Ow, hmmm, da’s weer niet zo positief dan…
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan ook overwegen een Xsara break op benzine te kopen met een lage km stand en daar zelf LPG in te laten bouwen. Zo heb ik het ook gedaan.
Het voordeel is dan dat je 3 jaar garantie op de installatie krijgt en een modernere installatie heb, die hopelijk minder storingsgevoelig is.
Ik weet niet of die breaks die je nu gezien heb onderbouw hadden of niet?
Toen ik aan het zoeken was zag ik maar weinig Xsara’s met onderbouw, dat werd toen nog niet zoveel gedaan.
In een coupé zoals ik heb dan is onderbouw eigenlijk wel een vereiste, anders heb je helemaal geen ruimte meer over in de kofferbak
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
In mijn coupé heb ik wel inbouw, scheelt inderdaad wel veel kofferbakruimte maar toch kon ik wel veel in de auto kwijt voor de vakantie. Heb dan (nog) geen kinderen, dus dat scheelt natuurlijk wel.
Doordat het een grotere tank is dan onderbouw heb ik wel een grotere actieradius
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat is wel weer het voordeel, hoeveel kan je rijden op 1 tank?
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Het is een 50 liter tank, 80% gevuld kan ik iets van 460-480km rijden. Standaard houd ik de 400km aan. Voor het gemak en om te voorkomen dat ik de pomp extra belast bij het aanzuigen van (veel) lucht.
Tegenwoordig kan ik hem wel 100% vullen, maar dat doe ik alleen als ik na het tanken een eind moet rijden. Theoretisch gezien zou ik dan de 550km moeten halen (1 op 11). Ik zou wel 1 op 12 kunnen rijden als het moet.
Ontopic: Mijn pa heeft onder zijn break een AG installatie hangen. Zijn convertor was niet lang geleden stuk, maar die heeft hij wel kunnen vervangen. Al ben ik niet zo technisch, misschien is dat een universeel onderdeel? Heb wel gehoord dat je een aantal onderdelen beter niet stuk kunt hebben van een AG installatie.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat de AG onderdelen ook nog wel te krijgen zijn, want ik denk dat het overgenomen is door een ander. Maar dit is alleen maar een aanname van mij
Bij de oudere AG installaties schijnt het moeilijk te zijn om injectoren te krijgen, volgens mij zijn dat dan systemen van zo’n 10 jaar geleden. Voor de jongere installaties(reken ik de mijne ook onder 2005) zijn de onderdelen geen probleem, @Arjan op mijn papieren staat AG Teleflex. Later is dit Teleflex GFI geworden; AG bestaat nu dus niet meer en is in deze firma opgegaan:
http://www.gficontrolsystems.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=28&lang=nl
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Weet iemand hoe ik het beste de achter lagers + vering kan testen? Bij de proefrit zagen ze er netjes uit en hoorde ik geen gekke dingen, nog andere manieren, op de brug en los laten hangen oid?
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
@Pope en inmiddels een break aangeschaft? zag dat je tweede link nu ook niet meer werkt.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Jep, de tweede is inderdaad vandaag aangeschaft, een stuk van de prijs af gekregen, werd 3000, met nieuwe APK. Hij wordt binnenkort afgeleverd , Als ik hem heb zal ik wel ff wat foto’s enz plaatsen. Iedereen bedankt voor de nuttige commenteraren!
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gefeliciteerd