2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Gti turbo liep slecht UPDATE
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10409
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 augustus 2010 08:06 PM
  [ # 16 ]

Ik heb geen cx meer, maar als je op de display reële waarden ziet voor de koelwatertemperatuur zullen de stekkers wel op de goede sensors zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 augustus 2010 08:09 PM
  [ # 17 ]

Ik neem aan dat iemand al duidelijk heeft gemaakt dat de koelwatertemp sensor voor de injectiecomputer een andere is dan die voor het display? Oftewel, dashboard kan reele waarde geven, maar de injectiecomputer kan een verkeerde waarde krijgen… De belangrijke voor de injectiecomputer is op de achterkant van de kop, helemaal aan de rechterkant (bijrijderszijde).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10409
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 augustus 2010 08:25 PM
  [ # 18 ]

Ik denk dat als de stekkers verwisseld zijn, en de display-sensor dus 5kohm is in plaats van 2,2 kohm, je geen reële temperatuur op je display krijgt. Die zal dan iets aangeven wat veel te laag is!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 21 augustus 2010 09:03 PM
  [ # 19 ]

Bij mij zit in elk geval onder jouw witte stekker (die je losgekoppelt ziet op jouw foto) ook een blauwe. Hopelijk heb je hier wat aan.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 augustus 2010 10:28 PM
  [ # 20 ]

Daar heb ik zeker wat aan. Ik zit dus wel naar de goede steker te kijken (Sans-pareil) en hij heeft ook de goede kleur en waarde.
Volgende vraag. Volgens mijn informatie zou de motor moeten stoppen als je de steker van de injectiesensor loshaalt. Dat doet hij bij mij niet. Wat zegt dat?
Op het moment dat hij wél goed loopt, en ik trek de steker er af, loopt hij gewoon door. Zij het met de zelfde verschijnselen als op het moment dat hij niet goed loopt. Hij begint dan dus ook te blobberen, stinkt naar benzine, en lekt uit de uitlaat.
Het vervelende is dat de verschijnselen niet altijd eenduidig zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10409
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 augustus 2010 12:38 AM
  [ # 21 ]

Dat kan wel kloppen; als je de stekker er af trekt wordt de weerstand oneinig. Je CPU denkt dan dat
het -80 is of zo en geeft dus een veel te rijk mengsel.
Het zou dus wel eens kunnen zijn dat ergens een draad naar die sensor niet helemaal goed meer is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 22 augustus 2010 02:12 PM
  [ # 22 ]

Ja, dat is het eerste waar ik nu mee verder ga. Volgens mij zit deze stekerbundel onder het reservewiel. Ga ik loshalen en solderen.
Wordt vervolgd.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 augustus 2010 01:05 PM
  [ # 23 ]

Even kijken hoor. Je zegt dus, dat als ie belabberd loopt, dat ie hetzelfde loopt als als je de koelwatertemp sensor tbv de injectie lostrekt?

In dat geval zou ik gaan uitsluiten dat er iets mis is met de sensor of de bedrading naar de injectiecomputer die bij de voeten van de bijrijder zit. Als ik het bovenstaand goed opgesomd heb, dan lijkt het mij dat er een elektrisch probleem is, zij het met de sensor, zij het met de bedrading naar de injectiecomputer of met de injectiecomputer zelf, wat onregelmatig optreedt. Dat is bij CX’en heel vaak, maar niet altijd een stekker in de kabelboom naar de injectiecomputer. De bedrading zelf kan beschadigd zijn, of de sensor kan het soms niet doen (dat komt volgens mij nauwelijks voor). Injectiecomputers kunnen ook gewoon stuk natuurlijk, en soms wel, soms niet is dan ook best mogelijk. Het zou kunnen dat ik nog een injectiecomputer heb om mee uit te wissellen, om te kijken of dat helpt, maar ik zou eerst denken aan de bedrading als boosdoener.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 23 augustus 2010 03:55 PM
  [ # 24 ]

Ja, dat heb je goed samengevat. Gisteren startte hij goed, en heb ik een rondje gereden. Hij heeft nog nooit zo mooi gelopen sinds ik hem heb.
Toen de auto uitgezet, na een half uurtje weer proberen te starten, en wat denk je?
Helemaal verzopen.
Zoals ik al eerder meldde zal ik de kabel doormeten van sensor naar computer, maar om één of andere reden heb ik het idee dat dit het toch niet is. Het is een zuid- franse auto die weinig regen gezien heeft. Alle contacten die ik gezien heb blinken nog. Geen spoor van corrosie.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 augustus 2010 04:59 PM
  [ # 25 ]

Gezien het symptomenpakket zou ik daar wel even mee beginnen, dan sensor en injectiecomputer uit gaan wissellen.

Luchtmassameter is op zich ook nog altijd een leuke kandidaat voor problemen met de brandstofvoorziening, en zoals Waterman al zei, de brandstofdruk meten terwijl hij belabberd loopt zal wellicht ook uitsluitsel kunnen geven.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 23 augustus 2010 05:15 PM
  [ # 26 ]

Lmm is al uitgewisseld, zonder soelaas. Sensor ook, echter zonder hem in de kop te draaien, dus los er aan hangen. Ik kan me voorstellen dat dit niet veel zin heeft gehad.
Injectiecomputer heb ik ook omgewisseld, alleen, ondanks dezelfe typenummers liep hij toen helemaal niet meer. (Startblokkering?)
Die drukregelaar die Waterman noemde, hoe waarschijnlijk is het dat een andere dezelfde symtomen heeft? En nogmaals, wie kan de druk meten?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 augustus 2010 08:10 PM
  [ # 27 ]

Ja wij kunnen in abennes natuurlijk de druk wel meten. Als je een andere nieuwe drukregelaar neemt, dan neem ik aan dat hij goed is. Verder weet je het nooit zeker met een gebruikte natuurlijk, maar als hij van een goed lopende auto afkomt is de kans groot dat hij goed is.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 23 augustus 2010 10:02 PM
  [ # 28 ]

Grrrr Het is om gestoord van te worden. Inmiddels vervangen zonder resultaat

Bobines
Bougies
Bougiekabels
Luchtfilter
Luchtmassameter
Brandstofdrukregelaar
Injector
Temperatuursensor voor injectie
Ontstekingscomputer
Gasklephuis met gaskleppositiemeter
Alle contacten gecontroleerd.

Hij verzuipt nog steeds. Nu is alles zo nat dat ik hem helemaal niet meer aan de gang krijg.

Nog niet gedaan zoals eerder gezegd;

Injectiecomputer (volgens mijn specialist zéér onwaarschijnlijk als oorzaak)

Ik ben niet iemand die snel de handdoek gooit, maar hier word je wel moedeloos van.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 augustus 2010 10:06 PM
  [ # 29 ]

Pff, ik begrijp het helemaal…

Gelukkig kan ik met de mijne wel gewoon rijden.

Die computer uitwisselen is gelukkig niet veel werk, je moet alleen het dashboardkastje er even uitschroeven. Dan zit die achter de vloerbedekking op een stalen plaat.
Nu alleen nog iemand vinden met zo’n computer Wink

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 24 augustus 2010 04:28 PM
  [ # 30 ]

Even ter verduidelijking,
Gisteren heb ik vanaf de computersteker de bekabeling naar de temperatuursensor doorgemeten. Deze klopte perfect. Omdat hij nog steeds verzoop heb ik de sensor vervangen door een andere waarvan ik zeker weet dat hij uit een goed rijdende auto kwam. Het is wel een sensor uit een xantia, maar met dezelfde specificaties en aansluitingen.
Vandaag twee computers opgehaald. Vanavond uitproberen, en eerst even een schietgebedje doen.
Als het dan nog niet goed is weet ik het ècht niet meer.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook