bijna in… Wink

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- C1 Selection 5drs
Gepost: 12 april 2011 12:17 AM
  [ # 44 ]

Al weer een hele tijd geleden dat er iets verteld is over de 2cv.
Inmiddels is ze de 24 jaar al weer gepasseerd en is ze zonder problemen door de APK gekomen.
Elke keer zijn ze weer enthousiast over het Eendje!

Nu het weer vaak mooi weer is wordt ze regelmatig gebruikt voor toerritjes. Elke keer weer super leuk om in de 2cv te rijden! Very Happy

De vakantieplannen zijn ook weer gemaakt! De vorige vakantie beviel erg goed, dus Timo en ik gaan La Belle Bleue weer als vakantievervoer naar Frankrijk gebruiken!  Cool
Deze keer alleen niet zoveel rijden, maar wat langer op een plek blijven staan. De vorige keer was het vooral rijden, slapen, ontbijten en weer rijden. Daardoor misten we de leuke franse markten en dat soort dingen. Deze keer meer tijd nemen om de omgeving te bekijken.

Hier nog een paar foto’s van de 2cv.

Mijn Citroën BX 15 RE

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5472

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 april 2011 12:24 AM
  [ # 45 ]

Vraag:

Wat is de productiedatum van deze eend?

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook