Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gisteren moest ik in een straatje verderop zijn en kwam ik 2 BX’en (Break en een TZI) tegen die ik nog nooit in Emmen gezien had. Waarschijnlijk zelfde eigenaar want ze stonden praktisch naast elkaar:
Beter kon niet, stond al tegen de muur aan…
In Erica (vlakbij Emmen) staan al jaren minstens 5 BX’en op de oprijlaan. De collectie BX’en verschilt ook iedere keer weer. Nu staan er weer een paar ‘nieuwe’ met onder andere een mooie palais!
De andere 5 waaronder 2 x BX Break, een Cannes, een Deauville, een 14TE en een Xantia….
En tot mijn verbazing gistermiddag op de parkeerplaats bij ons voor ‘t huis.. een 16TZI
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
XBXG schreef:Ik kom net terug van de supermarkt en had de ingeving om eens mijn camera mee te nemen, ondanks dat het maar 5 minuten lopen is.
Gelukkig maar, want ik zag naast de supermarkt deze mooie originele GTI uit 1989 staan.
Vanmiddag kwamen we elkaar tegen in Wieringerwaard. De eerste BX die ik al rijdende in mijn eigen BX tegengekomen ben. Uiteraard naar elkaar gezwaaid.
Ondertussen al heel vertrouwd met de Brix, alsof ik de wagen alweer jaren heb.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
woutersmits schreef:Gais schreef:Gespot op een spot:
Grappig, sta ik in gent in een kledingwinkeltje, raak ik aan de praat over alle alfameuk die ze hebben, noem ik m’n BX zeggen ze “oo, ken je Wouter Bregman?”
It’s a small world.
Dat moet dan wel de eigenaresse van die Novanta zijn, want die woont in Gent.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Die spot van Punaxio,
De XX-93-XS heeft jaren in hulst te koop gestaan. Ik heb toen nog eens serieus gekeken ernaar. Is er 1 met automatische choke. Leidingen etc waren wat roest. Viel op omdat mijn oude 16v er naast stond geparkeerd. Dit is de foto van toen in Hulst;
Verder zojuist in oostburg op de nachtmarkt een chiq gespot. DB-TV-45
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:woutersmits schreef:Gais schreef:Gespot op een spot:
Grappig, sta ik in gent in een kledingwinkeltje, raak ik aan de praat over alle alfameuk die ze hebben, noem ik m’n BX zeggen ze “oo, ken je Wouter Bregman?”
It’s a small world.
Dat moet dan wel de eigenaresse van die Novanta zijn, want die woont in Gent.
Dit is hun auto idd. Leuke lui ook.
Vanmiddag in Amsterdam: een bruine BX 14 RE uit Frankrijk in een typische Franse staat…
Verderop stond nog deze Chic.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Punaxio schreef:Gisteren moest ik in een straatje verderop zijn en kwam ik 2 BX’en (Break en een TZI) tegen die ik nog nooit in Emmen gezien had. Waarschijnlijk zelfde eigenaar want ze stonden praktisch naast elkaar:
Beter kon niet, stond al tegen de muur aan…In Erica (vlakbij Emmen) staan al jaren minstens 5 BX’en op de oprijlaan. De collectie BX’en verschilt ook iedere keer weer. Nu staan er weer een paar ‘nieuwe’ met onder andere een mooie palais!
De andere 5 waaronder 2 x BX Break, een Cannes, een Deauville, een 14TE en een Xantia….En tot mijn verbazing gistermiddag op de parkeerplaats bij ons voor ‘t huis.. een 16TZI
zo, jij bent goed in spotten! Heb ze nog niet gezien… Ik zie alleen maar grijze deauvilles (laatst nog een walmende stuiterende bij het station in Emmen)
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Begin augustus in Normandië, Frankrijk.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
wat is een basis velg toch gaaf ipv plastic schotels..
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
halfgaar schreef:wat is een basis velg toch gaaf ipv plastic schotels..
Behalve ‘eierdoppen’ met zwarte eitjes en TZx-doppen, die ook wel een behoorlijke cool-factor hebben. Maar inderdaad, basisvelgen zijn niet verkeerd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
halfgaar schreef:
zo, jij bent goed in spotten! Heb ze nog niet gezien… Ik zie alleen maar grijze deauvilles (laatst nog een walmende stuiterende bij het station in Emmen)
Rijd maar is op een normale dag vanaf de brinkenweg richting station Bargeres na 18.00 uur. Paar meter vóór het station staat altijd mijn BX geparkeerd als ik uit werk kom.
Die grijze Deauvilles zie ik ook regelmatig, vooral in Barger Oosterveld zie ik continu dezelfde rijden met een oudere man er in.
Weet verder niet in welke straat je woont? Aan je foto’s te zien gokte ik wel Bargeres. De foto’s van de groene TZI en de Break zijn gemaakt in de Rolderbrink.
En kan het kloppen dat wij elkaar is zijn tegengekomen op de rondweg? Paar week geleden, ik reed nog in mijn Citroën AX, groette ik nog een rode BX Break. Was jij dat?
Huidige Citroëns:
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gisteren bij het startpunt van een rit van afdeling midden van de TAN, op het Kloosterlaantje in Driebergen, zag ik ineens een rode BX 1.9 TZI break uit ‘91 wegrijden. Ik had hem niet aan zien komen en niet zien staan, maar het leek wel alsof hij even was komen kijken naar de Tractions. De staat leek ook goed, zal dus wel een liefhebber zijn. Kenteken is DF-LD-26. Bekend?
Punaxio schreef:halfgaar schreef:
Rijd maar is op een normale dag vanaf de brinkenweg richting station Bargeres na 18.00 uur. Paar meter vóór het station staat altijd mijn BX geparkeerd als ik uit werk kom.
Die grijze Deauvilles zie ik ook regelmatig, vooral in Barger Oosterveld zie ik continu dezelfde rijden met een oudere man er in.
Weet verder niet in welke straat je woont? Aan je foto’s te zien gokte ik wel Bargeres. De foto’s van de groene TZI en de Break zijn gemaakt in de Rolderbrink.
En kan het kloppen dat wij elkaar is zijn tegengekomen op de rondweg? Paar week geleden, ik reed nog in mijn Citroën AX, groette ik nog een rode BX Break. Was jij dat?
Ik woon in Emmerhout. O sorry ik heb je niet gezien ik let eiegenlijk alleen op bx-en Misschien dat ik je nu een keertje zie!
Als die ‘ole’ grieze stuitert en walmt dan heb ik dat exemplaar ook een keer gezien. Kijk maar eens in mijn album http://www.mijnalbum.nl/Album=VEIXBLBR
Kalm an en rapn beetje!
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Emmerhout.. PB me je adres is als je wilt. Kan ik jouw break ff spotten
Die grijze reed laatst voor me in Angelslo, helaas reed ik met een Renault Scenic van de zaak dus kon deze persoon geen BXliefhebber in mij herkennen.
Huidige Citroëns:
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Ja hier de man van de rode bx break
Was even wezen kijken waar al die Tractions heen gingen, zoiets zie je niet
elke dag voorbij je huis komen
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000