1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
geratel na het op drukzetten van de vering
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 06 augustus 2010 06:05 PM

Sinds kort heb ik een ratelend geluid, aan de linkerzijde van mijn dashboard als ik de motor heb gestart en het veersysteem zich heeft opgepompt.
Zit er onder de bijvultank voor de LHM olie nog een soort motortje wat het euvel zou kunnen zijn?.

Joop.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 20 augustus 2010 05:43 PM
  [ # 1 ]

Het geratel wordt erger, heeft niemand een idéé?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 augustus 2010 06:11 PM
  [ # 2 ]

De HD pomp is misschien versleten of de voorraadbol plat.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 augustus 2010 03:57 AM
  [ # 3 ]

Onder het LHM vat zit de versnellingsbak, een druklager dat aan het overlijden is, kan gaan ratelen. Is het geluid weg als je de koppeling in trapt en ingetrapt houd?

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 21 augustus 2010 01:06 PM
  [ # 4 ]

Als ik de koppeling ingetrapt houd dan blijft het geratel, dus geen druklager.
Het geluid komt echt van de linkerzijde van het dashboard, terhoogte van de speaker(tweeter), ik heb al onder het afdekkapje van de speaker gekeken, maar niets kunnen ontdekken.

En aangezien het geluid van de linkerzijde komt, lijkt het mij niet de HD-pomp want deze zit volgens mij aan kant van het rechter voorwiel.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 21 augustus 2010 01:22 PM
  [ # 5 ]

Is het niet een relais? Er zit natuurlijk genoeg bij de zekeringkast.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 21 augustus 2010 01:37 PM
  [ # 6 ]

Dat zou best wel eens kunnen.
Vorige week naar de Ardennen geweest, onderweg daar naartoe werkten opeens de richtingaanwijzers niet meer, bij het aanzetten, zowel links als rechts, viel de radio uit en begon het dynamolampje te knipperen.

Wellicht is het een relais.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 21 augustus 2010 04:30 PM
  [ # 7 ]

Ik zou dan eens gaan kijken. Je kunt voelen welke het is, miss gewoon slecht contact of een rot relais.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 augustus 2010 08:38 PM
  [ # 8 ]
Joop 49 schreef:

Dat zou best wel eens kunnen.
Vorige week naar de Ardennen geweest, onderweg daar naartoe werkten opeens de richtingaanwijzers niet meer, bij het aanzetten, zowel links als rechts, viel de radio uit en begon het dynamolampje te knipperen.

Wellicht is het een relais.

Dit heb ik ook gehad met mijn vorige Xantia-1b, bleek een slechte verbinding van de accuklemmen en de massakabel naar de bak.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 21 augustus 2010 09:50 PM
  [ # 9 ]

De accuklemmen heb ik kort geleden nog opgeschuurd en schoon gemaakt en de polen naar beneden geslagen waardoor de klemmen uitzetten en beter contact maken met de polen.

De massakabel naar de bak, waar zit deze?

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 21 augustus 2010 11:28 PM
  [ # 10 ]

volg de dikke kabel van de min van je accu, kom je vanzelf bij je bak uit.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 21 augustus 2010 11:34 PM
  [ # 11 ]

Ik zal morgen, het is nu een beetje te donker, deze massakabel eens na kijken.

Joop.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 22 augustus 2010 01:04 AM
  [ # 12 ]

Check ook even de overige massa kabels die naar het chassis lopen, kan geen kwaad.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 22 augustus 2010 02:26 PM
  [ # 13 ]

Ik heb de massakabel nagekeken en waar de kabel op de nippel is samengeknepen, zat wat corrosie.
Dat heb ik zo goed mogelijk verwijderd door een beetje het samengeknepen gedeelte open te maken met een schroevendraaier en met een klein staalborsteltje zoveel mogelijk verwijderd en ingespoten met WD40.

De overige massapunten zagen er nog goed uit.
En nu maar hopen dat dit het euvel is geweest.

Joop.

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 03 september 2010 02:15 PM
  [ # 14 ]

Zeker omdat je beschrijft dat de knipperlichten niet meer werkten zou ik DAAR zoeken.. of te wel de stuurbediening van je knipperlichten is wat gammel,
Die ratel had ik af en toe ook bij de ZX, en daa weet ik dat hetvaker voor komt en zit in de schakelaar op je stuur

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 03 september 2010 11:52 PM
  [ # 15 ]

Daar heb ik inderdaad ook soms last van, als ik de richtingaanwijzer naar links gebruik.
Maar dat is het niet.

Het is puur wanneer het veersysteem zich heeft opgepomp, gaat er links bij het dashboard, ter hoogte van de speaker, ratelen. Geef ik een klein beetje gas dan is het weg, gas los geratel terug.

Is de motor warm, dan hoor ik het geratel bij wat hogere toeren.

Joop.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook