Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik heb een andere voordeur in mijn Ami 8 gemonteerd, maar bij deze deur blijft bij het omlaag draaien de ruit hangen in de geleidde rails. Als je de ruit iets forceert, krijg je hem wel naar beneden. Bij het omhoog draaien zijn er geen haperingen.
Is dit te verhelpen?
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
ja hoor
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Misschien moet je je vraag even herformuleren naar ‘Hoe is dit te verhelpen?’ om wat nuttiger antwoorden te krijgen.
@Evan: Droogkloot…
Smeren van het mechanisme en met wat spray de geleiderubbers. Dan ben je er waarschijnlijk al.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik zou zeggen haal in elk geval de binnenbekleding er eens af. Armsteun losschroeven, met een al dan niet kromme vogelbek-tang of priem het pennetje uit de raamzwengel, dan kan het paneel eraf. Zit rondom met kunststof en metalen klemmetjes in de deur, dus wees voorzichtig. Ik gebruik bij voorkeur een platte houten spatel om de druk zo breed mogelijk te verdelen. Zo verkras je niks, en voorkom je kreukels in het paneel. Zit de binnen-folie goed op z’n plek?
Ik hoop dat de rails tot onder toe in orde zijn, niet half weggeroest bijvoorbeeld, en goed op het plaatwerk verankerd. Als je dan de raamzwengel erop zet kun je makkelijk volgen waar het probleem zit. Mogelijkheden: kapotte rail(s), plaatje(s) met geleidekogels los of krom, te weinig smering of mankement aan de overbrenging van de zwengel. De boel zit uiterst simpel in elkaar, dus veel meer mogelijkheden zijn er niet. Succes, groet, spijker5.
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
We hebben net een van de geleiders van de ruit anders afgesteld en nu glijd hij al beter naar beneden. Verder wat spuitvet op de scharnieren gedaan.
Geleiders waren nog niet weggeroest gelukkig, alleen zit aan een zijde het rubber los en is het gebroken, maar door de nieuwe afstelling glijd hij er toch doorheen.
Ik hoefde gelukkig niet alles te demonteren, want dat schijnt een K@T klusje te zijn.
Bedankt voor de reacties.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
smeren
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Welke spray kan ik het beste op de geleidde rubbers van de ruit spuiten? siliconen?