1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Brandstof pomp verdraaien van 2500 diesel
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 augustus 2010 08:02 PM

Ik heb het volgende probleem’.
mijn brandstof pomp is ooit een keer voor revisie geweest (perfect)
Maar na een jaartje of wat begon de motor wat te ““nagelen” liep niet mooi meer brandstof pomp wat verdraait. ” “deed het toen naar mijn mening wel goed “”
Nu slaat de auto goed aan bij koude start maar als hij warm is wordt het steeds moeilijker.
kan dit ook komen omdat de koudstart niet goed staat bij koude motor en op dat moment de brandstop pomp afstel dit bij warme motor dus helemaal niet goed is.
Groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 21 augustus 2010 04:05 PM
  [ # 1 ]

en je vraag is dus????

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 21 augustus 2010 04:12 PM
  [ # 2 ]
F.SvM schreef:

Nu slaat de auto goed aan bij koude start maar als hij warm is wordt het steeds moeilijker.
Kan dit ook komen omdat de koudstart niet goed staat bij koude motor en op dat moment de brandstop pomp afstel dit bij warme motor dus helemaal niet goed is.

Dit huh lijkt mij de vraag over de afstelling? Bij koude motor, en bij warme motor niet lekker loopt?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 augustus 2010 05:49 PM
  [ # 3 ]

Nu heb ik gisteren de koude start goed gezet.en de brandstofpomp verdraaid totdat de motor mooi liep en niet meer nagelde.
starten en lopen tenminste gisteren.
vandaag ook weer.
vanmiddag even op en neer naar leersum uurtje rijden eenmaal daar auto uit .
en daarna wou deze iet meer starten Ra RA??????
Het is net of hij dan te laat brandstof krijgt?????
Wie weet raad
groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 augustus 2010 05:57 PM
  [ # 4 ]

Ik snap eigenlijk niet wat je nou wil weten..

Het afstellen van de brandstofpomp dient in ieder geval te gebeuren met gebruik van een stukje speciaal gereedschap met o.a. een meetklok. Op het gehoor afstellen is gewoon niet de juiste methode. Het komt héél nauw allemaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 augustus 2010 07:53 PM
  [ # 5 ]

Deze pomp is een paar jaar geleden gereviceerd.
En helemaal afgesteld op een testbank.
hieraan heb ik ook niks veranderd.
Maar tenopzichte van het blok kun je de pomp draaien.
En dat krijg ik dus niet helemaal goed.
Of geschiet dit ook met speciaal gereedschap.
Want als het goed is heeft de pomp bij de poelie een vast punt.
En heb je met de pomp ongeveer 1 cm speelruimte.

groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 augustus 2010 08:28 PM
  [ # 6 ]
F.SvM schreef:

Deze pomp is een paar jaar geleden gereviceerd.
En helemaal afgesteld op een testbank.
hieraan heb ik ook niks veranderd.
Maar tenopzichte van het blok kun je de pomp draaien.
En dat krijg ik dus niet helemaal goed.
Of geschiet dit ook met speciaal gereedschap.
Want als het goed is heeft de pomp bij de poelie een vast punt.
En heb je met de pomp ongeveer 1 cm speelruimte.

groet frank.

Voor het afstellen van de brandstof pomp OP de motor heb je dus het genoemde gereedschap nodig. Zonder gereedschap krijg je het nooit 100%.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 augustus 2010 08:55 PM
  [ # 7 ]

Oké
Dus van de week maar even naar het revisiebedrijf om alles maar eens naar te kijken.
in iedergeval bedankt.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 22 augustus 2010 01:23 AM
  [ # 8 ]

een pomp die door temp. van tijd veranderd ?

ik zou eerst eens controleren of dat je filter in de tank niet verstopt is
en controleer eens of dat er geen lucht aangezogen wordt

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 augustus 2010 02:09 AM
  [ # 9 ]

Nee ze veranderd niet van tijd je krijgt haar gewoon heel slecht aan ,als ze aan wil.
En als ze dan aan slaat dan doet ze het ook weer als daarvoor.
Maar ze wil dan gewoon moeilijk aanslaan.
Dus in dat opzicht kun je wel gelijk hebben dat er rotzooi maar denk dan eerder lucht inzit.
in ieder geval bedankt zal het morgen even nakijken.
groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 22 augustus 2010 11:56 AM
  [ # 10 ]

Aangezien het is gebeurd na de verstelling van de pomp zou ik eerder dat verwachten in plaats van het filter. Maar het zou kunnen en is niet heel veel werk, dus het proberen waard.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 22 augustus 2010 07:56 PM
  [ # 11 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Aangezien het is gebeurd na de verstelling van de pomp zou ik eerder dat verwachten in plaats van het filter. Maar het zou kunnen en is niet heel veel werk, dus het proberen waard.

 

 


niet veel werk ??

ik bedoel het filter/zeef in de tank !
daarvoor zul je de tank eronder weg moeten halen ,en in geval van trekhaak ook deze demonteren

andere optie is een gat zagen in de vloer van de laadruimte

 

kun je gelijk je slangen even controleren/vervangen, deze willen nog wel eens haarscheurtjes vertonen
waardoor lucht wordt aangezogen

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 augustus 2010 08:21 PM
  [ # 12 ]

Heb gelukkig geen trekhaak.
Maar hoe doe ik dat met die lucht .
slang bij de brandstofpomp eraf en dan kijken of er meteen diesel komt als ik met de handpomp pomp?????
Heb hier eigenlijk geen ervaring mee.
ondanks dat ik de hele motor en al er zelf heb uitgehaald en weer ingezet.
aansluiten en ze deed het weer.
En toch snap ik het niet helemaal,.....Dan zou ze er toch ook last van moeten hebben bij koude motor.
Maar dan start ze wel .
groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 22 augustus 2010 09:34 PM
  [ # 13 ]
F.SvM schreef:

Heb gelukkig geen trekhaak.
Maar hoe doe ik dat met die lucht .
slang bij de brandstofpomp eraf en dan kijken of er meteen diesel komt als ik met de handpomp pomp?????
Heb hier eigenlijk geen ervaring mee.
ondanks dat ik de hele motor en al er zelf heb uitgehaald en weer ingezet.
aansluiten en ze deed het weer.
En toch snap ik het niet helemaal,.....Dan zou ze er toch ook last van moeten hebben bij koude motor.
Maar dan start ze wel .
groet frank.

 

 


stukje ‘doorkijk’slang tussen filter en pomp
mogen geen ‘belletjs’te zien zijn, is dit wel zo dan zuigt ie ergens lucht

dat kan natuurlijk op verschillende plekken zijn
filter/opvoerpomp , slang zelf , overgang van ene slang in de andere [bv bij de achteras of voor bij de voorste niveau-regelaar], of aansluiting tank

heb je trouwens dat voorverwarm-blok op de zijkant van de cyl-kop er nog tussen zitten ?
dat is meestel boos-doener nr 1

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 augustus 2010 01:53 PM
  [ # 14 ]

Ben hoogst waarschijnlijk achter waar het hem in zit.
Mijn brandstofpomp doet het weer prima .?
Maar de afsluiter is de boosdoener als het blok goed warm is en ik zet de motor stil en weer aan dan gaat mijn afsluiter op de één of andere manier klem zitten en komt niet meer omhoog dus geen brandstof toevoer.
Weet alleen nog niet hoe ik dit op ga lossen ze zijn nieuw volgens mij niet meer te krijgen en goede tweede hands ?????? ook al moeilijk.
Groet Frank confused

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 30 augustus 2010 02:04 PM
  [ # 15 ]
F.SvM schreef:

Ben hoogst waarschijnlijk achter waar het hem in zit.
Mijn brandstofpomp doet het weer prima .?
Maar de afsluiter is de boosdoener als het blok goed warm is en ik zet de motor stil en weer aan dan gaat mijn afsluiter op de één of andere manier klem zitten en komt niet meer omhoog dus geen brandstof toevoer.
Weet alleen nog niet hoe ik dit op ga lossen ze zijn nieuw volgens mij niet meer te krijgen en goede tweede hands ?????? ook al moeilijk.
Groet Frank confused

 

kijk maar eens op ebay . fr
zoeken naar citroen c35 in alle rubrieken
krijg je een heel rijtje waar ook een heleboel afsluiters tussen zitten
Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook